Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی آخوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دهه فجر امسال ۱۱۵ پروژه با اعتبار بیش از ۳ هزار و ۳۹۸ میلیارد تومان در شهرستان خوسف افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی گفت: از این تعداد ۹۸ پروژه با اعتبار بیش از ۲ هزار و ۶۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۱۷ پروژه نیز آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار خوسف اظهار داشت: این شهرستان به دلیل داشتن ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف، محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری است و طی سال‌های اخیر مورد استقبال سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

وی گفت: بعد از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در زمینه چدن، نیروگاه خورشیدی و بتن آماده اکنون در زمینه کنسانتره و فولاد، سرمایه‌گذاران خارجی در شهرستان خوسف ورود پیدا کرده‌اند.

آخوندی از افزایش چشمگیر تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: دهه فجر سال گذشته ۱۱۱ پروژه با اعتبار بیش از ۶۶۰ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد که کمتر از ۲ درصد اعتبار پروژه‌های سال جاری است.

وی علت اصلی افزایش اعتبار پروژه‌های دهه فجر امسال را به نتیجه رسیدن سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان با همکاری و هماهنگی و استفاده از همه ظرفیت های موجود در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران اقدام کرده‌اند.

فرماندار خوسف از آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره آهن با سرمایه‌گذاری از کشور چین و سرمایه‌گذاری پنج میلیون دلار برای احداث کارخانه و پنج میلیون دلار سرمایه در گردش خبر داد و افزود: میزان اشتغال این کارخانه ۸۰ نفر است.

وی اظهار داشت: فاز اول دومین کارخانه فرآوری معدن طلا در شهرستان خوسف نیز با سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد ریال در منطقه شادان با هدف استحصال ۳۰۰ کیلوگرم طلا در سال آماده افتتاح و اشتغال این کارخانه در این فاز ۲۲۰ نفر است.

آخوندی گفت: گازرسانی به ۲۶ روستا و ۲۶ واحد صنعتی افتتاح و عملیات اجرای خط تقویتی گاز خوسف به ماژان نیز اجرایی خواهد شد که در مجموع اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها بالغ بر هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه بزرگترین کشتارگاه صنعتی دام شرق کشور در منطقه آرک با اعتبار هزار میلیارد ریال آماده بهره‌برداری رسمی است افزود: میزان اشتغال این کشتارگاه صنعتی بیش از ۲۳۰ نفر است.

فرماندار خوسف گفت: مرکز خدمات جامع سلامت روستایی خور نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال افتتاح می‌شود که به ۲۱ روستا با ۵۵۰ خانوار خدمات‌رسانی می‌کند.

وی اظهار داشت: هشت واحد گلخانه با سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد ریال به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح و بهره‌وری آبیاری و تولید محصول خارج از فصل نیز آماده افتتاح است که برای ۲۴ نفر شغل ایجاد می‌شود.

آخوندی آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید کاشی ساختمانی کفی پرسلانی را از دیگر برنامه‌های دهه فجر در شهرستان خوسف عنوان کرد و گفت: این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و رویکرد صادرات احداث می‌شود.

وی افزود: این کارخانه طی ۲ سال به بهره‌برداری خواهد رسید و میزان اشتغال آن بیش از ۲۵۰ نفر خواهد بود.

همزمان با دهه فجر امسال افتتاح یا کلنگ‌زنی هزار و ۵۲۲ پروژه مختلف با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

از مجموع پروژه‌های دهه فجر، هزار و ۲۸۴ پروژه با هزینه‌کرد هشت هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان قابل افتتاح است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

برچسب‌ها خوسف افتتاح طرح خراسان جنوبی سرمایه گذاری اعتبار دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوسف افتتاح طرح خراسان جنوبی خوسف افتتاح طرح خراسان جنوبی سرمایه گذاری اعتبار دهه فجر شهرستان خوسف سرمایه گذاری عملیات اجرایی میلیارد ریال دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بذرپاش در پایان سفر یک روزه خود به تبریز با بیان اینکه در بحث محور‌های ارتباطی آزادراه تبریز - زنجان مشکل جدی دارد گفت: سرمایه گذار شریک این پروژه برای رفع مشکلات ورود نمی‌کرد که در این راستا تصمیم گرفتیم خودمان وارد شویم.

وی با بیان این‌که قطعه ۶ آزادراه تبریز-ارومیه با تزریق مالی از طریق ماده ۵۶ و ردیف بودجه و قیر رایگان تقویت خواهد شد افزود: محور مراغه-هشترود در مراحل پایانی قرار دارد و در عرض چند ماه آینده آماده افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: باند رفت محور تبریز- صوفیان بزودی تمام شده و باند برگشت تا هفته دولت افتتاح می‌شود.

بذرپاش با بیان این‌که پیشرفت خوبی را در پروژه کنارگذر ایلخچی شاهد هستیم گفت: ۷۲۵ نقطه حادثه خیز کشور و ۱۰ نقطه در استان آذربایجان شرقی رفع شده است و ۱۰ نقطه دیگر استان نیز امسال در دستورکار قرار دارد.

وی همچنین از تمدید تخفیف ۵۰ درصدی در عوارضی آزادراه تبریز - سهند تا پایان سال خبر داد و گفت: یک رام قطار به مسیر ریلی خاوران تبریز - تهران اضافه می‌شود.


وی با اعلام اینکه بخش زیاد تامین زمین نهضت ملی در استان آذربایجان شرقی حل شده است گفت: در شهر‌های مرند و مراغه که کمبود زمین دارند با توافق از طریق ماده ۱۰ قانون جهش تولید حل می‌شوند تاکید شده که هرجا نیاز به الحاق محدوده شهری باشد انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که اضافه شدن یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین روستایی به طرح نهضت ملی مسکن باعث رشد قابل توجه این طرح شده است گفت: خبر‌های خوبی را در ماه‌های آتی خواهیم شنید.

دیگر خبرها

  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان