Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@10:47:28 GMT

​پرسش مردم درباره توافق جدید

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۱۹۳۸

​پرسش مردم درباره توافق جدید

گروه سیاسی فردا: مهدی مطهرنیا درباره تفاوت میان برجام حسن روحانی با برجام سیدابراهیم رئیسی نکاتی را در قالب یادداشت یادآور شد.متن یادداشت به شرح زیر است:

 امروز مشاهده می شود که آمریکایی ها تمایلی ندارند که برجام 2015 را احیا کنند، بر همین اساس ایران با رویکرد تهاجمی می خواهد زمینه ای را ایجاد کند تا توافق منجر به شکل گیری فرایندی شود که امتیازات بیشتری را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران دو سند پیشنهادی به 1+4 ارائه کرد اما این دو سند نه تنها توسط اروپایی ها و آمریکایی ها مورد پذیرش قرار نگرفت، بلکه چین و روسیه نیز برای پیگیری آنها همراهی نکردند؛ بعد از آن ایران عقب نشینی های موضعی را از خود نشان داد.

دولت آقای رئیسی در ابتدای از سرگیری مذاکرات وین خواستار برداشتن همه تحریم ها و راستی آزمایی لغو تحریم ها بود اما امروز آقای امیرعبداللهیان بر لغو تحریم های مربوط به موضوع هسته ای تأکید دارد. این نشانه عقب نشینی آشکار دولت از موضع نخست خود است.

این نکات در نگرش های تحلیلی طرف مقابل در اندیشکده ها و مراکز امنیتی آنها آنالیز می شود و به طبع فشارهای شان را فزون‌تر می کنند بنابراین فردا امکان دارد کسانی که خواستار برداشتن همه تحریم ها بودند و برجام 2015 را سازش کاری و ترکمنچای می خواندند، مورد نقد قرار گیرند که چرا امروز از مواضع آشکار خود عدول کردند.

برای مردم این پرسش را پیش می آورد که چرا در آن زمان این مسیر باید با مسئله روبه رو شود و به تبع زمینه های نوعی تزلزل در زندگی و سلب آرامش و آسایش مردم را به وجود می آورد. اینها نمی تواند مسائل بی پیامد و بی اثر تلقی شود.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: توافق مطهرنیا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»

به گزارش خبرآنلاین،‌دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی،‌ فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: واقعاً آن کاری که ما در برجام انجام دادیم بی‌نظیر بود، رفتیم با همه قدرت‌های دنیا پشت یک میز نشستیم و با کارهایی که دکتر ظریف انجام داد افتخاری به دست آمد، اما متاسفانه افرادی که اصلاً برجام را نخواندند با آن مخالفت کردند تا یک پیمان افتخارآمیز برای ایران زیر سوال برود، وضعیت تحریم‌ها به‌شکلی شده که هر روز وضعیت کشور تغییر می‌کند و این ناامیدی‌ها را تشدید کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901957

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»