Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته بیست‌و‌سوم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» امروز (چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه) با هفت دیدار در شهرهای سیرجان، ورامین، یزد، گنبد، رامسر، تهران و گرگان پیگیری می‌شود.

شاگردان سعید رضایی در تیم فولاد سیرجان ایرانیان بعد از صعود به رتبه هفتم در پایان هفته بیست‌ودوم، درحالی امروز از سایپا میزبانی کردند که برای حفظ جایگاه و پیاده کردن برنامه‌هایشان برای صعود به پلی‌آف نیاز به پیروزی در هفته‌های پایانی لیگ برتر داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین مسئله هم انگیزه‌ای شد تا در تقابل با سایپا به پیروزی سه بر صفر و با امتیازات ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۷ در ست‌های اول تا سوم دست یابند.

سیرجان با کسب دوازدهمین پیروزی، ضمن جبران شکست سه بر صفر دور رفت مقابل سایپا، در جدول رده‌بندی ۳۵ امتیازی شد. این رقابت در مدت زمان ۸۲ دقیقه انجام شد. مسعود یزدان‌پناه، علی‌اکبر ثابتی‌پور، محمد شاهمیری، مهدی نویدی و بهزاد جهانگیری به عنوان ناظر فنی، ناظر ویژه، ناظر داوری، داور اول و داور دوم، نظارت و قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

پیروزی هورسان در بازی خانگی

تقابل قعرنشینان در هفته بیست‌وسوم به سود هورسان رامسر  تمام شد. جایی که شاگران مسعود آرمات موفق شدند با نتیجه سه بر صفر و کسب امتیازات ۲۵ بر ۲۲ در ست اول و ۲۵ بر ۲۰ در ست‌های دوم و سوم، تیم آذرباتری ارومیه را شکست دهند. پیش از این هورسان رامسر در دور رفت با نتیجه سه بر یک مقابل آذرباتری به پیروزی رسیده بود.

هورسان به رغم پیروزی برابر آذرباتری ارومیه با توجه به نتایج دیگر مسابقات این هفته از صعود به مرحله پلی‌آف ناامید شد تا در سه هفته باقی مانده مرحله مقدماتی برای ماندن در لیگ برتر تلاش کنند. این رقابت به مدت ۸۶ دقیقه طول کشید. خلیل یگانه مجد، حمید حق‌بین، علیرضا قریب و مجتبی بیداریان به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و داور دوم بر این بازی نظارت و قضاوت داشتند.

ارومیه برنده جدال شهرداری ها شد

شاگردان محمدرضا تندروان که از ابتدای دور برگشت با بدشانسی‌های متوالی روبه‌رو شدند، بعد از تحمل ۷ شکست تا پایان هفته بیست‌ودوم، در جدال شهرداری‌ها، در سه ست متوالی و کسب امتیازات ۲۵ بر ۱۸، ۲۸ بر ۲۶ و ۲۶ بر ۲۴ مقابل همتای خود در شهرداری گنبد به سومین پیروزی خود در دور برگشت، دست یافتند. شهرداری ارومیه با این برد، چهاردهمین پیروزی خود را در لیگ برتر جشن گرفت و صعودش به مرحله پلی‌آف قطعی شد.

نماینده ارومیه پیش از این در هفته دهم دور رفت با نتیجه سه بر یک مقابل حریف به پیروزی رسیده بود. در این دیدار که در مدت زمان یک ساعت و ۳۱ دقیقه برگزار شد، خضراله ترابی و علی‌اصغر حاجی‌کاظمی نظارت فنی و داوری را برعهده داشتند. محمد محبوب عشق‌دوست و سیدمحمد موسوی هم داوران اول و دوم بودند. طی این بای شهرداری ارومیه در ست دوم اخطار تاخیر گرفت.

تکرار پیروزی پاس گرگان مقابل مس رفسنجان

پاس گرگان به عنوان تیم هشتم جدول بازی خانگی مقابل مس رفسنجان را با نتیجه سه بر صفر به سود خود تمام کرد. شاگردان عیسی سنگدوینی در تیم پاس درحالی در این رقابت موفق به کسب امتیازات مشابه ۲۵ بر ۲۳ در هر سه ست شدند که پیش از این در هفته دهم و طی یک رالی پنج سته نیز با نتیجه سه بر دو موفق به پیروزی مقابل گرگانی‌ها شده بودند. با این پیروزی نماینده گرگان در جدول رده‌بندی صاحب یازدهمین برد و سی‌وچهارمین امتیاز شد.

احمد دامغانی‌نژاد و علی یاوری ناظران فنی و داوری این رقابت بودند. بازی در مدت زمان ۹۱ دقیقه برگزار شد و کیوان عابدزاده و اسماعیل رزقی هم قضاوت بازی را به عنوان داوران اول و دوم برعهده داشتند.

پیروزی ارزشمند پیکان و باز شدن گره صعود ۴ تیم

بالاخره گره صعود ۴ تیم به مرحله پلی‌آف باز شد؛ آن هم در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و سوم. جایی که شاگران پیمان اکبری در تیم پیکان موفق شدند با غلبه سه امتیازی در جدال سرنوشت‌ساز هفته مقابل راه‌یاب ملل مریوان، با نتیجه سه بر یک به پیروزی برسند. هرچند که راه‌یاب ملل مریوان با پیروزی ۲۵ بر ۱۸ در ست اول بازی، استارت ناامید کردن مدعیان صعود را خیلی زود، زد اما پیکان با کسب امتیازات ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۱ در ست‌های دوم، سوم و چهارم کار را تمام کرد.

پیش از این پیکان در هفته نهم با نتیجه سه بر صفر مقابل راه‌یاب ملل مریوان شکست خورده بود و این بازی حکم جدال انتقامی برای خودروسازان را هم داشت. بازی در مدت ۱۲۳ دقیقه برگزار شد و طی آن اشکان حق‌دوست بازیکن شماره ۳ راه‌یاب ملل کارت زرد گرفت. محمدحسن خوشدل و مجید محسنی شوشتری ناظران فنی و داوری بودند. مسعود ذوقی و میثم پارسه هم به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت مسابقه را برعهده داشتند.

برد دلچسب آملی‌ها با چاشنی صعود

لبنیات هراز آمل به عنوان تیم سوم جدول تا پایان هفته بیست‌ودوم، در هفته میهمانی ورامینی‌ها یک برد دلچسب با چاشنی صعود به مرحله پلی‌آف به دست آورد. این دیدار درحالی با نتیجه سه بر یک و ثبت امتیازات ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۷ بر ۲۵ در ست‌های دوم، سوم و چهارم به سود آملی‌ها تمام شد که شهرداری ورامین تنها در ست اول موفق به پیروزی ۲۸ بر ۲۶ مقابل حریف شد. این پانزدهمین پیروزی و چهل‌وسومین امتیاز برای لبنیات هراز آمل در لیگ برتر والیبال بود. شهرداری ورامین پیش از این در دور رفت با نتیجه سه بر یک مقبال لبنیات هراز آمل متحمل شکست شده بود.

محمدعلی امیدی، محمد منصوری و مسعود قاری نظارت فنی، نظارت ویژه و داوری بازی را برعهده داشتند که ۱۳۹ دقیقه طول کشید. وحید پورکاشیان و محمد آقایی نیز داوران اول و دوم بودند. در این مسابقه علیرضا مصلح آبادی از تیم شهرداری ورامین و صابر نریمان نژاد از تیم لبنیات هراز آمل کارت زرد دریافت کردند.

مقاومت ارزشمند یزدی‌ها مقابل قهرمان نیم‌فصل

در یکی از بازی‌های جذاب هفته، سالن شهداب میزبان دو تیم مقاومت یزد و فولاد مبارکه سپاهان بود؛ پیروزی در این بازی جایگاه مقاومت یزد در رتبه چهارم جدول را تثبت می‌کرد؛ اتفاقی که البته با چاشنی صعود به مرحله پلی‌آف برای یزدی‌ها رقم خورد تا شاگردان علیرضا طلوع‌کیان با نتیجه سه بر یک و کسب امتیازات ۲۹ بر ۲۷، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۷ در ست‌های دوم تا چهارم مقابل قهرمان نیم‌فصل به پیروزی برسند و سهم فولاد مبارکه سپاهان از این دیدار تنها پیروزی در ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ باشد.

پیش از این یزدی‌های در هفته دهم با نتیجه سه بر یک مقابل سپاهان شکست خورده بودند. محسن ترابی ناظر فنی و داوری این بازی بود که در مدت زمان ۱۲۵ دقیقه انجام شد. مرتضی اکرمی و مهرداد شوشتری به عنوان داور اول و دوم، بازی را قضاوت کردند. احمد سرمست هم داور ویدئوچک بود. متین تکاور بازیکن سپاهان و رضا عابدینی بازیکن مقاومت یزد در این مسابقه کارت زرد گرفتند.

تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان (صدرنشین) پیش از این صعود خود را به مرحله پلی‌آف قطعی کرده بود و در پایان هفته بیست‌وسوم چهار تیم پیکان تهران، لبنیات هراز آمل، مقاومت یزد و شهرداری ارومیه که در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار دارند، سهمیه پلی‌آف دریافت کردند.

از سوی تیم‌های آذرباتری ارومیه و هورسان رامسر دیگر امیدی برای صعود به مرحله پلی‌آف ندارند و در سه هفته باقی مانده مرحله مقدماتی، هفت تیم فولاد سیرجان، مس رفسنجان، پاس گرگان، راه‌یاب ملل، شهرداری گنبد، شهرداری ورامین و سایپا که در رتبه‌های ششم تا دوازدهم جدول هستند، برای سه سهمیه پلی‌آف رقابت خواهند کرد که شانس ورامین و سایپا بسیار کم است.

نتایج کامل دیدارهای این هفته به قرار زیر است:

فولاد سیرجان ایرانیان ۳ – سایپا صفر؛ (۲۵-۲۲)، (۲۵-۲۰)، (۲۵-۱۷)

شهرداری ورامین یک – لبنیات هراز آمل ۳؛ (۲۸-۲۶)، (۲۰-۲۵)، (۲۳-۲۵)، (۲۵-۲۷)

مقاومت یزد ۳ – فولاد مبارکه سپاهان اصفهان یک؛ (۱۹-۲۵)، (۲۹-۲۷)، (۲۵-۲۲)، (۲۵-۱۷)

شهرداری گنبد صفر – شهرداری ارومیه ۳؛ (۱۸-۲۵)، (۲۶-۲۸)، (۲۴-۲۶)

هورسان رامسر ۳– آذرباتری ارومیه صفر؛ (۲۵-۲۲)، (۲۵-۲۰)، (۲۵-۲۰)

پیکان ۳ – راه‌یاب ملل مریوان یک؛ (۱۸-۲۵)، (۲۵-۲۲)، (۲۵-۲۳)، (۲۵-۲۱)

پاس گرگان ۳ – مس رفسنجان صفر؛ (۲۵-۲۳)، (۲۵-۲۳)، (۲۵-۲۳)

جدول لیگ برتر مردان در پایان هفته بیست‌وسوم بدین شکل است:

۱- فولاد مبارکه سپاهان / ۱۹ برد و ۵۷ امتیاز
۲- پیکان / ۱۵ برد و ۴۵ امتیاز
۳- لبنیات هراز آمل / ۱۵ برد و ۴۳ امتیاز
۴- مقاومت یزد / ۱۵ برد و ۴۲ امتیاز
۵- شهرداری ارومیه / ۱۴ برد و ۴۱ امتیاز
۶- فولاد سیرجان ایرانیان / ۱۲ برد و ۳۵ امتیاز
۷- مس رفسنجان / ۱۲ برد و ۳۳ امتیاز
۸- پاس گرگان / ۱۱ برد و ۳۴ امتیاز
۹- راه‌یاب ملل مریوان / ۱۰ برد و ۳۰ امتیاز
۱۰- شهرداری گنبد / ۹ برد و ۳۰ امتیاز
۱۱- شهرداری ورامین / ۸ برد و ۲۷ امتیاز
۱۲- سایپا / ۸ برد و ۲۵ امتیاز
۱۳- هورسان رامسر / ۷ برد و ۲۳ امتیاز
۱۴- آذرباتری ارومیه / ۶ برد و ۱۸ امتیاز

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فولاد مبارکه سپاهان صعود به مرحله پلی آف راه یاب ملل مریوان برعهده داشتند نتیجه سه بر یک داوران اول و دوم آذرباتری ارومیه لبنیات هراز آمل پایان هفته بیست شهرداری ورامین شهرداری ارومیه امتیازات ۲۵ شهرداری گنبد فولاد سیرجان ست های دوم هورسان رامسر کسب امتیازات مدت زمان هفته بیست فنی و داوری مس رفسنجان مقاومت یزد پاس گرگان سه بر صفر ست اول لیگ برتر ۲۵ بر ۲۲ دور رفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۰۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود ؟

به گزارش پارس نیوز، مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از ۱۶ خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید. در پایان این مرحله رنکینگ فدراسیون جهانی به روز می‌شود و چهار تیم برتر از این طریق سهمیه المپیک را به دست می‌آورند.

به این ترتیب لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ تنهاترین و آخرین راه صعود والیبال ایران به المپیک است اما فدراسیون والیبال معتقد است باید برای حتی یک درصد شانس باقی مانده هم تلاش کرد.

در حال حاضر تیم‌های فرانسه به عنوان میزبان المپیک، لهستان، آمریکا، ژاپن، برزیل، آلمان و کانادا سهمیه مستقیم بازی‌های پاریس را به دست آورده‌اند که تنها پنج سهمیه باقی می‌ماند. از این تعداد هم یک سهمیه به قاره آفریقا تعلق می‌گیرد چرا که تمامی قاره‌ها باید در المپیک نماینده داشته باشند. در حال حاضر مصر به دلیل امتیاز بالاتر در رنکینگ جهانی بین سایر تیم‌های آفریقایی این سهمیه را دارد. به این ترتیب چهار سهمیه باقی می‌ماند.

برای چهار سهمیه باقی مانده چند تیم شرایط بهتر و شانس بیشتری دارند و می‌توانند در لیگ ملت‌ها با برنامه‌ای درست کار را تمام کنند و المپیکی شوند. ایتالیا، آرژانتین و اسلوونی فاصله امتیازی مطمئنی دارند و صربستان هم چهارمین تیمی است که با توجه به رنکینگ و امتیازش شانس بالاتری برای المپیکی شدن دارد اما نمی‌توان کار را تمام شده فرض کرد.

کوبا، هلند، ترکیه و ایران هم هر چند شانس کمی دارند اما نمی‌خواهند دست از تلاش برای المپیکی شدن بردارند و با امید ارائه بهترین نمایش و لغزش رقبا به لیگ ملت‌ها وارد می‌شوند تا شاید تلاش‌هایشان به پاریس ختم شود و خود را به بزرگترین رویداد ورزشی جهان برسانند.

در زیر، رده‌بندی جهانی و امتیازهای تیم‌های مدعی که هنوز سهمیه نگرفته‌اند را بررسی می‌کنیم:

(تنها 4 تیم برتر از فهرست زیر المپیکی می‌شوند.)

ایتالیا با ۳۴۲.۴۳ امتیاز، رتبه سوم

آرژانتین با ۳۱۴.۳۵ امتیاز، رتبه ششم

اسلوونی با ۳۰۷.۱۲ امتیاز، رتبه هفتم

صربستان با ۲۵۳.۲۲ امتیاز، رتبه نهم

کوبا با ۲۳۶.۹۶ امتیاز، رتبه یازدهم

هلند با ۲۱۴.۵۸ امتیاز، رتبه سیزدهم

ترکیه با ۲۱۰.۷۳ امتیاز، رتبه چهاردهم

ایران با ۲۰۷.۸۲ امتیاز، رتبه پانزدهم

بر این اساس ایران از نظر امتیازی فاصله زیادی با ایتالیا، آرژانتین و اسلوونی دارد و شاید رقابت اصلی برای المپیکی شدن با صربستان باشد. البته این به معنی این نیست که تنها باید صربستان را ببریم، بلکه باید در حداقل ۹ مسابقه برنده از زمین خارج شویم و امید داشته باشیم که رقبایمان هم عملکرد خوبی از خود نشان ندهند.

نکته مهم دیگر این است که هر بردی نمی‌تواند امتیاز بالایی را برای ما داشته باشد. طبیعتا برد مقابل تیم‌هایی که در رنکینگ جایگاه بالاتری دارند، امتیاز بیشتری هم دارد و می‌تواند رنکینگ ایران را ارتقاء دهد. ایران در هفته اول با تیم‌های صربستان (نهم جهان)، ایتالیا (سوم جهان)، کوبا (یازدهم جهان) و آرژانتین (ششم جهان) مسابقه دارد و در صورت برد می‌تواند امتیازات خوبی به دست بیاورد.

برنامه مسابقات تیم ملی در لیگ ملت‌ها به شرح زیر است:

هفته نخست

پنجشنبه، سوم خرداد

ایران – صربستان، ساعت ۳:۳۰

شنبه، پنجم خرداد

ایران – ایتالیا، ساعت صفر بامداد

یکشنبه، ششم خرداد

ایران – کوبا، ساعت ۳:۳۰

دوشنبه، هفتم خرداد

ایران – آرژانتین، ساعت صفر بامداد

هفته دوم

سه‌شنبه، ۱۵ خرداد

ایران – ژاپن، ساعت ۱۳:۵۰

پنجشنبه، ۱۷ خرداد

ایران – برزیل، ساعت ۶:۳۰

جمعه، ۱۸ خرداد

ایران – بلغارستان، ساعت ۶:۳۰

شنبه، ۱۹ خرداد

ایران – ترکیه، ساعت ۶:۳۰

هفته سوم

چهارشنبه، ۳۰ خرداد

ایران – آمریکا، ساعت ۱۴:۳۰

پنجشنبه، ۳۱ خرداد

ایران – هلند، ساعت ۱۰:۳۰

جمعه، یکم تیر

ایران – فرانسه، ساعت ۶:۳۰

یکشنبه، سوم تیر

ایران - آلمان، ساعت ۶:۳۰

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • صنعت مس کرمان، قهرمان لیگ هندبال شد
  • ناتینگهام فارست ۰ - ۲ منچسترسیتی/ سیتیزن‌ها کم اشتباه در هفته‌های پایانی + فیلم
  • پیام کوتاه رونالدو پس از پیروزی با النصر
  • اتلتیکو نبرد کسب سهمیه را از بیلبائو برد
  • پیروزی بزرگ تیم عزت‌اللهی برابر العین کرسپو
  • اونانا منچستریونایتد را از سهمیه اروپا دورتر کرد
  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود ؟