Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن افشارچی شامگاه چهارشنبه در کارگروه زیربنایی استان با اشاره به اینکه برای منطقه گردشگری گاوازنگ باید هدف را در نظر گرفت، افزود: این منطقه از ابعاد مختلف به خصوص حوزه گردشگری اهمیت فراوانی دارد.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد این منطقه سکونتگاهی در گاوازنگ سر جای خود بماند، باید مواردی برای آن مد نظر باشد، حتی ساکنان ملزم به رعایت برخی موارد باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان ادامه داد: یا در صورت جابجایی هم باید جلسه ای با حضور افرادی که در این خصوص کار کرده اند، برگزار کنیم و در کارگروه های زیربنایی با نظر کارشناسی تمامی طرح های ارایه شده بررسی و منتج به بهترین نتیجه شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان  زنجان نیز در ادامه با اشاره به اینکه موضوع منطقه گرشگری گاوازنگ و مسوولیت تصمیم گیری ها در کارگروه زیربنایی انجام می گیرد، گفت: در این خصوص ۲ رویکرد وجود دارد که اینکه در گذشته سکونتگاهی غیر رسمی در روستایی واقع در گاوازنگ ایجاد شده که فاقد هر گونه امکانات است.

مسعود بیات منش با بیان اینکه ساکنان این روستا پیگیر برخورداری از خدمات زیر بنایی آب شرب و گاز هستند، افزود: مصوبات قبلی کارگروه مبنی بر جابجایی این سکونتگاه غیررسمی بوده که حتی شهرک مسکونی در کنار آن ایجاد شد و با متولی گری سازمان همیاری شهرداری ها به برخی پلاک ها زمین مسکونی واگذار کردند.

وی با بیان اینکه این اداره کل پیگیر این موضوع بوده به دلیل آنکه گاوازنگ در حریم واقع شده است و باید به لحاظ مالکیت نیز با شهرسازی منطبق شود، اظهار داشت: منتظر هستیم این پرونده بصورت کامل به اداره راه و شهرسازی واصل شود، تا مباحث شهرک مسکونی و طرح کلیت منطقه گردشگری گاوازنگ را به پیش ببریم.

این مسوول با اشاره به اینکه بحث منطقه سکونتگاه غیر رسمی گاوارنگ مطرح است و در خواست می شود که مشخص شود که آیا  تثبیت خواهد شد یا خیر در صورتی که رویکردهای قبلی مبنی بر جابجایی آن بوده است.

وی با اشاره به اینکه بحثی وجود دارد و اینکه در صورت تثبیت شدن سکونتگاه غیر رسمی با چه الگویی توسعه خواهد یافت خاطرنشان کرد: در نهایت بعد از تصمیم گیری باید طرح معبر را برای منطقه طراحی کرد، تا شرکت های خدمات رسان بتوانند بحث زیرساخت ها را ارجاع و خدمات لازم را به ساکنان منطقه ارائه دهند.

برچسب‌ها وزارت راه و شهرسازی استانداری زنجان محسن افشارچی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی استانداری زنجان محسن افشارچی وزارت راه و شهرسازی استانداری زنجان محسن افشارچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رئیس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعاً فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 6089559

دیگر خبرها

  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد