Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - سایت مجله آمریکایی فوربز با انتشار گزارشی به بررسی انتقال سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان از زنیت به بایرلورکوزن پرداخت. 
این نشریه نوشت،این یکی از هیجان انگیزترین نقل و انتقالات این پنجره نقل و انتقالات بوندسلیگا است. یک روز قبل از مهلت مقرر، بایرلورکوزن سردار آزمون را به مبلغ ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیون دلار از باشگاه روسی زنیت سن پترزبورگ به خدمت گرفت. این بازیکن ۲۷ ساله ایرانی پیش از این با Die Werkself دای ورکسلف بر سر انتقال آزاد تابستانی به توافق رسیده بود. به طور کلی، این معامله‌ای درخشان برای لورکوزن است، که این مهاجم را با قراردادی بسیار کمتر از ارزش ۲۷.۵ میلیون دلاری آزمون در سایت ترنسفرمارکت جذب کرد.

سیمون رولفس، مدیر ورزشی بایرلورکوزن در بیانیه باشگاه گفت: ما از تکمیل این انتقال خوشحالیم. "سردار آزمون برای چندین سال یکی از بهترین گلزنان فوتبال روسیه بوده است. او سه سال متوالی در آنجا با زنیت قهرمان شده است، به طور منظم در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده و در کلاس بین المللی خود را در بالاترین سطح نشان داده است. با وجود او خط حمله ما کیفیت بیشتری پیدا می‌کند. سردار خط حمله ما را غیرقابل پیش بینی‌تر و قدرتمندتر خواهد کرد. "

آزمون بدون شک عمق بیشتری به حمله لورکوزن می‌دهد. این بازیکن ۲۷ ساله مدتی در روسیه ستاره بوده و در فوریه ۲۰۱۹ با قراردادی به ارزش ۱۳.۲ میلیون دلار از روبین کازان به زنیت پیوست. این کازان بود که این مهاجم را در ایران پیدا کرد جایی که او در تیم جوانان سپاهان بازی می‌کرد، اما آزمون در روستوف بود که نامی برای خود دست و پا کرد. او در ۷۷ بازی ۲۵ گل به ثمر رساند و ۶ پاس گل داد. دو گل از این گل‌ها در برابر بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید در فصل به یاد ماندنی روستوف در لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۷-۲۰۱۶ به ثمر رسید.

روستوف این مهاجم را تنها با ۲.۵۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ از روبین کازان خریداری کرده بود. اما فوتبال روسیه همیشه آنقدر ساده نیست. مانند بسیاری از باشگاه‌های روسی، روستوف همیشه مشکل مالی داشت و آزمون می‌خواست از این باشگاه خارج شود. در آن زمان، آزمون پیوسته با انتقال به یکی از چهار لیگ برتر اروپا مرتبط بود. گزارش‌ها حاکی از ارتباط او با لیورپول، چندین باشگاه ایتالیایی و همچنین بوروسیا دورتموند بود.

در عوض، آنچه اتفاق افتاد برای رفتار‌های تجاری باشگاه‌ها در فضای پس از شوروی بسیار معمول بود. تنها تعداد کمی از مؤسسات در منطقه قادر به پرورش بازیکنان و فروش آن‌ها در زمان مناسب هستند. همچنین، بازیکنان اغلب در یافتن مسیر مناسب ناکام می‌مانند، به این معجون باید مسئله مدیر برنامه‌ها را نیز اضافه کرد. آزمون به اروپا نقل مکان نکرد، بلکه در سال ۲۰۱۷ به روبین کازان بازگشت، جایی که مالک آن، جمهوری تاتارستان، بار دیگر دست به جیب شد.

روبین کازان همیشه بین بسیار ثروتمند و بسیار فقیر بوده است. در این باشگاه هیچ حد وسطی وجود ندارد در نتیجه، آزمون در سال ۲۰۱۹ به زنیت فروخته شد. برای اکثر بازیکنان مستعد مستقر در روسیه، داستان در اینجا به پایان می‌رسید. زنیت، باشگاه متعلق به گازپروم، می‌تواند دستمزدی را با نرخ مالیاتی پرداخت کند که اغلب برای باشگاه‌های بزرگ اروپا غیرممکن است. در نتیجه، بعید است که بازیکنان بخواهند به جای دیگری نقل مکان کنند.

در مورد آزمون هم همینطور تصور می‌شد، اما در عوض، این بازیکن ایرانی به یکی از چهار لیگ برتر اروپا نقل مکان کرده است. حالا باید دید آیا این انتقال در زمان مناسبی انجام شده است یا خیر. آزمون دیگر یک استعداد نیست، بلکه در ۲۷ سالگی یک بازیکن کهنه کار و پخته است. در عین حال، او می‌تواند یک دارایی ارزشمند باشد. لورکوزن بازیکنی را جذب کرده که تجربه قابل توجهی در فراز و نشیب‌های حرفه‌ای فوتبال دارد.

اما آزمون چگونه در ترکیب قرار می‌گیرد؟ آزمون در نگاه اول یک شماره ۹ مشخص است و لورکوزن در این پست، پاتریک شیک، یکی از موثرترین مهاجمان فوتبال اروپا را در اختیار دارد. اما شیک به شدت مورد توجه بوروسیا دورتموند است، جایی که او می‌تواند جانشین ارلینگ هالند شود. آزمون می‌تواند سرمایه‌ای برای آینده باشد، جایگزینی احتمالی برای ماشین گلزنی جمهوری چک.

با این حال، شیک و آزمون هم می‌توانند با هم بازی کنند. اگرچه آزمون در این فصل به عنوان مهاجم تنها در سیستم ۳-۴-۳ توسط زنیت استفاده می‌شد، اما امسال در کنار آرتم ژیوبا نیز بازی کرده است. آزمون می‌تواند عمق تاکتیکی بیشتری به تیم جراردو سئوآن در لورکوزن اضافه کند.

بیشتر بخوانید

درآمد زنیت از انتقال آزمون به آلمان فاش شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش سردار آزمون زنیت سن پترزبورگ بایرلورکوزن سردار آزمون روبین کازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نه رم سردار را می‌خواهد، نه لورکوزن!

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا، سردار آزمون و آ اس رم به مصاف بایر لورکوزن رفتند، باشگاهی که مهاجم ایرانی از آن قرضی برای رم بازی می کند. 

رم بند خرید 12.5 میلیون یورویی سردار را دارد ولی بایر طبق ادعای کیکر بعید است به این مبلغ دست پیدا کند.

روز یکشنبه در تساوی 2-2 در ناپل، سردار آزمون برای اولین بار از هفته بیست و ششم سری آ در فوریه به ترکیب اصلی رمی ها بازگشت. این بازیکن ایرانی پس از آسیب دیدگی از ناحیه ران در پیروزی 5-0 مقابل ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی در 21 مارس، برای دو دیدار نیمه نهایی لیگ اروپا مقابل باشگاه اصلی خود از لورکوزن، به موقع به شرایط آرمانی برگشت.

آزمون تا پایان فصل و با بهترین فرم در دسترس است تا بتواند خود را به رم برای خرید قطعی اش متقاعد کند. رمی ها نیز اساسا دوست دارند ستاره ایرانی را حفظ کنند اما نه به شرایط فعلی. 

در واقع دانیله ده روسی، مربی رم، به سردار علاقه دارد و او را بازیکنی ارزشمند می داند. اخیرا آاس اسپانیا ادعا کرده بود که سردار گزینه خرید 12.5 میلیون یورویی دارد که تا پایان ژوئن قابل فعال شدن است اما بعید به نظر می رسد که رم این کار را انجام دهند.

به عنوان پیش نیاز انتقال آزمون، رم باید ابتدا به لیگ قهرمانان اروپا برسد. اما تیم پایتخت هنوز از کسب رتبه پنجم لیگ مطمئن نیست. اما حتی اگر آنها به لیگ قهرمانان برسند نیز رم این بند را مستقیماً فعال نمی کند. به هر حال، آزمون که بعد از دوران سختش در لورکوزن راهی رم شد اما به شکل قرضی، در این فصل با سه گل در 20 بازی سری آ آنقدر خوب بازی نکرده است که رم برای پرداخت 12.5 میلیون یورو متقاعد کند.

مدیران رم سعی خواهند کرد در بدترین شرایط و در صورت درخواست مربی برای حفظ سردار، مبلغ انتقال او را کاهش دهند. با علم به اینکه بایرلورکوزن دیگر برای حفظ این بازیکن 29 ساله که قراردادش تا سال 2027 اعتبار دارد، برنامه ای ندارد، ممکن است با کاهش رقم انتقال موافقت کنند.

رم خود را در موقعیت خوبی برای مذاکره می بیند

انتظار می رود اولین بحث ها بعد از اتمام دو بازی رفت و برگشت نیمه نهایی انجام شود. از آنجایی که سایر طرف‌های علاقه‌مند مانند سویا، المپیک لیون یا باشگاه‌های کوچک‌تر سری آ، که قبلاً در زمستان حاضر به جذب سردار بودند، توان پرداخت بند خرید او را ندارند، رم احساس فشار نمی کند و خود را در موقعیتی خوب برای مذاکره می داند.

این شرایط البته ممکن است عوض شود، یه این ترتیب که سردار در دو بازی نیمه نهایی خودش را نشان دهد. او دیشب در شکست 2-0 رم نتوانست گلزنی کند ولی هنوز یک بازی برگشت باقی مانده است. آنچه مسلم است اینکه، در حال حاضر نه رم و نه لورکوزن سردار را نمی خواهند.

دیگر خبرها

  • گزارش ناامیدکننده نشریه آلمانی درباره سردار آزمون
  • نه رم سردار را می‌خواهد، نه لورکوزن!
  • شانس بالای رم برای خرید آزمون؛ رونمایی از ۲ مشتری دیگر ستاره ایرانی
  • دست بالای رُم برای پایین آوردن رقم بند خرید آزمون
  • درگیری بین بازیکنان رم و بایرلورکوزن که با وساطت سردار آزمون و سایر بازیکنان ذخیره رم خاتمه یافت
  • موقعیت گلی که سردار آزمون در دیدار مقابل بایرلورکوزن از دست داد / فیلم
  • موضع رسمی باشگاه لورکوزن درباره سردار آزمون
  • دشمنی به نام سردار آزمون | موضع رسمی در خصوص جلوگیری از بازی کردن ستاره ایرانی
  • موضع رسمی لورکوزن درباره سردار آزمون
  • موضع رسمی لورکوزن درباره دشمنی به نام سردار آزمون