Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@09:49:33 GMT

انقلاب،‌ ضعف نفس را در ملت ما از بین برد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۳۰۱۹

انقلاب،‌ ضعف نفس را در ملت ما از بین برد

امروز ملت ایران احساس عزت میکنند، احساس تشخص میکنند. انقلاب، ضعف نفس و خودکم‌بینى را در ملت ما از بین برد؛ به جاى آن، اعتماد به نفس ملى را به ملت داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ از جمله مؤلفه های مهم در ارزیابی قدرت کشورها، علم و فنّاوری پیشرفته است که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران به رغم تمامی موانع و محدودیت‏ها، در این زمینه نیز دارای توانمندی قابل ملاحظه‏ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه با گذشت چهار دهه، به برکت انقلاب جهشی بزرگ در حوزه علم و فناوری و پژوهش در کشور ایجاد شده است و قله های افتخاری که تا پیش از این، در انحصار چند کشور پیشرفته بود، در تصرف جوانان نخبه و انقلابی ایران اسلامی است. موفقیت ها و پیشرفت های به دست آمده از دانشمندان و مراکز علمی ایران طی این چهل سال به قدری مهم و ارزشمند است که با هیچ دوره تاریخی قابل قیاس نیست.

رهبر معظم انقلاب می فرمایند: «امروز ملت ایران احساس عزت میکنند، احساس تشخص میکنند. انقلاب، ضعف نفس و خودکم‌بینى را در ملت ما از بین برد؛ به جاى آن، اعتماد به نفس ملى را به ملت داد. ما خودکم‌بینى داشتیم؛ فکر میکردیم نه کار علمى از ما برمى‌آید، نه کار سیاسى از ما برمى‌آید، نه کار عظیم نظامى از ما برمى‌آید. ما فکر میکردیم یک ملت ضعیفى هستیم؛ این را به ما تلقین کرده بودند، تزریق کرده بودند. انقلاب این را از ملت گرفت، به جاى آن، اعتماد به نفس ملى به ما داد. ما امروز در همه‌ى میدانها اعتماد به نفس داریم؛ میدانیم که میتوانیم، و دنبال این توانستن حرکت میکنیم، و همه جا هم بحمدللَّه به مقاصدمان میرسیم.» (۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۰)

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اعتماد به نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند

براساس نظرسنجی یک مرکز تحقیقات آمریکایی، بیشتر آمریکایی‌ها به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتماد ندارند.

به گزارش ایسنا مرکز تحقیقات آمریکایی «پیو» یک نظرسنجی با مشارکت ۳۶۰۰ آمریکایی در دوره بین یک آوریل تا هفت آوریل انجام داد که نشان داد ۵۳ درصد آمریکایی‌ها اعتماد زیادی به توانایی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اتخاذ اقدام درست درباره امور جهانی ندارند یا اعتمادشان را به وی در این خصوص از دست داده‌اند. از این بین ۲۵ درصد به هیچ وجه به نتانیاهو اعتماد ندارند.

طبق گزارش معا، به گفته این مرکز، تعداد آمریکایی‌هایی که به نتانیاهو اعتماد ندارند از سال ۲۰۲۳ تاکنون ۱۱ درصد افزایش یافته است و این شامل افزایش هشت درصد افرادی است که اصلا به نتانیاهو اعتماد ندارند. در حالی که حدود یک چهارم آمریکایی‌ها (۲۶درصد) در سال ۲۰۲۳ گفتند که هرگز چیزی درباره او نشنیده‌اند، این رقم در سال جاری ۱۵درصد بود.

از زمان جنگ غزه، رژیم صهیونیستی مرتکب کشتارهای زیادی در حق ملت فلسطین شده است طوری که این رژیم برای نخستین بار در مقابل دیوان بین‌المللی دادگستری به جرم نسل کشی در غزه قرار گرفت.

کشتارهای غزه و موضوع اسرای صهیونیستی که توسط جنبش حماس در غزه اسیر شده‌اند، موجب انتقادات داخلی و خارجی زیادی از نتانیاهو شده است. نتانیاهو با وجود اینکه به هیچ کدام از اهدافش در جنگ غزه نرسیده است همچنان به این جنگ ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند