Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: در ۱۰ ماه ابتدای امسال از ۴۵۰ هزار مشترک خانگی و ۱۹ هزار و ۷۱۷ صندوق در معابر در استان ۲۵ میلیارد تومان صدقه جمع‌آوری شده است.

رضا سلم‌آبادی روز گذشته، ۱۳ بهمن، در اولین نشست خبری خود در کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط اقتصادی سختی قرار گرفته‌ایم؛ به‌ ویژه از سال ۹۷ استخوان‌های خیلی از خانواده‌ها زیر بار مشکلات اقتصادی در حال شکسته شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی وظیفه کمیته امداد سنگین است. 

وی ادامه داد: فرهنگ نوع‌دوستی ما تاثیر گرفته از دین ماست. رهبر انقلاب در نیمه شعبان سال ۹۹ بر اجرای رزمایش کمک‌های مومنانه تاکید داشت. در واقع اشاره ایشان به یک مساله اجتماعی بود. این مساله همان کرونا بود که اگر به آن پرداخته نمی‌شد، تبدیل به یک چالش اجتماعی می‌شد.

سلم‌آبادی با بیان اینکه در خراسان رضوی بالغ بر ۲۱۲ هزار خانوار به صورت معیشت‌بگیر و غیرمعیشت‌بگیر از کمیته امداد کمک دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مجموعه کمیته امداد خراسان رضوی بالغ بر ۳۹۶ هزار نفر خدمات دریافت می‌کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی عنوان کرد: بخشی از منابع کمیته امداد دولتی و قسمتی هم از محل مشارکت‌های مردمی است. این روزها کمتر خانواده ای پیدا می‌شود که مشکل بیکاری، جهیزیه، درمان و معیشت نداشته باشد. به همین جهت لازم است پرونده اجتماعی برای خانواده‌ها ایجاد شود؛ یعنی از این طریق بدانیم نیاز هر خانواده چیست. سپس نیازها را احصا کرده و بر اساس آن خدمات‌رسانی کنیم. 

رشد ۱۰ درصدی خانوارهای تحت حمایت

وی افزود: در ۹ ماه اول سال جاری تعداد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان ۱۰ درصد رشد داشته است. در واقع سال قبل ۱۹۲ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قرار داشت اما در حال حاضر این تعداد به ۲۱۲ هزار خانوار رسیده است. همچنین در تعداد نفرات تحت پوشش هم ۱۱ درصد رشد مشاهده می‌شود. به طور دقیق‌تر در ۹ ماه نخست امسال معیشت ۳۳۵ هزار نفر تامین شده است. در حال حاضر تقریبا ۱۷۷ هزار خانوار معیشت‌بگیر کمیته امداد استان هستند که این تعداد امسال ۶ درصد رشد نسبت به سال پیش دارد. در حال حاضر بالغ بر ۹۵ هزار خانوار روستایی و ۸۴ هزار خانوار شهری تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند. 

سلم‌آبادی در خصوص فعالیت‌های مربوط به ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده‌ها گفت: امسال از سه بخش تامین منابع مالی صورت گرفته است. یک مورد در قالب ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی با چهار درصد سود و با بازپرداخت اقساط هفت ساله است که مجموع رقم آن ۶۳۵ میلیارد تومان بوده و منابع اعتباری آن به صورت کامل ابلاغ شده است. همچنین ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ایجاد اشتغال روستایی تخصیص شد که کل آن نیز ابلاغ شده است. در کنار این ۵۸ میلیارد تومان از منابع کمیته امداد و همچنین جلب هم‌افزایی بانک‌ها بوده که از این مبلغ تاکنون ۵۶ میلیارد تومان ابلاغ شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از خانواده‌هایی که وام گرفته‌اند، خودکفا شده‌اند، تصریح کرد: برنامه‌ای که امسال از دفتر مرکزی تهران به ما ابلاغ شده، این بود که باید ۵۶۵۰ خانواده را خودکفا اعلام می‌کردیم. بر اساس آمار امسال ۵۷۰۰ خانواده تحت پوشش در استان خودکفا شده‌اند.

سلم‌آبادی با بیان اینکه کمیته امداد استان بالغ بر ۴۴ هزار دانش‌آموز، دانشجو و طلبه محصل را تحت پوشش دارد، گفت: یکی از نیازهای ایام کرونا تبلت است. امسال حدود ۵۰ هزار  تبلت در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. همچنین در ال جاری ۱۱ هزار و ۷۶۲ یتیم و بیش از ۲۴ هزار فرزند محسنین در استان تحت پوشش قرار گرفته‌اند. در حال حاضر هر یتیم و فرزند محسنین به طور میانگین و به ترتیب ۵۴۳ و ۱۹۹ هزار تومان در ماه دریافت می‌کند. 

۴۵۰۰ کودک زیر ۶ سال در خراسان رضوی سوء‌تغذیه دارند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی اضافه کرد: امسال ۱۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در روستاها و شهرها جمع شده که شوراهای زکات این مبالغ را جمع‌آوری و توزیع کرده‌اند. هم‌اکنون استان ۴۵۰۰ کودک زیر ۶ سال درگیر سوءتغذیه دارد. کمیته امداد به حدود ۳۳۷۰ نفر از مادران باردار و شیرده در قالب طرح امنیت غذایی کمک می‌کند. 

سلم‌آبادی اظهار کرد: این نهاد در حاشیه شهر مشهد مشغول ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی است که ۴۰۰ واحد آن تحت عنوان پروژه امام رضا(ع) در حال پی‌کنی است. همچنین ۲۰۰ واحد در منطقه پنج‌تن در مرحله ساخت سقف قرار دارد. بنیاد علوی و کمیته امداد به ترتیب به ازای هر واحد ۴۵ و ۳۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به این طرح‌ها داشته‌اند. علاوه بر این ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه توسط بنیاد مسکن برای کمک به این طرح‌ها پرداخت شده است. همچنین با بنیاد علوی برای ساخت ۹۰۰ خانه در سطح خراسان رضوی توافق کرده‌ایم. در ۱۰ ماه اول امسال هم ساخت ۳۲۳۹ واحد در جریان است که ۴۶۱ واحد از این تعداد تحویل شده و ۲۷۷۸  واحد هنوز در جریان ساخت است که امیدواریم بتوانیم این واحدها را تا پایان سال به سرانجام برسانیم. 

وی خاطرنشان کرد: بیماری‌های روحی روانی، قلبی عروقی و ارتوپدی بین افراد تحت پوشش کمیته امداد شایع‌ترین بیماری‌هاست. قرار بر این است که قسمتی از املاک کمیته امداد را به‌ فروش برسانیم  و از آستان قدس رضوی زمین تحویل بگیریم تا ساختمان اداری برای مددجویان بسازیم. حاشیه شهر مشهد یک آسیب جدی در خراسان رضوی است. در حال حاضر ۴۷ درصد از مددجویان مشهدی حاشیه‌نشین هستند. ۵۰ درصد اعتبارات کمیته امداد شهر مشهد در حاشیه آن صرف شده اما این اعتبارات ما پاسخگوی نیاز و مشکلات حاشیه شهر مشهد نیست.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در رابطه با استخدام رسمی نیروهای قراردادی این سازمان گفت: ۸۵۸ پست سازمانی رسمی در این مجموعه تعریف شده که تقریبا ۷۰۰ نفر در این پست‌ها شاغل هستند و ۱۵۹ پست فاقد نیرو است. همچنین ۶۵۴ نفر نیروی شرکتی در سطح استان فعالیت دارند که حقوق و دستمزد آن‌ها از خزانه دولت پرداخت می‌شود. اگر بنا بر رسمی شدن نیروهای قراردادی باشد، سازمان امور اداری و استخدامی بر برگزاری آزمون تاکید دارد. ما دنبال کسب مجوز هستیم تا نیروهای قراردادی شاغل در کمیته امداد را با ارزیابی، آزمون کتبی داخلی و مصاحبه تخصصی استخدام رسمی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کمیته امداد امام خمینی سوء تغذیه کودکان مددجویان کمیته امداد حاشیه شهر مشهد صدقه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره کمیته امداد استان میلیارد تومان میلیون تومان هزار خانوار خراسان رضوی حال حاضر خانواده ها ابلاغ شده سلم آبادی تحت پوشش شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ناصر مرادی پویانی در گفت‌وگویی با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار  خانواده  در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش  داشته است، گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوار های یک نفره یک میلیون تومان ، دونفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان ، سه نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین گفت: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده های مددجو بوده و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

مرادی‌پویانی تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۶۱هزار و ۸۰۸  نفر در قالب ۲۷ هزار و ۵۲۰  خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ایلام هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد