Web Analytics Made Easy - Statcounter

تا اینجای کار با دست خالی ثابت کردیم ورزشکاران ایرانی، در رشته‌هایی که امکانات زیرساختی لازم را ندارد هم می‌توانند موفق باشند و توان خود را نشان دادیم، از اینجا به بعد نیاز داریم که حمایت شویم و امکانات بیشتری در شهر داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های یخ‌نوردی قهرمانی ۲۰۲۲ جهان روزهای اخیر به‌میزبانی کشور سوئیس برگزار شد و محمد رضا صفدریان ورزشکار اصفهانی حاضر در این مسابقات توانست درمجموع نتایج ماده کمباین (ترکیبی از گرایش سرعت و لید) در سکوی نخست بایستد و مدال طلای جهان را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین در گرایش لید با راهیابی به مرحله نهایی رتبه ششم را کسب کرد. این قهرمان نام آشنای یخ نوردی کشورمان در ماده سرعت نیز به عنوان پنجمی دست یافت. وی روز گذشته در فردوگاه شهید بهشتی اصفهان مورد استقبال شهری و ورزش اصفهان قرار گرفت. به همین بهانه گفت و گویی را با وی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا از مسابقات سوئیس برایمان بگویید، سطح مسابقات چطور بود. فکر می‌کردید این طور افتخار آفرینی کنید؟

این مسابقات، مسابقات قهرمانی جهان بود که اهمیت زیادی داشت و ۱۶۰ ورزشکار از ۵۳ کشور با آمادگی کامل در این رقابت حضور داشتند. مسابقات در سه ماده سرعت، لید و کمباین (ترکیبی از سرعت و لید) برگزار شد که من و یک نفر دیگر از ملی‌پوشان که اهل قزوین بود در این رقابت‌ها شرکت کردیم. در واقع مشکلات و سختی‌های خود را داشتیم، بزرگترین مشکل ما اختلاف سطح امکاناتی تیم ما با دیگر کشورها بود، اما تلاشمان را انجام دادیم و با کسب دو مدال طلا و سربلند به ایران برگشتیم.

عنوان‌های پنجمی و ششمی در ماده سرعت و لید و یک قهرمانی در ماده کمباین کسب کردید. این عناوین در حد انتظارتان بود؟

در سه ماده سرعت، لید و کمباین شرکت کردم، در ماده سرعت روز اول رقابت‌ها پنجم جهان شدم، دو روز بعد در مسابقه سختی مسیر رتبه کسب کردم. در کمباین فشار روی ورزشکار زیاد است زیرا باید در سرعت و لید تلاش کنیم تا مدال به دست آوریم. اکثراً ورزشکاران روس در ماده کمباین قوی هستند، این ماده اهمیت زیادی دارد با تلاشی که طی چند روز داشتم مدال طلا کمباین را گرفتم و هم تیمی من محسن بهشت در رشته سرعت مدال طلا کسب کرد و دست پر به ایران برگشتیم.

در سال های اخیر افتخارات زیادی برای کشور به دست آورده‌اید و در رشته خود سرآمد هستید. آیا از سوی دستگاه‌های متولی استان و کشور در حد ممکن و انتظار به شما توجه می‌شود؟ آیا امکانات کافی در اختیار شما قرار می‌گیرید؟

موفق شدم ۱۷ مدال آسیایی و جهانی کسب کنم که پر افتخار ترین ورزشکار یخ نوردی در ایران هستم. مشکلات زیادی داریم، امکانات تمرینی بیشتری نیاز است، برای اعزام‌ها باید حمایت بهتر شود. حتی شرایطم برای اعزام‌ها سخت‌تر از شرایط هم تیمی من است که در قزوین زندگی می‌کند و نیاز به اسپانسرهای بهتر داریم.

شما عضو خانواده بزرگ آتش نشانان هستید و در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان فعالیت می‌کنید. اگر صحبت یا درخواستی از مسئولان شهرداری و به ویژه آتش نشانی دارید می‌توانید از طریق این تریبون به گوش شأن برسانید.

مسئول امداد نجات کوهستان هستم و در آتش نشانی اصفهان فعالیت دارم، خداروشکر مدیران آتش نشانی همکاری خوبی با من دارند که با خیال راحت در مسابقات حاضر می‌شوم و از آتش باد دوم مطلبی و ایوبی تشکر می‌کنم چرا که در بحث مرخصی های ورزشی همکاری های خیلی خوبی با من داشته اند تا بتوانم با خیال راحت در مسابقات حاضر شوم. امیدوارم مسئولین شهری به بحث ورزش بیشتر دقت کنند تا شاهد مدال‌های بیشتری باشیم.

روز گذشته مسئولان شهری و ورزش اصفهان به استقبال شما آمدند. برای ترویج بیشتر رشته خودتان در استان اگر درخواستی از مسئولین دارید می‌توانید آن را مطرح کنید.

تا اینجای کار با دست خالی ثابت کردیم ورزشکاران ایرانی، در رشته‌هایی که امکانات زیرساختی لازم را ندارد هم می‌توانند موفق باشند و توان خود را نشان دادیم، از اینجا به بعد نیاز داریم که حمایت شویم و امکانات بیشتری در شهر داشته باشیم. جوانان مان استعدادهای زیادی دارند که می‌توانند در این مسابقات موفق باشند.

و اما صحبت پایانی؟

از مدیریت شرکت پریسژلند ایران که کمک کرد تا قبل از این مسابقات در اردوی بین‌المللی روسیه شرکت کنم و با آمادگی کامل وارد رقابت‌های جهانی شوم، تشکر می‌کنم. همچنین آقای زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در حد توان خود همیشه حامی ما بوده که از او هم تشکر می‌کنم. امیدوارم اداره کل ورزش و جوانان و هیئت کوهنوردی استان اصفهان نگاه ویژه‌تری به این رشته داشته باشند و امکانات بیشتری در یخ نوردی و سنگ نوردی داشته باشیم تا افتخارات بیشتری کسب کنیم.

گفت و گو از: کیمیا گلپیرا_ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 553079

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمدرضا صفدریان قهرمان یخ نوردی جهان یخنوردی رقابت های یخ نوردی قهرمانی جهان مسابقات یخ نوردی مسابقات جهانی یخ نوردی مسابقات یخ نوردی روسیه یخ نوردی قهرمانی جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سرعت و لید ماده سرعت آتش نشانی یخ نوردی رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۱۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان احتمالا با ذراتی پر شده که سریع‌تر از نور حرکت می‌کنند

آیا ممکن است کیهان تحت غلبه‌ی ذراتی قرار داشته باشد که سریع‌تر از نور حرکت می‌کنند؟ دو فیزیکدان کشف کرده‌اند که این مدل از جهان به شکل شگفت‌انگیزی با مشاهدات سازگار است.

به گزارش زومیت، فیزیکدان‌ها در پژوهشی جدید که هنوز داوری نشده است، نشان دادند که جهان ما تحت تسلط ذراتی فرضی به نام تاکیون‌ها قرار دارد که سریع‌تر از نور حرکت می‌کنند. بااین‌حال، تاکیون‌ها تقریبا به‌طور قطع وجود ندارند؛ زیرا حرکت سریع‌تر از نور هر آنچه را که درباره‌ی جریان علت و معلولی از گذشته تا آینده می‌دانیم، نقض می‌کند؛ اما این ذره‌های فرضی هنوز برای فیزیک‌دان‌ها جذابیت دارند، زیرا احتمال کمی وجود دارد که حتی پذیرفته‌شده‌ترین تصورات ما مانند علیت اشتباه باشند.

به باور پژوهشگرها تاکیون‌ها می‌توانند هویت واقعی ماده تاریک باشند. ماده تاریک شکل اسرارآمیزی از ماده است که بیشترین بخش از جرم کهکشان‌های جهان را تشکیل می‌دهد و نسبت آن به ماده‌ی عادی ۵ به ۱ است.

ستاره‌شناس‌ها و فیزیکدان‌ها در حال حاضر از ماهیت ماده تاریک چیزی نمی‌دانند، بنابراین باید تمام فرضیه‌های احتمالی را در نظر بگیرند؛ زیرا گاهی یک ایده‌ی بسیار دور از واقعیت می‌تواند صحیح باشد یا حتی اگر اشتباه باشد می‌تواند به درک بهتر مسیر کمک کند.

ابرنواختر نوع Ia در کهکشان M82 از نگاه تلسکوپ فضایی هابل. این انفجارها به ستاره‌شناس‌ها امکان تخمین سرعت انبساط جهان را می‌دهند.

بر اساس محاسبات پژوهشگرها، جهان در حال انبساط مملو از تاکیون‌ها می‌تواند در ابتدا به کندشدن انبساط و سپس افزایش سرعت انبساط منجر شود. جهان ما در حال حاضر در مرحله‌ی افزایش سرعت انبساط قرار دارد که حاصل پدیده‌ای موسوم به انرژی تاریک است، بنابراین مدل کیهانی تاکیون می‌تواند انرژی و ماده تاریک را همزمان توضیح دهد.

فیزیکدان‌ها برای آزمایش فرضیه‌‌شان مدل خود را روی رصدهای ابرنواخترهای نوع Ia اعمال کردند. این ابرنواخترها نوعی انفجار ستاره‌ای هستند که به کیهان‌شناسان امکان بررسی رابطه‌ی بین فاصله و سرعت انبساط جهان را می‌دهند. ستاره‌شناس‌ها از طریق این نوع ابرنواختر در اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی متوجه شدند سرعت انبساط جهان در حال افزایش است.

فیزیک‌دان‌ها دریافتند که مدل کیهانی تاکیون به اندازه‌ی مدل کیهانی استاندارد ماده و انرژی تاریک در توضیح داده‌های ابرنواختر عملکرد خوبی دارد. این یافته با توجه به غیرمعمول بودن این فرضیه یک شگفتی به شمار می‌رود.

با این‌حال، این تازه ابتدای راه است. ما اکنون به مجموعه‌ای غنی از داده‌ها درباره‌ی جهان در مقیاس بزرگ، تابش پس‌زمینه کیهانی (پرتوهای باقی‌مانده از بیگ‌بنگ) و آرایش کهکشان‌ها در بزرگ‌ترین مقیاس‌ها دسترسی داریم. گام بعدی ادامه‌ی آزمایش فرضیه در برابر رصدهای بیشتر است.

البته با توجه به ماهیت غیرمحتمل تاکیون‌ها بعید است مدل کیهانی تاکیون بتواند آزمایش‌های تجربی سخت‌گیرانه را پشت سر بگذارد؛ اما ادامه‌ی مسیرهای جدید و حتی غیرعادی در کیهان‌شناسی حائز اهمیت است، چرا که ما هرگز نمی‌دانیم ممکن است در این راه به چه کشف شگفت‌انگیزی برسیم.

دانشمندان از ۵۰ سال پیش در جستجوی ماده‌ تاریک بوده‌اند و ۲۵ سال است که تلاش می‌کنند به ماهیت انرژی تاریک پی ببرند. اما هیچ‌کدام از این تلاش‌ها نتیجه‌ی جامعی به دنبال نداشته است. راه‌حل این معماها ممکن است از مسیرهای غیرمنتظره به دست بیاید.

یافته‌های پژوهش ماه مارس در پایگاه پیش‌انتشار آرکایو منتشر شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • درخشش ورزشکار مراغه‌ای در مسابقات شنای آزاد 
  • جهان احتمالا با ذراتی پر شده که سریع‌تر از نور حرکت می‌کنند
  • ورزشکار کرمانی مدال پارالمپیک را به سردار حاجی‌زاده تقدیم کرد
  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • قول باشگاه فولاد ‌خوزستان برای تشکیل تیم قایقرانی
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند