Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@03:13:59 GMT

اولین کلینیک تخصصی کسب و‌ کار در بندرعباس افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۲۲۸۵

اولین کلینیک تخصصی کسب و‌ کار در بندرعباس افتتاح شد

ابراهیمی در آئین افتتاح اولین کلینیک تخصصی کسب و کار ایمن کاران کیمیا گفت: بسیاری از کسب و کارهایی که به انحراف و شکست منجر می شود به دلیل عدم اطلاع از فضای کسب و کار و نحوه انجام فعالیت اقتصادی است که مراکز مشاوره و کارآفرینی می توانند این خلا را پر کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ هادی ابراهیمی مدیر کل تعاون کار و‌ رفاه اجتماعی هرمزگان صبح امروز در مراسم افتتاح سی و سومین مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی و اولین «کلینیک تخصصی کسب و‌کار ایمن کاران کیمیا»، اظهار کرد: شرکت های مشاوره کسب و‌کار در جامعه امروزی یک ضرورت انکارناپذیر است چرا که هم در حوزه نیروی کار و هم در بحث هدایت سرمایه گذاران در مراکز تولیدی و مشاغل و‌کسب و‌کارهای نواورانه می توانند تحولی در حوزه اقتصاد ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتظار. ما این است که مراکز مشاوره کسب و‌کار طبق یک برنامه مدون هر ساله هر یک از این مراکز علاوه بر فعالیت های روتین خود بین ۷ تا ۱۰ کسب و کار جدید ایجاد کنند.

مدیر کل تعاون کار و‌ رفاه اجتماعی هرمزگان با تقدیر از ابتکار عمل کلینیک کسب و کار ایمن کاران کیمیا گفت: اینکه با استفاده از مشاورانی با مدارک دکترا در رشته های مختلف وارد این عرصه شده اید نشان می دهد ریل گذاری اقتصادی دولت در بحث اشتغال و مشاغل خرد و خانگی به جاست چرا که مثلا همین طرح پرورش ماهی در روستاهای دور از ساحل قطعا با سیستم و بوروکراسی اداری انجام شدنی نیست و این مراکز شتاب دهنده کسب و کارهاست که با استفاده از زیست بوم محلی اشتغال و نیروی جوان از این دست مشاغل جدید می توانند ایجاد کنند.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم مهارت آموزی افزود؛ اگر بخواهیم یک کشور توسعه یافته داشته باشیم باید نیروی کاری که در زمینه مهارت های فردی و فنی آموزش دیده باشد را تربیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر به مقوله آموزش به خصوص مباحث تخصصی در مهارت های فردی و شغلی در گذشته دقت بیشتری شده بود الان شرایط ما در حوزه اشتغال بهتر بود، افزود: در حال حاضر بیشتر افراد بیکار و فاقد شغل تخصص یا مهارت لازم جهت ورود به مراکزی که نیازمند نیروی ماهر هستند ندارند و سعی و‌تلاش وزارت مردم ایجاد مراکزی که هم به افراد بیکار مشاوره شغلی دهد و‌چنانچه این چرخه روی ریل اصلی مد نظر مقام عالی وزارت قرار بگیرد قطعا انقلابی در حوزه اشتغال و‌کار آفرینی صورت خواهد گرفت.

مدیر کل تعاون کار و‌ رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه برای راه اندازی کسب و کار حتما به سرمایه نیاز نیست خاطرنشان کرد: ایده و نوآوری در شروع یک فعالیت دارای اهمیت است که مراکز مشاوره و کارآفرینی باید آموزش های لازم را به افراد بدهند تا بتوانند ایده های خود را به فعلیت برسانند.

ابراهیمی ادامه داد: ایجاد اشتغال نیازمند بسترسازی است و در اینجا نقش این مراکز پر رنگ تر می شود.

وی تاکید کرد: در نگاه کوتاه مدت برای رفع مشکل بیکاری استان باید به فارغ التحصیلان دانشگاهی متناسب به مدارک دانشگاهی و علاقه فردی مهارت و‌آموزش عملی جهت ورود به بازار کار به عنوان یک کارآفرین اعتماد به نفس آنها را بالا برد.

مدیر کل تعاون کار و‌ رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با استفاده از ظرفیت کانون های کارآفرینی در جهت شناسایی، طرح و بررسی موانع کارآفرینی استان در مراحل مختلف از خلق ایده و ایجاد کسب و کار، رشد، تثبیت و خروج از کسب و کار، سعی بر برداشتن گام های مثبت در استان داشته است.

ابراهیمی اضافه کرد: سی و‌سه مرکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارافرینی فعال در سطح استان به عنوان بازوی توانمند این اداره کل با هدف افزایش سهم فعالیت های کارآفرینانه در سرانه تولید ناخالص داخلی مشغول به فعالیت هستند.

وی در پایان تاکید کرد: بسیاری از کسب و کارهایی که به انحراف و شکست منجر می شود به دلیل عدم اطلاع از فضای کسب و کار و نحوه انجام فعالیت اقتصادی است که مراکز مشاوره و کارآفرینی می توانند این خلا را پر کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رفاه اجتماعی هرمزگان مراکز مشاوره مدیر کل تعاون کار کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۲۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود

توسعه مراکز معاینه فنی در پایتخت با توجه به افزایش روزافزون تعداد وسایل نقلیه یکی از مهم ترین نیازهای تهران محسوب می شود. در همین رابطه سیدمحمدمهدی میرزایی قمی، سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفت‌وگو با همشهری آنلاین از رایزنی با سازمان پایانه‌ها برای ایجاد یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در پایانه شرق و همچنین ایجاد دست‌کم یک مرکز معاینه فنی سبک در یکی از مناطق از مناطق ۴، ۵ یا ۲۲ تا پایان امسال خبر داد.

میرزایی قمی در تشریح برنامه‌های امسال ستاد معاینه فنی در زمینه توسعه مراکز و نوسازی تجهیزات گفت: بالغ بر ۱۵ سال است که مراکز معاینه فنی شهرداری تهران به لحاظ کمی، کیفی و توسعه‌ای تغییری نداشتند، به این معنا که نه تعداد مراکز افزایشی داشته و نه تجهیزات مراکز بعد از ۱۵ سال نوسازی و اورهال شده است. به همین دلیل امسال دو برنامه در دست داریم؛ یکی برنامه توسعه مراکز است و موضوع بعدی خرید و نوسازی تجهیزات تمام مراکز معاینه فنی که تا پایان امسال اجرا خواهد شد.

او با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه مراکز معاینه فنی، توضیح داد: در این زمینه از یک سو رایزنی اولیه با مناطق مختلف شهرداری انجام دادیم تا زمین‌های مستعدی را که از لحاظ متراژ، دسترسی و موقعیت قرارگیری، با ضوابط مراکز معاینه فنی‌ مطابقت دارد انتخاب کنیم و از سوی دیگر در تلاشیم که خرید خطوط معاینه فنی چه سبک و چه سنگین انجام شود تا توسعه خطوط را دست‌کم به تعداد یک مرکز معاینه فنی سبک تا پایان سال داشته باشیم.

او به نتایج مثبت رایزنی‌ها با مناطق ۴، ۵ و ۲۲ اشاره کرد و افزود: حداقل در یکی از این مناطق تا پایان سال یک مرکز معاینه فنی سبک احداث خواهد شد.

مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در پایانه شرق

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در توضیح برنامه‌های امسال ستاد به ایجاد یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین اشاره کرد و گفت: به منظور ایجاد یک مرکز معاینه فنی سنگین رایزنی با سازمان پایانه‌ها انجام شده که در صورت امکان بخشی از فضای پایانه شرق برای این منظور در اختیار ستاد معاینه فنی قرار گیرد.

او، ساخت این مرکز معاینه فنی را باعث ایمنی بیشتر سفرهای برون‌شهری دانست و ادامه داد: پایانه شرق، یک پایانه برون شهری است و اکثر ترددها در این پایانه مربوط به وسایل نقلیه سنگین و برون‌شهری است. به هیمن دلیل در صددیم در پایانه شرق یک مرکز معاینه فنی ایجاد کنیم که تامین زمین آن با سازمان پایانه‌ها و در پایانه شرق باشد و تجهیز و ایجاد خط معاینه فنی سنگین هم توسط ستاد معاینه فنی انجام شود.

نوسازی تجهیزات مراکز

میرزایی قمی، برنامه دیگر ستاد معاینه فنی برای امسال را به‌روزرسانی تمامی تجهیزات مراکز معاینه فنی عنوان کرد و افزود: بنا داریم بعد از ۱۵ سال تمامی تجهیزات مراکز کنونی را با تجهیزات جدید شامل دستگاه‌های تست مربوط به ایمنی و دستگاه‌های تست آلایندگی به روزرسانی کنیم.

کد خبر 848167 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران معاينه فنى خودرو

دیگر خبرها

  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل