Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سی و هشتمین نشست میان دوره‌ای دفتر تحکیم وحدت، با بیان اینکه امام خمینی معتقد بود که آمدن به صحنه بدون حضور مردم شکست محض است، از این رو باید آن‌ها را بیدار کنیم تا خودشان تصمیم بگیرند، گفت: هیچ انقلابی در دنیا اعم از انقلاب چین، روسیه، الجزایر، کوبا و دیگر انقلاب‌ها به اندازه انقلاب ایران مردمی نبوده به گونه‌ای که می‌توان گفت جمعیت و حضور مردمی انقلاب ایران بی نظیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اهمیت نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: زمانی فیدل کاسترو گفته بود که اگر ما {امام} خمینی و این مردم را داشتیم که پای او ایستاده بودند، جهان را فتح میکردیم.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین باربود که انگلستان، اسرائیل و آمریکا این همه پشت سر هم شکست می‌خورند و ما نباید این شکست‌ها را دست کم بگیریم، تصریح کرد: به غیر از انقلاب اسلامی در هیچ انقلابی بعد از پیروزی انتخاباتی برگزار نشده و هیچ قانون اساسی بعد از تدوین توسط نمایندگان مردم مجدد در معرض رای مردم قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: امام خمینی می‌گفت ما مردم سالاری را نه فقط در ایران بلکه در جهان تبلیغ خواهیم کرد. با این وجود هیچ حکومتی در جهان موجودیت خود را با رای مردم به دست نیاورده و در قدم بعد هیچ قانون اساسی توسط نمایندگان مردم و با رای مردم در شرق و غرب عالم تصویب نشده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه اسلام بدون حکومت یک شعار با ظاهر زیباست؛ اما این شعار در حقیقت همان شعار خوارج در زمان امیرالمومنین است، گفت: جامعه بدون حاکمیت نمی‌شود، پس باید بین حاکمیت خوب یا حاکمیت بد انتخاب کرد.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه ایران نخستین کشوری است که در این صد سال یک انقلاب مردمی موفق در آن اتفاق افتاد و توانست با سربلندی خود را از سیطره نظام سلطه نجات دهد، افزود: امام خمینی (ره)، نشان داد که خط دیگری از مردم سالاری پیش روی ملت است.

وی بیان کرد: امام معتقد بود که آمدن به صحنه بدون مردم منجر به شکست خواهد شد از این رو ما باید مردم را بیدار کنیم تا خودشان بتوانند تصمیم بگیرند و تشکیلات و حکومت مردمی به دست خود مردم ساخته شود. به هر روی تا زمانی که مردم به صحنه نیایند هیچ انقلابی رقم نمی‌خورد و قطعا هیچ انقلابی به اندازه انقلاب ما مردمی نبوده است.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه ایران تنها کشوری بوده که پای همه ملت‌های مظلوم از جمله ملت فلسطین ایستاده است، افزود: باید به این نکته توجه کرد که تاکنون هیچ رژیمی، اصل موجودیت خود را به رای و همه پرسی نگذاشته است و هیچ رژیمی با رای مردم روی کار نیامده است و تنها کشوری که حتی پس از انقلاب، اصل انقلاب را به همه پرسی گذاشت باز هم ایران بود؛ و حتی برای قانون اساسی نیز بازهم از مردم نظرخواهی شد و این در هیچ دموکراسی اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد: هر جامعه بشری با هر دینی به حاکمیت و رهبری نیاز دارد پس ما نیز نمی‌توانیم بگوییم که رهبر و حکومت نمی‌خواهیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا حسن رحیم پور ازغدی شورای عالی انقلاب فرهنگی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا رحیم پور ازغدی هیچ انقلابی رای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۰۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

اسدالله عباسی  در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: هم اینک شاهد روش شدن اذعان عمومی مردم در جهان هستیم و هر سال نیز  بیشتر می شود که این امر به واسطه چراغی است که امام راحل افروختند.

 نماینده عالی دولت در گیلان افزود: البته چراغی که امام راحل(ره) افروختند و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند, این مشعل همیشه روشن خواهد ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر خواهد بود.

 وی ادامه داد: از سوی دیگر شاهدیم که استکبار جهانی با غول های رسانه ای خود مترصد سانسور جنایتهای رژیم جعلی صهیونیستی است اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایتها برملا می شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایتها هستیم.

 استاندار گیلان در ادامه به سالگرد ارتحال امام (ره) نیز اشاره و بیان کرد: امسال نیز کاروانهای پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر می شوند که کاروان پیاده روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خرداد حرکت خود را از رشت  آغاز می کنند.

 وی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچکترین مشکلی عازم مرقد مطهر شود تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

 عباسی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار  فرهنگی , می توانند با آرمانهای امام راحل بیشتر آشنا شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • در دانشگاه آمریکا به فارسی می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل»
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت