Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به وضعیت شیوع کرونا و تصمیم ستاد استانی، فعالیت مدارس خراسان جنوبی در مناطق قرمز و نارنجی به مدت ۲ هفته غیرحضوری است.

جواد قناعت، سه‌شنبه شب ۱۲ بهمن در هشتاد و سومین نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: شیوع سویه اُمیکرون ناشی از سهل‌انگاری اجتماعی و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: متاسفانه اُمیکرون در خراسان جنوبی با شیب صعودی در حال افزایش است و موج ششم نشان‌دهنده سرعت بالای انتشار سویه جدید است و نشان می‌دهد که این موج بلندتر از موج قبلی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر سویه اُمیکرون نوع غالب در کشور و استان است و تعداد افرادی که مبتلا می‌شوند به شکل تصاعدی و انفجاری است.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید با سهل‌انگاری دوره‌های تلخ گذشته را تکرار کنند اضافه کرد: اگر از کنار این سویه با عادی‌انگاری عبور کنیم بدانیم که قطعا دوره‌های تلخ گذشته دوباره تکرار خواهد شد.

قناعت گفت: شاخص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه به‌شدت کاهش یافته و رعایت آن همچنان مورد تاکید است همچنین با توجه به کاهش تاب‌آوری اجتماعی و اقتصادی مردم، اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها خیلی به صلاح نیست و در دستور کار جدی ستاد استانی مدیریت کرونا هم قرار ندارد.

وی با اشاره به اینکه نقشه کرونایی خراسان جنوبی به‌واسطه شیوع اُمیکرون هر روز در حال تغییر به سمت منفی است افزود: درخصوص تشویق مردم به تزریق دز سوم واکسن کرونا فعالیت رسانه‌ای و فرهنگسازی بیشتری باید انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: متاسفانه ۲ هفته بحرانی را در پیش داریم و مبنایی‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راهکار عبور از موج ششم کرونا افزایش ایمنی جامعه با تزریق دز سوم واکسن است که باید صدا و سیما، رسانه‌ها و فرمانداران پای کار بیایند تا فرهنگ‌سازی خوبی انجام شود و مردم نسبت به زدن دز سوم واکسن کرونا ترغیب شوند.

وی گفت: درخواست ما از مردم این است که نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند تا مجبور به اعمال محدودیت‌ها نشویم.

قناعت اظهار داشت: اوضاع کرونا در خراسان جنوبی و کشور نگران‌کننده است پس باید با هوشمندی این شرایط را پشت سر بگذاریم و بدانیم که سهل‌انگاری هم برای خودمان هم برای مردم استان و جامعه ما مشکل ایجاد خواهد کرد.

وی از دانشگاه علوم پزشکی خواست با همکاری صدا و سیما کار تبلیغی خوب و اقناع‌کننده برای مردم درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تشویق برای تزریق واکسن کرونا انجام دهد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: تصمیمات ما در ستاد استانی کرونا از ۲ حالت خارج نیست، اول اینکه تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و دوم خمیرمایه ما در انجام تصمیمات استان، نظرات کارشناسی، علمی و فنی دانشگاه علوم پزشکی است.

وی گفت: ما در ستاد استانی اعمال تعطیلی نداریم و نمی‌خواهیم که اعلام محدویت داشته باشیم، تعطیلی راحت و سهل‌الوصل حتی برای مدارس موضوع خوبی نیست و ضرر آن بعدا مشخص خواهد شد.

قناعت درخصوص امتناع برخی کارمندان از تزریق واکسن کرونا اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های خود برای افرادی که از تلقیح واکسن کرونا امتناع می‌کنند، استفاده کرده و اسامی افراد واکسن نزده را به دانشگاه علوم پزشکی ارائه کنند.

وی افزود: درخصوص برگزاری جشن‌ها و مراسم دهه فجر نیز باید منتظر مصوبه ستاد ملی کرونا باشیم اما دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداران و دستگاه‌های متولی برگزاری جشن‌ها بازدید میدانی از روند برگزاری مراسم داشته باشند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

قناعت بیان کرد: از فردا افتتاح طرح‌های دهه فجر را در شهرستان‌ها داریم و ما در شهرستان حضور خواهیم داشت اما هیچ مراسم پرجمعیتی را برگزار نخواهیم کرد، رییس جمهور سفرهای استانی خود را لغو کرده است ما هم سفرهای شهرستانی را لغو خواهیم کرد و در صورت لزوم با تعداد محدود برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران مناطق قرمز رعایت پروتکل های بهداشتی استاندار خراسان جنوبی دانشگاه علوم پزشکی دز سوم واکسن ستاد استانی واکسن کرونا ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان گفت: این بسته ها به همت بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توزیع شد.


موسوی افزود: پویش ملی لبخند مادری بنیاد ۱۵ خرداد با هدف تشویق به فرزندآوری و حمایت از خانواده‌های دارای چهار فرزند به بالا از سال گذشته آغاز شده و در دستور کار است.


وی گفت: در این مرحله به مادرانی که فرزند چهارم به بالای خود را حداکثر شش ماه قبل به دنیا آورده اند بسته‌های لبخند مادری اهدا شد که شامل 40 قلم لوازم با کیفیت مورد نیاز کودک از تولد تا دو سالگی به ارزش تقریبی 6 میلیون تومان است.


مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان افزود: این بسته ها توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شده است و شامل حوله، لباس، دستمال مرطوب، تب سنج، شیشه شیر، لوازم بهداشت، زیر انداز، پتو و ... است.

موسوی گفت: در این مرحله 180 بسته لبخند مادری به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام با همکاری گروه‌های جهادی همکار با ستاد در شهرستان های استان و مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار توزیع شد.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از 200 بسته لبخند مادری در استان و مناطق هدف توزیع شده است.

دیگر خبرها

  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خراسان جنوبی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای مناطق جنوبی کشور
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی