Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجله "آتلانتیک" در گزارشی عنوان کرد که یک اجماع‌ نظر نادر میان دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در حوزه سیاست‌ خارجی آمریکا شکل گرفته و آن اینکه آمریکا به دنبال جنگ با روسیه نیست.

به گزارش مشرق، در ادامه مطلب این نشریه آمریکایی آمده است: دهه‌ها بود که روسای جمهور آمریکا از هر دو حزب این کشور در برخورد با دشمنان خارجی واشنگتن که به درخواست آنها تن نمی‌دانند، بر گزینه اقدام عملی جدی تاکید می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسای جمهور سابق آمریکا در مورد یکسری چالش‌ها در سیاست خارجی این کشور موضع‌گیری‌هایی داشته اند. برای نمونه در مورد مسئله هسته ای ایران، باراک اوباما رئیس جمهوری سابق در سال ۲۰۱۳ گفته بود که همه گزینه ها روی میز است. این همان جمله‌ای است که جورج بوش پسر کلمه به کلمه در سال ۲۰۰۶ عنوان کرده بود. در مورد مسئله کره شمالی چطور؟ جمله " همه گزینه‌ها روی میز است" نیز در قبال موضوع کره‌شمالی از زبان دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین در اولین سال حضورش در کاخ سفید بر زبان آمد.

این شش کلمه، کُد دیپلماتیکی برای احتمال آغاز جنگ است چه با حمله نظامی چه با استقرار نیروهای زمینی.

اما به رغم اینکه بایدن هشدار داده حمله روسیه به اوکراین جهان را تغییر می دهد و می‌تواند بزرگترین حمله از زمان جنگ جهانی دوم باشد، به نظر می رسد استفاده از عبارت " همه گزینه ها روی میز است" توسط بایدن با روسای جمهورهای قبلی فرق دارد.

دولت بایدن انتقال محموله های سلاح به اوکراین را تشدید کرده و ۸۵۰۰ نیروی آمریکایی نیز آماده استفرار در شرق اروپا هستند. دولت بایدن حتی روسیه را به اعمال تحریم های شدید در صورت حمله به اوکراین تهدید کرده و حتی بایدن هشدار داده در صورت وقوع حمله روسیه به اوکراین، پوتین با پیامدهای جدی روبرو می شود.

اما جو بایدن هرگونه حمله نظامی را که نیروهای آمریکایی به طور مستقیم در دفاع از اوکراین مبارزه کنند، رد کرده است. رئیس‌جمهوری امریکا اخیرا گفت: ما قصدی برای استقرار نیروهای آمریکایی در اوکراین نداریم.

مسئله‌ای که جلب توجه می کند، این است که پس از سالها اختلافات سیاسی عمیق در حوزه سیاست خارجی آمریکا و همچنین نقش این کشور در جامعه جهانی، به سختی می شود کسی را در قدرت در آمریکا پیدا کرد که واقعا موضع‌گیری کاملا متفاوتی از سیاسیون این کشور داشته باشد.

موضوع حمله احتمالی روسیه به اوکراین باعث شده تا یک نقطه اجماع‌نظر نادری میان دمکرات ها و جمهوری‌خواهان ایجاد شود: اینکه آمریکا برای متوقف کردن پوتین به دنبال جنگ با روسیه نیست.

سناتور دمکرات کریس مورفی طی اظهار نظری گفت: مسائلی وجود دارند که باید در موردشان شفاف باشیم. یکی از انها این است ک مردم آمریکا از اعزام صدها نیروی آمریکایی به اوکراین حمایت نمی کنند.

سناتور دمکرات جف مرکلی نیز ضمن مخالفت با استقرار دوباره نیروهای آمریکایی در کشور دیگر مشابه سطح استقرار این نیروها در افغانستان یا عراق گفت که تهدید به جنگ با قدرت هسته ای همچون روسیه یک اشتباه بزرگ است.

حتی جمهوری خواهان جنگ طلب سنتی آمریکا نیز از جنگ در این راستا صحبت نمی کنند. سناتور جمهور یخواه راب پورتمن در این زمینه گفت: اوکراینی ها خواستار نیروهای آمریکایی برای حضور در اوکراین نیستند.

سناتور جمهوریخواه لیندسی گراهام نیز گفت: نه اوکراینی ها و نه هیچ کس دیگری از ما نیروی نظامی نمی خواهند.

سناتور جمهوریخواه "تاد یانگ" نیز در اظهارت اخیر خود در مورد مسئله اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین گفت که در این راستا گزینه های دیگری برای تنبیه روسیه وجود دارد نه این گزینه.

 در ادامه این مطلب آتلانتیک آمده است: اوکراین یک عضو ناتو نیست بنابراین واشنگتن ملزم به دفاع از اوکراین در صورت حمله به این کشور نمی باشد.

جنگ های طولانی و پرهزینه آمریکا در قرن ۲۱(افغانستان و عراق) به طور غیرقابل انکاری موجب کاهش چشمگیر حمایت‌های عمومی از مداخله های نظامی فرامرزی آمریکا شده است.

در جدیدترین نظرسنجی در آمریکا درباره گزینه‌ها پس از حمله احتمالی روسیه به اوکراین، فقط ۱۱ درصد اعلام کردند واشگتن باید نیرو به اوکراین اعزام کند تا در کنار نیروهای اوکراینی با روسیه بجنگند. همچنین فقط چهار درصد اعلام کردند در این صورت آمریکا باید به روسیه حمله کند.

گزینه های بایدن در قبال روسیه محدود است و این به دلیل قدرت نظامی روسیه، اختلاف نظرها میان متحدان آمریکا در اروپا و مخالفت‌ عمومی در آمریکا با آغاز یک جنگ فرامرزی دیگر می‌باشد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت اوکراین روسیه ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ کاخ سفید آمریکا ولادیمیر پوتین جنگ جهانی دوم جمهوری خواهان آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نیروهای آمریکایی روسیه به اوکراین جمهوری خواهان گزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد