Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@15:23:42 GMT

پیش خرید کنندگان برنده دوران رکورد مسکن

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۰۵۶۲

 

در بازار مسکن دو نوع تقاضا وجود دارد که هریک شرایط ویژه و تدابیر خاصی برای آینده دارند که باید موردتوجه قرار گیرد. در بخش تقاضا مسکن دو نوع دیدگاه سرمایه‌گذاری و خرید ملک باهدف افزایش دارایی و سود بیشتر یا دیدگاه خرید ملک به‌منظور سکونت شخصی انجام می‌شود. خرید واحد مسکونی به هر نوع منظوری باشد با دیگری کاملاً متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سایت های فروش ملک آگهی های بسیاری برای فروش واحد نیمه آماده وجود دارند و عناوینی مانند پیش فروش چیتگر به دلیل وجود زیاد پروژه های در حال ساخت در این محدوده بیشتر به چشم خواهند خورد .

هنگامی‌که شخص با هدف داشتن سرپناه برای خرید مسکن اقدام می‌کند با فردی که خرید ملک را فقط به‌عنوان یک پس‌ انداز و افزایش سود و سرمایه نگاه میکند متفاوت خواهد بود . در این مقاله سعی داریم این موضوع را بررسی کنیم که چرا پیش‌خرید کنندگان برنده دوران رکود مسکن هستند . لطفاً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

بهترین زمان خرید مسکن

بازار مسکن مانند دیگر بازارها به علت رکود نوسانات مقطعی دارد که با درایت و اطلاع از این موضوع می‌توان بهترین زمان خرید واحد مسکونی را انتخاب کرد. اشخاص با هر نیتی که می‌خواهند مسکن خریداری کنند قبل از هر چیز باید اطلاعات کافی درباره شرایط و دورهای بازار مسکن داشته باشید. تا در زمان لازم بتوانید به‌درستی تصمیم‌گیری کرده و بهترین انتخاب را انجام دهید. دوران رکود مسکن نیز میتواند برای بسیاری فرصتی برای خانه دار شدن باشد و البته دوران بی رونقی برای دلالان میباشد .

بهترین زمان خرید واحد مسکونی برای سکونت

اگر قصد خرید ملک را دارید باید به نکات مهم زیر توجه کنید که در ادامه سعی داریم آن‌ها را برای شما شرح دهیم:

اگر قصد خرید ملک برای سکونت خود دارید، یک تا دو سال بعد از فروش آن خودداری کنید. خریدار مصرفی ممکن است سالیان زیادی صرف جمع‌ آوری پول برای خرید ملک موردنظر خود کند. خریدار مصرفی برای خرید مسکن تمام پول و دارایی موجود خود را روی‌هم گذاشته باشد تا بتواند سر پناهی برای خود و خانواده خریداری کند. خریدار مصرفی اولویت اولش خرید منزل مسکونی و بعد نوعی پس‌انداز در بلندمدت است.

نکات مهم خرید ملک

اگر قصد خرید ملک به‌منظور سکونت دارید باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید:

در همه حال افزایش نرخ مسکن وجود دارد فقط مقدار این افزایش مشخص نیست. افزایش نرخ مسکن به عوامل مختلفی مانند نرخ ارز، قیمت مصالح، دستمزد کارگر و... بستگی دارد. قیمت ملک با توجه به نرخ تورم نیز بالا می‌رود. رکود بازار مسکن به معنی پایین آمدن نرخ مسکن نیست؛ زیرا در این زمان نیز معاملات خریدوفروش مسکن وجود دارد. کوچک‌ترین تردیدی برای خرید ملک در زمان مناسب موجب به تعویق افتادن صاحب‌خانه شدن شخص خواهد شد. قیمت مسکن در زمان رونق افزایش خواهد یافت و دیگر قادر به خرید واحد مسکونی موردنظر خود نخواهید شد. پیش ‌فروش ملک در زمان رکود

در حال حاضر به سه صورت پیش‌فروش مسکن انجام می‌شود.

پیش‌فروش واحد در مدت‌زمان کمتر از 6 ماه که این واحدها در مراحل تکمیل پروژه‌اند. واحدهایی که در مراحل سفت‌کاری قرار دارند و 6 ماه تا یک سال دیگر زمان تحویل دهی آن‌هاست. پیش‌فروش واحدهایی که مدت‌زمان تحویل آن‌ها بیشتر از یک سال طول می‌کشد و در مراحل اولیه ساخت‌وساز پروژه قرار دارند.

باید به این نکته مهم توجه داشت که بازار مسکن در همه حال رو به رونق است زیرا در زمان رکود مسکن ما شاهد بالا رفتن قیمت مسکن هستیم. لذا به خریداران مصرفی و واقعی مسکن توصیه می‌کنیم در هر زمان که قدرت خرید مسکن دارند حتماً این کار را انجام دهند و تحت هیچ شرایط این کار را به تعویق نیندازند؛ زیرا با این کار خود موجب رشد روزافزون سرمایه خود خواهند شد.

طبق تحقیقات انجام‌شده تازه‌ترین تحولات بازار معامله شهر تهران بیانگر این موضوع است که در ماه‌های اخیر متقاضیان خرید مسکن به بازار ثانوی معامله یعنی به‌ پیش خرید روی آوردند و به بررسی شرایط واحدهای پیش‌فروش می‌پردازند. این در حال اتفاق می‌افتد که پیش‌ فروش مسکن در سه سال گذشته با خطر توقف ساخت‌ و ساز به علت بالا رفتن هزینه ساختمانی روبرو بود.

در دوران ثبات این ریسک برای سازنده ها کمتر میشود و آنها با شرایط بهتری اقدام به پیش فروش واحد های خود میکنند . زیرا در این دوران ریسک افزایش قیمت مصالح کمتر شده و در نتیجه میتوان با قیمت قطعی و مشخص واحد را به خریدار تحویل داد . تمام اینها بستگی به مدیریت مالی و زمانی سازنده نیز دارد و در صورت زمانبندی درست و مدیریت بودجه مشمول افزایش قیمت مصالح نخواهد شد . شرایط متنوع پیش فروش آپارتمان در چیتگر نیز حاکی از مناسب بودن شرایط ساخت در حال حاضر میباشد .

التهاب بازار مسکن

پایین آمدن قیمت مسکن در ماه‌های گذشته و کم شدن التهاب معاملات موجب شده که بعضی از متقاضیان مسکن که قدرت خریداری ندارد به خریداری واحدهای پیش‌ فروش روی‌ آورند. این درحالی‌که تورم ماهانه در دو سال قبل بیشتر از 5 درصد بوده اما در شرایط کنونی 2 درصد کاهش داشته است. همین امر باعث جذاب شدن خانه‌های پیش‌فروش برای متقاضیان بازار مسکن شده است.

هرچند تعداد واحدهای پیش‌فروش زیاد نیست. در بخش‌های غرب، شرق و جنوب تهران اختلاف قیمت واحدها پیش‌فروش واحدهای آماده تحویل به 10 درصد رسیده است. درحالی‌که سال 90 در شرایط عادی بازار این میزان نزدیک 20 درصد بوده است. در حال حاضر بعضی از متقاضیان و سازنده‌های مسکن وجود دارند اما شرایط بازار پیش‌ خرید نسبت به ملک آماده دارای ریسک بیشتری است .

معمولا سازنده هایی که اقدام به پیش فروش میکنند در ابتدای پروژه نصف مبلغ کلی واحد را دریافت میکنند و هدف آن‌ها این است که از این طریق برای ساخت پروژه خود تامین سرمایه کنند و از طرف دیگر ریسک ناشی از بیشتر شدن هزینه ساخت در زمان عملیات اجرایی را با سرعت دادن به عملیات ساخت پوشش دهند. نمونه ای از اینگونه سازه ها پروژه الماس هروی میباشد .

سرمایه گذارای در پیش فروش با مبلغ کم

برای افرادی که سرمایه انها به حدی نمیرسد که بتوانند واحدهایی را که مدت زمان تحویل آنها 1 یا 2 ساله است خریداری کنند بهترین گزینه پروژه هایی میباشد که زمان تحویل آنها طولانی تر است . در اینگونه پروژه ها زمان پرداخت اقساط طولانی تر و مبلغ خرد تر میباشد و معمولا میتوان از بین پروژه های دولتی و ارگانی که مدت زمان آنها طولانی و ریسک سرمایه گذاری در آنها کم است واحدی را انتخاب نمود .

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با پیش‌خرید کنندگان برنده دوران رکود مسکن بیشتر آشنا کنیم. یکی از دغدغه‌های مهم اکثر قشر متوسط تهیه مسکن و سرپناه برای خانواده است. اقشار متوسط و کم‌درآمد که قدرت خرید واحد مسکونی ندارند بهترین راهکار خرید واحدهای پیش‌فروش است که با انجام این کار هم سرپناهی برای خود خریداری کرده‌اند و هم در بلندمدت سرمایه‌گذاری انجام داده‌اند. به این دلیل قیمت مسکن روزبه‌روز در حال رشد است و اگر در حال حاضر که مسکن در حال رکود است واحدی خریداری نکنند امکان خرید ملک در آینده برای آن‌ها با مشکل روبرو خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۰۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد

مصطفی قاسمیان در چارسو فرهنگ نوشت: این روز‌ها که فیلم «سال گربه» به اکران رسیده، اخبار مختلفی از رکوردشکنی‌های این اثر به گوش می‌رسد؛ رکورد‌هایی مثل بیشترین فروش در روز اول اکران و بیشترین فروش در ۳ روز اول اکران که به افتتاحیه مشهور است. اگر پیگیر اخبار سینمایی باشید، احتمالا متوجه شدید که همین رکورد‌ها را یک ماه پیش فیلم «تمساح خونی» هم شکسته بود و برخی از این رکورد‌ها را در نیمه دوم ۱۴۰۲ آثاری مثل «ویلای ساحلی»، «هاوایی» و «هتل» جابه‌جا کرده بودند! ماجرای این رکورد‌ها چیست؟ همان‌طور که می‌شود حدس زد، نه فیلم‌های سینمای ایران طی همین ۷-۶ ماه اخیر، تماشاگرپسندتر و محبوب‌تر شده‌اند و نه سینمای ایران ناگهان با موج جدیدی از تماشاگران روبه‌رو شده، بلکه باز هم بلیت سینما گران شده است، ولی این بار بدون سروصدا.

- اوایل دی‌ماه ۱۴۰۲ بود که بلیت سینما ناگهان گران شد. این اقدام از دو جهت کم‌سابقه به شمار می‌رفت؛ نخست آنکه پس از سال‌ها که افزایش قیمت بلیت سینما محدود به ابتدای اکران نوروزی شده بود، این تصمیم در میانه سال گرفته شد و دوم اینکه به فاصله ۱۰ ماه قبل از آن (اسفند ۱۴۰۱) یک بار دیگر بلیت سینما گران شده بود! یعنی این بار فاصله دو مرتبه افزایش بهای بلیت، نه یک سال، بلکه تنها ۱۰ ماه بود! طبق مصوبه‌ای که در آن زمان از طریق روح‌الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت بر نمایش سازمان سینمایی اعلام شد، این نکته ذکر شد که همزمان با گرانی بهای بلیت، روز دوشنبه نیز (همراه با سه‌شنبه) به‌عنوان روز عرضه بلیت نیم‌بها تعیین شده تا ضرب خبر این افزایش قیمت، کمی گرفته شود. سهرابی در همان اظهارنظر گفت: «قیمت بلیت سینما در ساعات پیک و سانس‌های طلایی روز‌های پنجشنبه و جمعه در سینما‌های مدرن به صورت شناور تا سقف ۸۰ هزار تومان و در سینما‌های ممتاز تا سقف ۶۰ هزار تومان در اختیار مدیر سینما خواهد بود.»

- خبر عجیب آنکه با گذشت تنها دو ماه از این رخداد، یک بار دیگر بلیت سینما گران شده است و این بار بی‌سروصدا این اتفاق افتاده. بدون اطلاع‌رسانی رسمی، آن تبصره مهم فروش بلیت ۸۰ هزار تومانی در ساعات طلایی برداشته شده و سالن‌های سینما در ۵ روز هفته (چهارشنبه تا یکشنبه) در همه ساعات روز به غیر از دو سانس که صبح است می‌توانند بلیت را به قیمت ۸۰ هزار تومان به فروش برسانند. این درحالی است که همواره مصوبات شورای صنفی نمایش و شورای راهبردی اکران به‌عنوان دو کمیته تخصصی تعیین آیین‌نامه عرضه در سینمای ایران، به اطلاع عموم می‌رسید و هرگونه تغییر در بهای بلیت سینما نیز از این قاعده مستثنی نبود. این اتفاقی نادر است که نه سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و نه صنوف سینمایی حاضر در شورا، خود را موظف ندیده‌اند تا گران شدن بلیت را به اطلاع علاقه‌مندان سینما برسانند.

منبع: کافه سینما

tags # سینما سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات