Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق گفته مسئولان امر اعتیاد؛ عامل بزرگ جرایم خرد و خشونت های خانگی است که اشتغال می تواند بهترین راه پیشگیری از آن و دیگر آسیب های اجتماعی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ مواد مخدر و اعتیاد به آن یکی از مضعلات جدی جامعه امروزی است که زمینه بسیاری از جرایم خرد و پایین دستی، سرقت ها، خشونت های خانگی و حتی جنایات همچون قتل و آدم ربایی را رقم می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قصه ای پر غصه که با توسعه اشتغال و آموزش مهارت های لازم به جامعه به ویژه قشر آسیب پذیر به آن پایان داد و از بسیاری از جرایم خرد و کلان جلوگیری کرد.


ناامن‌سازی محیط‌های تولید و توزیع مواد مخدر در مراکز جمعیتی

غلامرضا باغ شیرین، رئیس دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان در گفت‌ و گو با خبرنگار ما در این باره بیان کرد: با هدف اتخاذ تدابیر مؤثر و عملیاتی با رویکرد مقابله با اماکن خرید و فروش مواد مخدر و پاتوق‌های سوءم صرف، با همکاری دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌ها و پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی سیستان‌وبلوچستان، تجمیع بانک اطلاعاتی محلات آلوده در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال ۱۲۰ مکان آلوده در مراکز جمعیتی استان شناسایی‌ شده و آمار فعلی محلات نابسامان در حوزه مواد مخدر با تجمیع اقدامات مرتبط با سال های گذشته به ۲۷۰ محله رسیده‌ است.

به گفته باغ شیرین طی ۹ ماهه نخست امسال بیش‌ از ۲۱ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در عملیات‌ های محله محور کشف و ضبط و ۱۸ باب منزل و واحد صنفی به واسطه عرضه مواد مخدر یا دایر کردن پاتوق‌های مصرف حسب دستورات قضایی پلمپ شده است.

وی با اشاره به ابعاد تأثیرگذاری اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر در شکل‌گیری جرایم پایین‌ دستی گفت: بیش‌ از ۷۰ درصد جرایم و آسیب‌های اجتماعی در استان همچون سرقت‌های خرد، طلاق و خشونت‌های خانگی و برخی معضلات حائز اهمیت همچون قتل، گروگان‌گیری و آدم‌ربایی در نتیجه‌ مسائل و معضلات ناشی از مواد مخدر بروز می‌کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: ضرورت دارد تا با هدف اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، حذف اقتصاد جرم مواد مخدر، کاهش فضای گمنامی برای قاچاقچیان مواد مخدر، توسعه ی راهبردهای پیشگیری موقعیت مدار و وضعی با استفاده از ظرفیت‌های علمی و مشارکت‌های مردمی به‌جد مدنظر قرار گیرد.

انهدام ۵۲ باند مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

وی اظهار کرد: در نه‌ ماهه نخست امسال ۵۲ باند مواد مخدر منهدم‌ شده و برخی از فرآیندهای امنیتی همچون مقابله با سرباندها و امحای شبکه‌های فعال در حوزه قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در قالب مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان به دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی ابلاغ  و عملیاتی شده‌ است.

باغ شیرین ادامه داد: در مقطع حاضر اشراف مناسبی در خصوص محلات آلوده و مراکز جمعیتی در شرف آلودگی حاصل شده و مقرر است تا با همکاری گشت‌های رضویون و تلفیقی فرآیندهای مرتبط با حذف و امحای مراکز دپوی مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست مدیریت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با تاکید بر سیاست‌های مرتبط با توانمندسازی اقتصادی خانوارهای ساکن در بافت‌های ناکارآمد شهری استان، خواستار توسعه اشتغال و ارتقای سیاست‌های مبتنی بر آموزش مهارت‌های حرفه‌ای در این محلات شد.

وی افزود: ضرورت دارد تا اشتغال جایگزین با رویکرد مشروع و در نظرگیری چارچوب‌های قانونی توسط نهادهای متولی همچون آموزش فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام، صندوق کارآفرینی امید، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مجمع خیرین استان بیش‌ از پیش عملیاتی و محقق شود.

باغ شیرین با اشاره به ظرفیت‌های راه‌اندازی شده در قوه قضاییه گفت: با ایجاد سامانه سجام، راه‌اندازی مجمع نهادهای مردمی، فعال شدن ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی و تاکید بر اتخاذ راهبردهای مبتنی بر سیاست‌های جنایی مشارکتی می‌توان علاوه‌بر راهبردهای سلبی و تنبیهی در حوزه ی جرایم مرتبط با مواد مخدر، رویه‌های ایجابی، اصلاحی و ترمیمی را نیز در محلات ناکارآمد ارتقا داده و عمق بخشید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خشونت های خانگی مواد مخدر جرایم خرد باغ شیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه

فرمانده مرزبانى استان آذربایجان غربی اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه طی ایست بازرسی در محور مرزی سرو به ارومیه، به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و سریعاً آن را متوقف کردند.

سردار محمد احمدی گفت: مرزبانان در بازرسی از خودروی توقیفی موفق به کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه که در بخش های مختلف خودرو جاسازی شده بود، شدند.

وی افزود: راننده خودرو از محل متواری شد و تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهم و سایر متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • وحیدی خطاب به استانداران: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم