Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز چهارشنبه دوم فوریه ۲۰۲۲ (سیزدهم بهمن ماه ۱۴۰۰)

یواس ای تودی

روزنامه یواس ای تودی در گزارش اصلی صفحه نخست خود در آستانه آغاز رقابت های المپیک زمستانی پکن، به سخت گیری های چین برای کنترل همه گیری ویروس کرونا در حین برگزاری این مسابقات پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه همچنین در گزارشی اقدامات گسترده کلاهبردارانه در حوزه ورزش ایالات متحده را زیر ذره بین برده که در آن افراد کلاهبردار ورزشکاران کودک و نوجوان مخصوصا در رشته فوتبال آمریکایی را به بهانه کشف استعداد جذب کرده و از خانواده هایشان برای فرستادن دروغین آن ها به باشگاه های مطرح پول های کلانی می گیرند.

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت عکسی از بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در دیدارش از کیف پایتخت اوکراین به چاپ رسانده است. بعد از آنکه جانسون به خاطر حواشی پیش آمده برای خود در داخل کشور و حضور در مجلس عوام دو روز پیش نتوانست با ولادیمیر پوتین به صورت تلفنی مذاکره کند، اما به جای آن به اوکراین رفت و در آنجا روسیه را به پاسخ شدید نظامی در صورت حمله به اوکراین تهدید کرد. این روزنامه همچنین به ضعف شدید بسیاری از وزیران انگلیسی در هدف قرار دادن مناطق فقیرتر این کشور برای پیشبرد برنامه های اقتصادی خود پرداخته که به گفته ایندیپندنت میلیاردها پوند به بریتانیا ضرر مالی زده است.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی به تلاش های مسئولان بهداشتی و درمانی ژاپن برای سرعت بخشیدن به تزریق دوز سوم واکسن کرونا به مردم این کشور خبر می دهد. تاکنون تنها چهار درصد از مردم ژاپن دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند. این روزنامه همچنین درگزارشی به تنها گذاشته شدن سرمایه گذاران ژاپنی که پول کلانی را در کشور ویتنام سرمایه گذاری کرده اند و اکنون از طرف دولت ژاپن حمایت نشده و ضرر زیادی کرده اند پرداخته است.

لیبراسیون

روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه در پرونده ای با عنوان «بستری پایان ناپذیر» به سراغ بیماران دچار مشکلات خود ایمنی بدن رفته و مشکلات بزرگ آن ها در دوران بروز همه گیری ویروس کرونا را بازتاب می دهد. این روزنامه در پرونده خود با چندین و چند بیمار که به انواع مختلف اختلالات خودایمنی مانند بیماری فیبروز سیستیک مبتلا هستند مصاحبه می کند و دو سال زندگی دائمی آن ها در قرنطینه کامل و ارتباط نداشتن با بیرون به خاطر ترس شدید از مبتلا شدن و در معرض مرگ حتمی قرار گرفتن، را انعکاس می دهد.

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز گزارش اصلی صفحه نخست خود را به تبدیل شدن ایالات متحده به دارنده بالاترین میزان کشته و بالاترین میزان تعلل در واکسیناسیون مردم، در میان تمامی کشورهای با میانگین درآمد بالا در جهان اختصاص داده است. این روزنامه همچنین صحبت های ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را بازتاب داده که آمریکا را متهم به تحریک کردن روسیه کرده که این کشور را وارد جنگ اوکراین کند. پوتین همچنین تاکید داشته که مذاکره را همیشه به جنگ ترجیح می دهد.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل در گزارشی صحبت های اخیر نخست وزیر این رژیم یعنی نفتالی بنت را بازتاب داده که در آن از برقراری کارازی برای ضعیف کردن ایران خبر داده است. او همچنین ادعا می کند آماده شدن سامانه ضد موشک لیزری اسرائیل تا یک سال آینده تکمیل می گردد. جروزالم پست همچنین گزارش جدید سازمان عفو بین الملل را بازتاب داده که در ان از همه کشورهای جهان خواسته شده که از تجهیز رژیم آپارتاید اسرائیل اجتناب کنند.

هندو

روزنامه هندو چاپ هند در پرونده اصلی خود به تعیین بودجه سال ۲۰۲۲ این کشور پرداخته است. این روزنامه با طراحی جالبی از نیرمالا سیراهامان وزیر اقتصاد هند که در حال موج سواری و دور شدن از موج کووید ۱۹ است، با انتخاب تیتر «موج معتدل» شرایط بودجه هند را در بسیاری از زمینه ها قابل قبول توصیف کرده است. هندو معتقد است می توان از بودجه سال آینده اینگونه برداشت کرد که وزیر اقتصاد هند بر روی هزینه سرمایه عمومی برای بالا بردن ایجاد شغل برای هندی ها حساب ویژه ای باز کرده اما اعتنای خاصی به بخش اجتماعی این کشور نداشته است.

لس آنجلس تایمز

روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی به تلاش اویغورهای فراری از چین، با استفاده از برگزاری مسابقات المپیک زمستانی در پکن، برای جلب کردن توجه جهانی به وضعیت بد آن ها می پردازد. این روزنامه همچنین در گزارش دیگری با عنوان «چرا اومیکرون عادلانه برخورد نکرد» به این نکته اشاره می کند که در ابتدا تصور می شد میزان ابتلای تمامی افراد به این سویه کرونا با هم برابر است، اما آمارها نشان می دهد این سویه به طبقه فقیرتر هر جامعه ای بیشتر از طبقات ثروتمند ضربه زده است.

تورنتو استار

روزنامه تورنتو استار چاپ کانادا در گزارش اصلی خود با عنوان «کتک خورده توسط آب و هوا» به نقاط ضعف شهر تورنتو در مقابله با شرایط بد آب و هوایی می پردازد. این روزنامه با عکسی از تپه ای بزرگ از برف، به این نکته اشاره می کند که هنوز برف و بوران قبلی در این شهر پاکسازی نشده، اما آن ها باز هم دچار برف شدیدی شده اند که کار را برای انجام امورات زندگی در تورنتو بسیار دشوار کرده است. این روزنامه می خواهد به این سوال پاسخ دهد که چرا این شهر با وجود اطلاع از بارش برف بسیار در طول سال، اینقدر در زمینه برف روبی ضعیف عمل می کند؟

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز در مقاله ای به سرمایه گذاری بسیاری از غول های صنعتی جهان از جمله شرکت های نفتی بزرگ در اتاق فکرهای ایالات متحده می پردازد که بتوانند با لابی در این اتاق فکرها خط فکر بسیاری از بخش های دولتی و خصوصی را هدف قرار داده و از بسیاری از محدودیت های مختلف خارج شده و سودهای کلانی به جیب بزنند. این روزنامه همچنین به اوج گیری سیستم خدمات رساندن کالا به دست مردم در بسیاری از نقاط جهان پرداخته که یکی از دلایل اصلی آن سفارش های مردم از خانه هایشان در میان همه گیری کرونا است. این اوج گیری به حدی است که به عنوان مثال شعبه انگلیس شرکت آمازون، ۲۵ هزار نیروی بیشتر فقط در سال گذشته برای این کار استخدام کرده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روزنامه های جهان تیترروزنامه ها روزنامه همچنین تایمز روزنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه ها‌ی شنبه ۸ اردیبهشت

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه نهم اردیبهشت ماه
  • صفحه نخست روزنامه‌ها _ یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی یک‌‎شنبه ۹ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی شنبه ۸ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی شنبه ۸ اردیبهشت
  • صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۸ اردیبهشت
  • نیم صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۸ اردیبهشت
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است