Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین‌زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره فیلم فجر یکی از رویدادهای هنری بزرگ انقلاب اسلامی است که همه مردم ایران در آن سهیم هستند، لذا همان طور که تلاش شده است زیرساختها به نسبت مساوی در شهرها و روستاها توزیع شود، باید امکان تماشای فیلم در همه استانها فراهم شود.

وی اظهار داشت: همواره تمرکز فیلم های جشنواره فجر در تهران بوده است و استانها سهم کمتری از جشنواره مزبور داشته اند، البته شاید نتوان ستاد جشنواره فیلم فجر را مقصر دانست بلکه تهیه کنندگان نیز نسبت به نمایش فیلم های خود در شهرهای دیگر تردید دارند و نگران انتشار تصاویری از فیلم ها در خارج از فضای سینما هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورتی که بتوان مشارکت تهیه کنندگان را جلب کرد، می توان امکان خرید فیلم را برای سینماها فراهم نمود و سینماداران می توانند متناسب با استقبال مردم از فیلم ها، تازه ترین آثار سینمایی را به طور کامل تهیه و در نوبت های مختلف پخش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با انتقاد از پدیده ای به نام رسانه‌نماها گفت: رسانه‌نماها در همه حوزه ها مشکل ایجاد می کنند، امسال در آستانه برگزاری جشنواره فجر در مشهد، انتشار اخبار نادرست توسط برخی رسانه نماها موجب بروز مشکلاتی شد چرا که با توجه به جمعیت مشهد در حال انجام رایزنی هایی بودیم که بتوانیم ظرفیت بیشتری از جشنواره فیلم فجر را برای مردم این شهر دریافت کنیم.

حسین زاده از اهالی رسانه درخواست کرد تا صحبتی نکنند که ستاد جشنواره فیلم فجر به استان بدبین شود، تا بتوان جشنواره خوبی را برای مردم و رسانه های خراسان رضوی رقم زد.

وی بیان کرد: تعداد فیلم های به نمایش درآمده در هر سینما با توجه به فضای موجود در سینماها و موقعیت جغرافیایی آنها، ممکن است متفاوت باشد اما رایزنی ها را انجام می دهیم تا بیشتر سینماها بتوانند فیلم های جدید را نمایش دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان بودجه استان در جشنواره فیلم فجر گفت: بودجه تخصیصی بسیار ناچیز است که قابل بیان نیست.

وی با تاکید بر اینکه حضور تماشاگران در سالن های سینما تنها مشروط به تزریق واکسن کرونا شده است، افزود: فروش بلیت برای فیلم های جشنواره فجر متمرکز خواهد بود و امکان خرید حضوری نیست، از صندلی های سینما ۲ صندلی خالی و یک صندلی امکان استفاده خواهد داشت.

حسین زاده اضافه کرد: خرید بلیت فیلم های جشنواره فیلم فجر فقط به صورت مجازی و از طریق "سینما تیکت" و "سمفا" قابل انجام است و علاقه مندان می توانند از امشب نسبت به خرید بلیت های جشنواره فیلم فجر مشهد به نرخ هر قطعه بلیت ۳۰ هزار تومان اقدام کنند.

وی اظهار داشت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای سینما تشدید شده و به شدت کنترل می شود، همچنین با توجه به تعدد سالن های سینمایی در مشهد در تلاش هستیم از ازدحام جمعیت در سینماها جلوگیری کنیم.

رویکرد متفاوت جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ به مقوله دانش و رسانه

مدیر حوزه هنری خراسان رضوی نیز گفت: در ستاد جشنواره فیلم فجر مشهد، ۲ راهبرد اصلی سرلوحه کار قرار گرفته است که نخست نقد و بررسی و اتخاذ نگاه نقادانه به فیلم ها به عنوان یک زیرساخت محتوایی و آموزشی است تا برای آینده سینمای استان ماندگار شود و رویکرد دوم مربوط به نگاه کلی به مقوله سینما است تا صرفا به نگاه چندوجهی به آن در دهه فجر بسنده نشود.

مجید عسکری افزود: در راستای رویکرد نخست به جشنواره فیلم فجر، از پژوهشگران و منتقدان سینما دعوت شده است تا فیلم ها را در زمان نمایش آن در سینما تماشا کرده و با ستاد جشنواره فیلم فجر هم هماهنگ شود که با توجه به این موضوع در گام کوتاه مدت، با کمیته رسانه این ستاد هماهنگی های لازم انجام گرفته است تا این فعالیت ها در فضای رسانه ای نیز منتشر شود.

وی اظهار داشت: در گام بلندمدت نیز مقرر شده است تا کمیته رسانه جشنواره فیلم فجر در مشهد یک اتفاق ماندگار را رقم زده و برای شکل گیری بدنه ای از دانشجویان، پژوهشگران و منتقدان در استان بویژه بدنه آموزش پژوهی به وجود آورد و اینها بتوانند همدیگر را بهتر پیدا کرده و ارتباط منسجمی را شکل دهند، تا در آینده تولیدات محتوایی بهتری در آینده داشته باشیم.

مدیر حوزه هنری خراسان رضوی گفت: ضعف بزرگ ما در فضای رسانه ای و تولیدات هنری، ارتباط نداشتن دانشگاه ها و فضاهای اندیشه ای با بخش هنری است، دغدغه ما در حوزه هنری این است که فیلمساز را با فضای رسانه ای و اندیشه ای ارتباط دهیم، این موضوع باید به یک مطالبه جدی رسانه ها از مدیران فرهنگی و هنری شهر تبدیل شود که چرا هیچ اقدامی برای جمع آوری مردم، اهالی هنر و رسانه انجام نمی گیرد.

عسکری اضافه کرد: در چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت گردهم آوردن نخبگان، رسانه و اصحاب دانش و فرهنگ در این جشنواره میل کرده، که حرکت رو به جلوی است.

مدیر حوزه هنری خراسان رضوی گفت: "صورت فلکی" به کارگردانی حسین دارابی و "دسته دختران" به کارگردانی منیر قیدی، "ضد" به کارگردانی امیرعباس ربیعی، "شادروان" به کارگردانی حسین نمازی چهار فیلم تولیدی حوزه هنری با مضامین مختلف و تولید کارگردانان جوانی است که همه آنها در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد روی پرده خواهند رفت.

وی اظهار داشت: از آنجا که از جشنواره فیلم فجر مشهد استقبال شایانی می شود، به حوزه هنری کشور پیشنهادهایی داده شده است اما اینکه مشهد بتواند نمایش مجزایی از آثار، فارغ از جشنواره فیلم فجر مرکز داشته باشد، بررسی و نتیجه آن اطلاع رسانی می شود.

برچسب‌ها مشهد فیلم سینمایی جشنواره فیلم فجر سینما جشنواره ‌های فجر تهران اکران فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد فیلم سینمایی جشنواره فیلم فجر مشهد فیلم سینمایی جشنواره فیلم فجر سینما جشنواره های فجر تهران اکران فیلم ستاد جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر مشهد جشنواره فیلم فجر خراسان رضوی حوزه هنری رسانه ای فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...

به گزارش همشهری آنلاین، علی درخشنده که سال ۱۳۹۸ نخستین فیلم بلندش را با نام «دشمنان» در جشنواره فیلم فجر رونمایی کرده بود، درباره معرفی فیلمش و تاخیر در اکران آن پس از حدود پنج سال بیان کرد: «همسایه شما، زهره» یک تریلر - درامای روانشناختی درباره زنی با یکسری پیچیدگی‌های ذهنی و روان‌نژندی است که سبب می‌شود به اقداماتی پیرامون خودش دست بزند و شاید مشابه آن را به شکلی امروز هم در جامعه ببینیم. البته من فیلم را پنج سال قبل ساختم ولی در آن زمان هم چنین مسائلی دیده می‌شد. حتی یادم می‌آید وقتی ماجرای مرحوم بابک خرمدین پیش آمد و بعدها شنیدیم که پدر و مادرش بجز او چند نفر دیگر را هم کشته بودند، تشابهاتی نسبت به آنچه من در فیلم روایت کرده بودم، دیده می‌شد که این موضوع از نگاه کردن به جامعه نشأت می‌گرفت.

او افزود: داستان دیر اکران شدن فیلم هم در دو سال اول پس از ساخت، بخاطر شیوع کرونا بود که پخش و اکران همه فیلم‌ها را تحت تاثیر قرار داد. در آن مقطع پخش جهانی در اولویت ما بود که در همان زمان، فیلم من و «تومان» مرتضی فرشباف به جشنواره‌های شناخته شده‌ای همچون «شب‌های سیاه تالین» راه پیدا کردند، گرچه شاید من عجله کردم چون بسیاری از جشنواره‌ها در آن دوران برگزار نشدند. بعد از آن هم مسائل دیگری پیرامون من و تهیه‌کننده فیلم (مجید برزگر) پیش آمد که مجوز نمایش فیلم را تحت تاثیر قرار داد و با وجود اینکه فیلم پروانه نمایش داشت، تاکید شد که باید آن را دوباره ببینند البته در نهایت همه مسائل برطرف شد.

وی درباره اینکه آیا خودش تصمیم گرفته فیلمش را در گروه هنر و تجربه اکران کند گفت: اگرچه اوضاع سینما در گذشته‌ هم چندان خوب نبود اما در همان سال‌ها برخی پخش‌کننده‌ها می‌گفتند باوجود آنکه بازیگری به عنوان ستاره در فیلم نیست، باز هم می‌توان این فیلم را در سینمای بدنه اکران کرد در حالی که الان شرایط سینما آنقدر تغییر کرده که به سختی می‌توان چنین فیلمی را در سینمای بدنه و کنار این تعداد کمدی اکران کرد. از سوی دیگر گروه هنر و تجربه دو سالی است که از فیلم من پشتیبانی کرده و پیگیری‌هایی را بابت به اکران رسیدن فیلم انجام داده، به همین دلیل به گفته بسیاری از کارشناسان مربوط، اکران در این بسته و شرایط مناسب‌تر بود و من هم دوست داشتم فیلمم را روی پرده ببینم تا اینکه بخواهم آن را اکران آنلاین کنم.

درخشنده که این روزها در تدارک ساخت یک سریال برای شبکه نمایش خانگی است، درباره تغییر نام فیلمش از «دشمنان» به «همسایه شما، زهره» نیز توضیح داد: اسم فیلم را تغییر دادم چون با توجه به شرایط فعلی تصور کردم «زهره» می‌تواند مثل یکی از همسایه‌های ما باشد که کنار ما زندگی می‌کند؛ ضمن اینکه تدوین فیلم را هم در بخش‌هایی تغییر داده بودم و بهتر بود نام آن هم جدید باشد. البته در این چند سال باز هم فیلم به فهرست‌ مقدماتی چند جشنواره‌ همچون ادینبورگ و شانگهای راه پیدا کرد اما صادقانه به آن‌ها اطلاع دادم که با وجود تدوین دوباره و تغییرات در فیلم آن را یک بار در شب‌های سیاه تالین نمایش داده‌ام. این‌ها سبب شد که خوشحال باشم از اینکه فیلم هنوز زنده است و تاریخ مصرف ندارد.

رویا افشار، ندا جبرئیلی، مسعود دلخواه، قربان نجفی، علی بی غم، سینوهه دانشمند، توران یاقوتی و سعید آرمند در «همسایه شما، زهره» به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «شیوا گفت: همه‌ش احساس می‌کنم شهاب هر شب داره از پشت این درخت‌ها بهمون نگاه می‌کنه! و زهره به آهستگی سرچرخاند سمت پنجره.»

کد خبر 847476 منبع: ایسنا برچسب‌ها کارگردانان سینمای ایران خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران

دیگر خبرها

  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد