Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمدرضا امیری فرماندار شهرستان شیراز گفت: شیراز مهد تمدن، فرهنگ و ادب فارسی است و آثار آن در جای جای این تمدن وجود دارد. از هنر فاخر ایرانی تا شعر و ادب فارسی، بیانگر ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی استان فارس و شهر شیراز است.

او گفت: همه‌ی این‌ها بیانگر این موضوع مهم است که وجود یک کتابخانه مرکزی نباید به آرزو تبدیل شود و با استفاده از ظرفیت تمام ادارات و سازمان‌ها هر چه سریع‌تر باید مشکل زمین آن حل و وارد مرحله عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شیراز در خصوص شهر‌های فاقد کتابخانه شهرستان شیراز نیز گفت: پارسال کتابخانه‌ای با نام «شهدای سلامت» در شهر صدرا افتتاح شد و کتابخانه مرکزی آن نیز در حال ساخت است.

او گفت: در شهر داریان نیز، مبلغ ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت کتابخانه در این شهر اختصاص داده شده است که انتظار می‌رود با واگذاری زمین مناسب کار ساخت کتابخانه داریان نیز وارد فاز عملیاتی شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: زمین کتابخانه مرکزی از طرف شهرداری به صورت مکتوب، واگذار نشده است و در حالی که اداره کل راه و شهرسازی به عنوان مجری ساخت، هزینه‌های قابل توجهی در خصوص آزمایش‌های مختلف در این زمین انجام داده، زمین همچنان در اختیار شهرداری شیراز است و در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

روح الله منوچهری گفت: ساختمان کتابخانه عمومی روستای قلات به اداره کل کتابخانه‌ها تحویل داده و نواقص آن رفع شده است و به زودی با تجهیز و تأمین نیروی انسانی، کتابخانه عمومی روستای قلات افتتاح خواهد شد.

او گفت به همت خانواده مرحوم حسین روزی‌طلب، خودرو وانت برای راه اندازی کتابخانه سیار شیراز خریداری شده که این خودرو نیز به زودی تجهیز و آماده خدمت‌رسانی به مناطق محروم و کم‌برخوردار شهرستان شیراز خواهد شد. تمام فعالیت‌هایی که در کتابخانه‌ها انجام می‌شود برای کتابخانه سیار نیز برنامه‌ریزی شده‌است.

محمدتقی تذروی، رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز نیز گفت: در خیلی از روستا‌ها شاید امکان این نباشد که کتابخانه ساخته شود، اما با راه‌اندازی کتابخانه سیار و برنامه‌ریزی مناسب، می‌توانیم کتاب را به این مناطق برسانیم. کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و کم برخوردار تشنه کتاب و مطالعه هستند و بدون شک استقبال خوبی از کتابخانه سیار در این مناطق خواهد شد. اگر کتاب را به این مناطق برسانیم کار بزرگی انجام شده‌است.

گفتنی است نامگذاری کتابخانه روستای قلات، اختصاص و تجهیز دو دستگاه اتوبوس توسط شهرداری شیراز به عنوان کتابخانه سیار و اداره آن توسط کتابخانه‌های عمومی، پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی توسط شهردای شیراز، نامگذاری کتابخانه سیار شیراز از جمله مصوبات این جلسه بود.

چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز به ریاست فرماندار شیراز و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و سایر اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در فرمانداری شیراز تشکیل شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی فارس زمین کتابخانه مرکزی شیراز واگذاری زمین کتابخانه های عمومی کتابخانه مرکزی شهرستان شیراز کتابخانه سیار کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد

ناصر چیتگر گفت: این زمینها در مجموع برای احداث حدود ۲ هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و هر زمین برای ساخت ۲ واحد مسکونی به ۲ نفر از افراد متقاضی واگذار شد.

وی ادامه داد: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گناباد اکنون در ۱۲ سایت در حال احداث است که از این میان سایت ۲۴۰ هکتاری بزرگترین سایت برای اجرای این طرح در استان خراسان رضوی است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد تصریح کرد: پنج هزار واحد مسکونی در سایت ۲۴۰ هکتاری احداث می شود و تاکنون یک هزار و ۳۵۲ قطعه زمین برای احداث ۲ هزار و ۷۰۰ واحد توسط اداره راه و شهرسازی برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این تعدادی زمین در سایر سایتهای نهضت ملی مسکن گناباد به متقاضیان واگذار شده که مراحل ساخت واحدهای آنان در حال اجرا است.

چیتگر اظهار کرد: ۹۷۰ واحد نهضت ملی مسکن گناباد در مرحله پی ریزی (فوندانسیون) ، ۵۲۰ واحد اسکلت بندی و سقف و همچنین ۲۰۰ واحد نازک کاری و مراحل پایانی خود را طی می کند.

رییس اداره راه و شهرسازی گناباد هم گفت: از مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر که تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن مناطق شهری گناباد ثبت نام کردند، شرایط نخست ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تایید و افزون بر ۶ هزار نفر هم تایید نهایی شدند.

سعید خواجه افزود: بیش از ۴۰۰ هکتار زمین در یک سال گذشته برای اجرای نهضت ملی مسکن به محدوده مناطق شهری و روستایی این شهرستان الحاق شد، در حالیکه از ابتدای انقلاب تا آغاز به کار دولت سیزدهم تنها ۷۵ هکتار زمین به محدوده این شهرستان الحاق شده بود.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد