Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:39:51 GMT

پازل توریستی نکا تکمیل می شود/ ایجاد دومین تفرجگاه

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۲۳۲۷

پازل توریستی نکا تکمیل می شود/ ایجاد دومین تفرجگاه

به گزارش خبرنگار مهر، موسی خلیلی چهارشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: احداث سد لاستیکی و سه پارک زیبا به عنوان فضای سبز در حاشیه رودخانه نکا شرایطی را به وجود می‌آورد که این شهرستان را به عنوان جاذبه‌ای برای گردشگران در شرق مازندران تبدیل می‌کند.

به گفته وی با افتتاح این پروژه آبی شکل ظاهری شهر تغییر یافته و درکنارآن تبدیل نکا به شهر تفریحی توریستی عاملی برای اشتغال جوانان و درآمد پایدار برای شهرداری و شورای شهر فراهم می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار نکا با اشاره به وقفه ۱۰ ساله پروژه سد لاستیکی تصریح کرد: از ۱۰ سال گذشته که استارت پروژه سد لاستیکی زده شده بود بنا به دلایلی متوقف و به حال خود رها شده بود که در حال حاضر در مدت ۱۰ هفته با شعار عملگرایی با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد در مرحله بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: برای اجرا و تکمیل پروژه سد لاستیکی و پارک ملت ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شد که با توجه به شرایط موجود در دهه فجر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

این مسئول حوزه شهری با اشاره به ارتقای سرانه فضای سبز در این شهرستان افزود: با افتتاح پارک بوستان شهدای گمنام، منطقه گردشگری قرمرض، پارک ملت، مرمت واحیای پارک نارنجباغ و سیمرغ سرانه فضای سبز شهرستان نکا روند صعودی را طی خواهد کرد.

خلیلی تحقق بودجه ۷۰ میلیاردی را از دیگر دستاوردهای شهرداری نکا در این دوره خطاب کرد و همچنین متذکر شد: با توجه به اینکه اکثر شهرداری‌های سطح استان با مشکل کمبود بودجه مواجه بودند شهرداری نکا توانست طبق برنامه ریزی مدون برای سال آینده بودجه ۱۰۰ میلیاردی را به شورای شهر پیشنهاد دهد که با این رقم بودجه شهرداری به ۲.۵ برابر ارتقا یافته است که از این مقدار ۶۰ درصد در زمینه عمرانی و ۴۰ درصد صرف هزینه‌های جاری خواهد شد.

جنگل کوهسارکنده به عنوان دومین تفرجگاه گردشگردی در دستور کار قرار می‌گیرد

وی ادامه داد: بعد از تجربه پارک جنگلی قرمرض طبق درخواست‌های مردم در خصوص جنگل کوهسارکنده به عنوان دومین تفرجگاه و پارک جنگلی در دستور کار قرار گیرد که خوشبختانه طبق موافقت‌ها و روال اداری طی شده در اختیار شهرداری قرار داده می‌شود. همچنین در خصوص افزایش محدوده پارک جنگلی قرمرض به ۱۳ هکتار، موافقت افزایش محدوده از منابع طبیعی استان دریافت شده که به مراتب مراحل آن انجام خواهد شد.

شهردار نکا اتمام ممیزی را از دیگر پروژه‌های موفقیت‌آمیز شهرداری در این دوره خطاب کرد و همچنین در این خصوص گفت: خوشبختانه از بین ۶۳ شهرداری استان مازندران کامل‌ترین ممیزی در این شهرستان انجام شد در واقع با انجام این پروژه شناسنامه دار شدن املاک، درآمدزایی وبستر GIS برای شهر نکا فراهم شد.

خلیلی ادامه داد: طرح خدمات محله به محله که از ۲ ماه گذشته با ایده‌ای که از مجموعه شهرداری جهت خدمات رسانی به مردم عملیاتی شده بود آماربرداری‌ها و آسیب شناسی ها به درستی صورت پذیرفت که بسیاری از شهرداری‌ها سطح استان نیز از این طرح شهرداری نکا الگو برداری کردند.

این مسئول حوزه شهری احداث میدان امام رضا را از دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری نکا یاد کرد که ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی تأمین خواهد شد. خلیلی ساماندهی ورودی و خروجی شهرستان نکا را از دیگر دغدغه‌های اصلی شهروندان در حوزه موادی شرق و غرب یاد کرد که خوشبختانه با احداث کانال از مسکن مهر و مرمت چشمه بادو در ورودی غربی شهر این دغدغه شهروندان به زودی مرتفع خواهد شد.

شهردار نکا با تاکید به نهضت آسفالت در سطح حوزه شهری متذکر شد: تا پایان شهریور ۱۴۰۱ کل معابر و کوچه‌های خاکی شهر نکا آسفالت خواهد شد.

وی در پایان در خصوص پروژه ساماندهی آرامستان نکا خاطر نشان کرد: ساخت غسالخانه، روشنایی و ساماندهی ورودی آرامستان با قوت در حال انجام است که امیدوارم طی سال آینده شاهد بهره برداری از این پروژه نیز باشیم.

کد خبر 5415760

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت شهری گردشگری اصحاب رسانه دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه بارش برف ایلام سویه اومیکرون کرونا زنگ انقلاب همدان گرگان عکس استانها شهرداری نکا سد لاستیکی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود

مدیر منطقه سه شهرداری قم گفت: روشنایی بوستان ولایت در ورودی شهر با هزینه ۲۵ میلیارد تومان تا پایان اردیبهشت تکمیل خواهد شد.

مهرداد روحانی وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم به معضل بافت فرسوده در منطقه سه شهرداری قم اشاره و اظهار کرد: تقریباً ۱۵ درصد از مساحت منطقه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که برای توسعه آن پروانه را به‌صورت رایگان صادر می‌کنیم که به دلیل شبکه معابر فرسوده منطقه استقبال خوبی از طرف مردم نشده است.

وی افزود: بخش دیگری از این منطقه کاربری صنعتی دارد که در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵۰ مورد پروانه صادر شده که در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۴۰۰ پروانه رسیده است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به تکمیل و بهسازی شهربازی فدک، خاطرنشان کرد: این شهربازی نوستالژی بعد از سال‌ها مذاکره و پیگیری امسال به شهرداری واگذار شد و با حمایت‌های سازمان سیما و منظر و آقای جوادیان بهسازی آن در دستور کار قرارگرفته و مراحل پایانی آن در حال انجام است و به‌زودی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

روحانی وزیری اقدامات انجام شده در بوستان ولایت را مطرح و تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵ میلیارد تومان برای روشنایی این بوستان هزینه شد که تا اردیبهشت سال جاری به اتمام خواهد رسید، همچنین مشکلات ورودی این بوستان نیز حل‌شده و بخش زمین‌های بازی آن نیز در حال تکمیل شدن است.

وی ادامه داد: برنامه منطقه برای سال ۱۴۰۳ این است که به پروژه‌های روبنایی بپردازد و زیباسازی و نورپردازی منطقه را بیشتر در دستور کار خود قرار دهد تا بتوانیم ازنظر بصری نیز منطقه را به یک حد قابل قبولی برسانیم.

کد خبر 749119

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی