Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

 

واکنش رئیس دانشگاه تهران به جذب غیر قانونی کابینه دولت دوازدهم در این دانشگاه


رئیس دانشگاه تهران در خصوص جذب غیرقانونی برخی از دولتمردان دوازدهم در هیئت علمی این دانشگاه توضیحاتی را ارائه کرد.

 محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، در پاسخ به سوالی مبنی بر جذب برخی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه به صورت غیرقانونی و اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی اعضای هیئت علمی گفت: در خصوص اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران و جذب برخی از افراد جنجال‌های زیادی صورت گرفت مخصوصا فردی که رسانه‌ها اسم وی را مطرح کردند این فرد از سال ۹۸ جزو اعضای هیئت علمی نبوده و حکمی ندارد.

وی افزود: از زمانی که من به عنوان رئیس دانشگاه تهران منصوب شدم نه تنها کسی از اعضای هیئت علمی اخراج نشده بلکه در جلسه‌ای که در کمیته جذب برگزار شد ۵ عضو هیئت علمی را برگشت به کار زدم.

رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: با توجه به اینکه افراد جدیدی جذب دانشگاه شدند هر ساله باید قرارداد این اعضا تمدید شود. اگر مسائلی وجود داشته باشد یا این افراد به صورت غیرقانونی جذب شده باشند حتما بررسی می‌کنیم و در مورد آن‌ها تصمیم گیریم.


شرط اصلی برای حضور دانشجویان در مراسم اعتکاف تزریق ۳ دوز واکسن است.


مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان تهران گفت: یکی از شرایط اصلی برای حضور در مراسم اعتکاف امسال این است که دانشجویان حتماً هر ۳ دوز واکسن را تزریق کرده باشند.

مرتضی جلیلی، نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: ثبت‌نام در مراسم اعتکاف دانشجویی آغاز و تا ۱۵ بهمن‌ماه ادامه دارد و شرایطی که امسال در نظر گرفته‌ایم، این است که با توجه به سویه جدید بیماری کرونا ظرفیت محدودی را برای معتکفان در نظر گرفته‌ایم و از میان دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه مجبور هستیم تعداد محدودی را پذیرا باشیم. مراسم هم از ۲۶ تا ۲۸ بهمن‌ماه در مسجد نور ولایت در مجتمع حاج‌قاسم سلیمانی در سوهانک برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حداکثر میزبان ۲۰۰ نفر از دانشجویان معتکف خواهیم بود، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت مسجد دانشگاه، ۱۰۰ نفر از دانشجویان دختر و ۱۰۰ نفر از دانشجویان پسر را میزبانی خواهیم کرد؛ چراکه به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مجبور هستیم با ظرفیت محدود مراسم اعتکاف دانشجویی امسال را برگزار کنیم.

 


تایید چهار نفر از روسای دانشگاه‌های کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی

 

چهل و سومین جلسه کمیته تعیین روسای دانشگاه‌های کشور به ریاست عاملی و با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.


عاملی در حاشیه این جلسه از تایید انتخاب چهار نفر از روسای دانشگاه‌های کشور و همچنین رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی خبر داد.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن آرزوی موفقیت برای افراد انتخاب شده تصریح کرد: بر این اساس عبدالله معتمدی به عنوان ریس دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، سیدحسن قدسی‌پور به عنوان ریس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، منصور انبیاء به عنوان رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، شاهین شیرانی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان و موسی نجفی به عنوان رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، موفق به کسب رای اعتماد از شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

 


تدابیر وزارت علوم برای کاهش ازدحام خوابگاه‌های دانشجویی


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخشنامه‌ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها، بر موافقت با درخواست‌های میهمان بودن و انتقال دانشجویان تأکید کرد.

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخشنامه‌ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها، بر موافقت با درخواست‌های میهمان بودن و انتقال دانشجویان تأکید کرد. در بخش‌نامه‌ی محمدعلی زلفی‌گل خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی آمده است؛ با توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر حضوری شدن آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و شرایط کنونی بیماری کرونا و نگرانی خانواده‌های دانشجویان و با هدف کاهش تراکم در خوابگاه‌های دانشجویی، ضروری است نسبت به مراتب زیر، اقدامات لازم را معمول شود.

 

 


اعزام ۱۲۰ کاروان دانشجویی به عتبات / سفر‌های دانشجویی سوریه به زودی راه‌اندازی می‌شود

حجت الاسلام مطهری پور، رئیس ستاد عتبات دانشگاهیان گفت: ثبت نام بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان از  ۱۴ بهمن آغاز و تا ۲۰ بهمن ادامه دارد و دانشگاهیان متقاضی می‌توانند برای بهره مندی در این سفر در سایت labayk.ir ثبت نام کنند.

وی افزود: اواخر سال ۹۸ به دلیل کرونا سفر‌ها لغو شد و در آن سال فقط ۱۰ هزار نفر اعزام داشتیم، اما مجوز سفر‌ها از سوی ستاد ملی کرونا از آذر ماه آغاز شده و ما هم تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم اگر هر گونه تغییری اتفاق بیفتد اطلاع رسانی می‌کنیم، اما تلاش این است که تمهیدات لازم بهداشتی برای برگزاری این سفر‌ها فراهم شود.

مطهری پور اضافه کرد: تزریق دو دز واکسن برای سفر الزامی است و گواهی آن باید در زمان سفر ارائه شود از دانشگاهیانی هم که زمان تزریق دز سوم آن‌ها فرا رسیده تقاضا می‌کنیم که این واکسن را نیز تزریق کنند.

 

طرح حمایتی صندوق رفاه دانشجویان، ویژه دانشجویان و دانش آموختگان


طرح حمایتی عید تا عید صندوق، ویژه دانشجویان و دانش آموختگان از ۱۲ بهمن ماه آغاز گردیده و تا ۲۲ بهمن ماه روز پیروزی انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت.

 طرح حمایتی عید تا عید صندوق رفاه دانشجویان، ویژه دانشجویان و دانش آموختگان از امروز ۱۲ بهمن ماه آغاز گردیده و تا ۲۲ بهمن ماه روز پیروزی انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت.

دانشجویان و دانش آموختگان گرامی که از تسهیلات و وام‌های صندوق رفاه دانشجویان بهره‌مند گردیده و دارای اقساط معوق می‌باشند می‌توانند از مزایای طرح عید تا عید بهره‌مند گردند.

 


افتتاح ۶۶ پروژه عمرانی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری در دهه مبارک فجر


معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همزمان با ایام ا… مبارک دهه فجر امسال، تعداد ۶۶ پروژه عمرانی در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری به بهره برداری می‌رسد.

 معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همزمان با ایام ا… مبارک دهه فجر امسال، تعداد ۶۶ پروژه عمرانی در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری به بهره برداری می‌رسد.

علی خطیبی با اعلام این خبر اظهار داشت: پروژه‌های اعلام شده با کاربری‌های آموزشی، پژوهشی، خوابگاهی، کمک آموزشی، فناوری، ورزشی سرپوشیده، ورزشی روباز، فرهنگی، اداری، رفاهی و خدماتی، محوطه‌سازی و مدیریت سبز هستند که در مجموع زیربنایی بالغ بر ۱۴۰ هزار مترمربع را شامل می‌شوند و جهت اتمام و بهره‌برداری از آن‌ها مبلغ ۵۱۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، اختصاصی، متمرکز ستاد وزارت و کمک‌های خیرین هزینه شده است.

 

آغاز انتخابات کمیته‌های ناظر بر نشریات از ۱۵ بهمن در دانشگاه‌ها


براساس مصوبات شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی وزارت علوم انتخابات نمایندگان مدیران مسئول دانشگاهی در کمیته‌های ناظر بر نشریات دانشگاه‌ها، در بازه‌ی زمانی ۱۵ بهمن تا حداکثر پایان اسفندماه، برگزار خواهد شد.

 

 

 براساس مصوبات شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، و طبق شیوه‌نامه‌ی برگزاری انتخابات نمایندگان مدیران مسئول دانشگاهی در کمیته‌های ناظر بر نشریات دانشگاه‌ها، این انتخابات در هر دانشگاه، در بازه‌ی زمانی ۱۵ بهمن تا حداکثر پایان اسفندماه، برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اعتکاف دانشجویی عتبات دانشجویی حضوری شدن دانشگاه ها وزیر علوم دانشجویان و دانش آموختگان شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس دانشگاه تهران تحقیقات و فناوری اعضای هیئت علمی نشریات دانشگاه دانشگاه ها عنوان رئیس مراسم اعتکاف صندوق رفاه وزارت علوم بهمن ماه ۱۵ بهمن سفر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۹۸ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دکتر ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص پیشنهاد تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار بیان کرد: براساس تأکید رئیس جمهور بر ضرورت وجود هیئت امنای مشترک و متمرکز برای هدایت تمامی ستادهای فناوری با حمایت و پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جلسه شماره ۸۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقرر شد ماده واحده‌ای در خصوص تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار تدوین و در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح شود.

وی افزود: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به منظور ارتقای عملکرد و بهره‌وری ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار و ایجاد زمینه ساختاری لازم برای رفع چالش‌های اداری و مالی موجود این ستادها ماده واحده پیشنهادی خود را برای تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ستاد علم و فناوری ارسال کرد که پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسی در این ستاد، موضوع در این جلسه ارائه شد و با استماع نظرات اعضای شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مقرر شد در جلسه آتی این شورا در خصوص اعضای این هیات امنا و حوزه وظایف آن جمع‌بندی صورت گیرد.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در خصوص نهایی‌سازی پیش‌نویس سند ملی توسعه علوم و فناوری‌های کوانتومی بیان کرد: پیشنهاد تدوین سند ملی توسعه فناوری‌های کوانتومی توسط سازمان انرژی اتمی مطرح شد و در جلسه ۱۳۵ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مورخ مقرر شد تدوین سند در دستور کار ستاد علم و فناوری قرار گیرد. به منظور مشارکت سایر دستگاه‌ها در تدوین این سند مکاتباتی در این خصوص صورت گرفت و با توجه به تدوین سندهای مختلف بخشی در این خصوص توسط دستگاه‌های مختلف، تمامی این سندها برای تهیه سند واحد و یکپارچه کوانتوم با ابعاد ملی دریافت و مقرر شد بررسی و نهایی‌سازی پیش‌نویس این سند در قالب میز تخصصی تدوین سند کوانتوم انجام گرفته و برای طی فرآیند تصویب در شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور طرح شود.

وی افزود: میز تخصصی تدوین سند کوانتوم پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با مشارکت سایر دستگاه‌ها و همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، اولین پیش‌نویس این سند برای طرح در شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور آماده کرده است. در این جلسه پس از بیان اهمیت برنامه‌ریزی راهبردی در علوم و فناوری‌های کوانتومی و ملزومات توسعه این فناوری، کلیات سند مطرح شد. در جلسات آتی ستاد، در خصوص جزئیات و برخی موارد باقیمانده تصمیم گیری خواهد شد، و امیدواریم طی هفته های آینده بتوانیم به تصویب ‌پیش نویس در ستاد، جهت طرح و تصویب نهایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برسیم.

کد خبر 6094487

دیگر خبرها

  • واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها
  • توضیح دانشگاه تهران درباره پست جدید همسر ابراهیم رئیسی
  • توضیح دانشگاه تهران درباره انتخاب همسر ابراهیم رئیسی به‌عنوان عضو هیات جذب دانشکده علوم خانواده
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • خانواده اساس هویت و تربیت انسان‌ها را شکل می‌دهد
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور