Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - به تازگی «ووپی گلدبرگ» کمدین و بازیگر و همچنین مجری برنامه  The View در شبکه ای‌بی‌سی آمریکا به دلیل اظهاراتش درباره هولوکاست، ۲ هفته از کار خود تعلیق شد.

به تازگی موج انکار هولوکاست و یهودستیزی در جهان افزایش یافته است، اما این اولین‌بار نیست که فردی به دلیل اظهاراتش درباره هولوکاست از کار خود تعلیق یا اخراج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دو سال گذشته اخراج و تعلیق ۳ نفر در سطح جهانی به دلیل صحبت درباره هولوکاست به طرزی که به مذاق رژیم صهیونیستی خوش نیامده، بسیار خبرساز شده است.

کنتارو کوبایاشی

یکی از مهمترین افرادی که سال ۲۰۲۱ به دلیل اظهار نظر درباره هولوکاست اخراج شد «کنتارو کوبایاشی» کارگردان مراسم افتتاحیه المپیک توکیو، بود.

روز چهارشنبه ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) سال جاری، کلیپی از کوبایاشی منتشر شد که مربوط به برنامه او در سال ۱۹۹۸ بود و او در آن لطیفه‌ای درباره هولوکاست می‌گوید.

کوبایاشی که آن زمان کمدین بود در نمایش تلویزیونی شاد و کوتاهی گفته بود «بیایید هولوکاست‌بازی کنیم.»

در آن زمان مرکز «سایمون ویزنتال» سازمان یهودی حقوق بشر، در واکنش به این صحبت کوبایاشی بیانیه‌ای منتشر کرد و مدعی شد «هیچ فردی حق شوخی با قربانیان نسل‌کشی نازی‌ها را ندارد، هر همکاری با این فرد توهین به قربانیان نسل‌کشی یهودیان است.»

اخراج کارگردان مراسم افتتاحیه المپیک توکیو در حالی انجام شد که تنها ۱ روز به مراسم مانده بود.

یاروسلاو نواک

ماه گذشته میلادی، وزارت امور خارجه لهستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «یاروسلاو نواک» نماینده تام الاختیار برای تماس با یهودیان دیاسپورا، به دلیل اظهاراتش درباره هولوکاست از کار برکنار شد.

نواک در مصاحبه با جویش نیوز (Jewish News) یک نشریه که در انگلیس منتشر می‌شود، از رویکرد دولت لهستان در تنظیم سخنرانی هولوکاست انتقاد کرد و آن را «احمقانه» خواند.

به گفته نواک این قانون که برخی اظهارات درباره هولوکاست و لهستان را ممنوع می‌کند، «یکی از احمقانه‌ترین اصلاحیه‌ها در قانون در کل تاریخ است.»

قانون وضع شده از سوی لهستان، اظهار نظر در این باره که این کشور قربانی آلمان نازی، مسئول هولوکاست بوده را ممنوع اعلام کرد. وضع این قانون باعث خشم رژیم اشغالگر نیز شد، زیرا آن‌ها فکر می‌کردند که تلاشی برای پنهان کردن نقش لهستان در هولوکاست بوده است.

به موجب این قانون، هرگونه اظهارنظر درباره نقش لهستان در هولوکاست تا ۳ سال زندان داشت.

همچنین پیشتر از تصویب این قانون، لهستان قانون دیگری تصویب کرده بود تا حقوق بازپس‌گیری اموال توقیف شده از سوی رژیم کمونیستی سابق این کشور را محدود کند. نواک در واکنش به این قانون نیز گفت که لهستان باید برای استرداد اموال کاری انجام دهد.

ویلیام لاتسون

«ویلیام لاتسون» مدیر یک مدرسه در شهر «بوکا راتون» ایالت فلوریدای آمریکا، در سال ۲۰۱۹ به دلیل اظهاراتش درباره هولوکاست اخراج شد.

لاتسون مدیر مدرسه پالم بیچ در شهر بوکا راتون بود که یکی از والدین به او ایمیلی می‌زند و درباره چگونگی تدریس تاریخچه هولوکاست در مدرسه می‌پرسد.

در پاسخ به این ایمیل، لاتسون گفته بود: «من نمی‌توانم بگویم هولوکاست یک واقعیت تاریخی است، من به عنوان یک کارمند قادر به انجام چنین کاری نیستم.»

این اظهارات لاتسون به دلیل مغایرت با آنچه به طور رسمی از سوی کاخ سفید بیان شده است، «سوءرفتار اخلاقی و عدم انجام مسئولیت‌های شغلی» خوانده شد و به اخراج او منتهی شد.

تعلیق، اخراج و اقداماتی از این قبیل برای اظهار نظر درباره هولوکاست در حالی از سوی کشور‌های اروپایی و آمریکایی انجام می‌شود که سالیان سال است که آن‌ها مدعی آزادی بیان هستند.

از طرفی صهیونیست‌ها در رسانه‌ها و جامعه‌های مختلف، و به طور خاص در آمریکا، نفوذ زیادی دارند.

به طور مثال، «استفان زونز» محقق آمریکایی، برای روشن کردن این مطلب با بیان آن‌که سازمان‌های جریان اصلی و محافظه‌کار یهودی منابع قابل توجهی برای لابی‌گری در رسانه دارند، می‌گوید: «این افراد کمک‌های مالی جامعه یهودی و فشار شهروندان را بر رسانه‌های خبری و دیگر انجمن‌های گفتمان عمومی در حمایت از صهیونیسم بسیج کرده‌اند.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نژادپرستی در آمریکا یهودی ستیزی تبعیض در آمریکا یهودیان آمریکا تبعیض نژادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه لهستان اظهارات رییس جمهور این کشور درباره میزبانی از تسلیحات هسته ای آمریکا را رد کرد.

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر خارجه لهستان در مصاحبه‌ای گفت که «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان، هیچ اختیاری برای گمانه زنی درباره میزبانی بخشی از زرادخانه هسته ای آمریکا در ورشو در خاک این کشور ندارد.

وزیر خارجه لهستان یادآور شد که استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان مدتی است موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است.

این مقام لهستان گفت: قبلاً در بالاترین سطوح به آقای رئیس جمهور گفته شده است که در مورد آن صحبت نکند. من نمی دانم چرا او این را گفت.

وزیر امور خارجه لهستان همچنین تاکید کرد که دودا به عنوان رئیس دولت موظف است سیاست خارجی را به نحوی که توسط هیات وزیران، که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری اجرایی است، اجرا کند.

کد خبر 6090221

دیگر خبرها

  • دیوان بین‌المللی کیفری از اظهارنظر درباره موضوع حکم بازداشت نتانیاهو خودداری کرد
  • قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست
  • اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشا و درس‌آموز است
  • جادوگر آرژانتینی یکی یکی جام‌ها را درو می‌کند
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند