Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@01:18:28 GMT

کمبود گوشت قرمز در یزد با حمایت مسئولان برطرف می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۳۰۱۳

کمبود گوشت قرمز در یزد با حمایت مسئولان برطرف می شود

یکی از فعالین صنعت شترمرغ استان یزد گفت: درصورت حمایت مسئولان دولتی و همچنین تلاش جمعی پرورش دهندگان شترمرغ در جهت معرفی این صنعت، می توان امیدوار بود در آینده ای نه چندان دور مشکل کمبود گوشت قرمز استان برطرف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا مزیدی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه صنعت پرورش شترمرغ در سراسر کشور یک صنعت نوپا می باشد اظهار داشت: علیرغم تلاشهایی که انجام شده اما همچنان بسیاری از خواص این گوشت مطلع نیستند که لازم به همراهی مسئولان دولتی برای معرفی این صنعت می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فعالیتهای جمعی و صنفی به طور قطع می تواند اثر گذاری کار را بیشتر کند به همین علت اگر هرچه سریعتر یک شرکت تعاونی برای  فعالین صنعت شترمرغ در استان ایجاد شود نوید بخش آینده روشنی است.

مزیدی با اشاره به اینکه در انتخابات اخیری برای انتخاب مجمع شرکت تعاونی شترمرغ داران استان برگزار شد بیش از 80نفر در جلسه حاضر بودند خاطرنشان کرد: تمامی افراد شرکت کننده در جلسه مجمع طبق لیستی که سازمان جهادکشاورزی استان ارسال کرده بود مورد تائید قرار گرفته بودند که در زمینه پرورش شترمرغ فعال بوده ومشغول به فعالیت هستند.

این فعال صنعت شترمرغ استان مهمترین مشکلات این صنعت را در حال حاضر عدم آشنائی مردم با این گوشت و همچنین کمبود نهاده های دولتی ذکر و ابراز داشت: علیرغم حمایتهایی که سازمان جهاد کشاورزی در زمینه تامین نهاده از پرورش دهندگان شترمرغ داشته اما همچنان مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که باید از سوی مسئولان تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

مزیدی فعال صنعت شترمرغ استان در پایان تصریح کرد: در صورت حمایت دولت و همدلی متولیان پرورش شترمرغ استان در قالب یک تشکل صنفی می توان حتی در مورد صادرات گوشت شترمرغ به کشورهای دیگر نیز امیدوار بود که به وقوع بپیوندد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شترمرغ استان صنعت شترمرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود

بر اساس اعلام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، شهروندان گوشت قرمز را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) جدا خودداری شود.

قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سر و کار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند؛ بنابراین این افراد باید از تماس مستقیم با حیوان و ترشحات آن، اجتناب کرده و افراد فعال در کشتارگاه‌ها هم باید از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند، رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

گوشت‌هایی که خارج از زنجیره تولید دامپزشکی ذبح می‌شود اگر علائم بیماری نداشته باشد، بهتر است قبل از مصرف، برای از بین رفتن میکروب بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و دام، به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • (ویدئو) حضور شترمرغ گردن قرمز پس از ۱۰۰ سال در عربستان
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد