Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازگشت امام خمینی (ره) به ایران واقعه‌ای در جریان انقلاب ۱۳۵۷ است که طی آن در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ امام خمینی (ره) پس از ۱۴ سال تبعید به ایران بازگشت و در تهران مورد استقبال قریب به سه میلیون ایرانی قرار گرفت و این روز در تقویم رسمی با عنوان روز آغاز دهه فجر معرفی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک ، با گسترش قیام مردم و خروج شاه از ایران، شاپور بختیار به عنوان آخرین و تنها امید رژیم پهلوی و سردمداران غربی پشتیبان این رژیم، به عنوان نخست وزیر باقی مانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طرف مقابل تظاهرات مردم هر روز پر شورتر و مصمم‌تر می‌شد و شعار استقلال،‌ آزادی، جمهوری اسلامی بعنوان اصلی ترین خواسته مردم در نهضت انقلابی به رهبری امام خمینی مطرح می‌شد. امام خمینی که شرط ورود خود را به کشور، خروج شاه، اعلام کرده بودند، با فرار شاه در 26 دی 1357، تصمیم به بازگشت گرفتند.

در حالی که یاران حضرت امام و مبارزان مذهبی، با وجود تمام نگرانی ها در تدارک برگزاری مراسم استقبال باشکوهی از امام بودند، اعلام خبر تصمیم امام برای آمدن، مسئولان و سردمداران رژیم پهلوی را سخت به تکاپو انداخت. آنان که به شدت از تظاهرات خیابانی مردم بر ضد رژیم پهلوی هراسناک شده بودند، ورود امام را به کشور، پایانی بر تمام امیدهایشان می پنداشتند و یقین داشتند که در این صورت، طومار سلطنت پهلوی برچیده خواهد شد.

در این روز در استان خراسان شمالی نیز همچون سایر نقاط کشور مردم برای ورود امام خمینی به داخل خاک ایران جشن گرفتند و راهپیمایی کردند و این جشن و سرور ادامه داشت.

روز شنبه به مناسبت هفتمین روز تیراندازی میدان ۲۴ اسفند تهران و شهید شدن عده ای مراسمی در محکوم کردن اعمال ضد انسانی دولت غیرقانونی بختیار در مسجد امامی بجنورد برگزار شد و مردم خواهان تشکیل هرچه فوری تر شورای انقلاب اسلامی شدند.


همچنین در روز 14 بهمن تظاهرات و راهپیمایی با شرکت بیش از ۳۰ هزار نفر از اهالی برگزار شد که حجت الاسلام مهمان‌نواز ضمن سخنانی دولت بختیار را غیرقانونی شناخت و پایان دوران اختناق و استبداد او را به مردم نوید داد، اعلام کرد که به زودی اعضای شورای انقلاب اسلامی اعلام می‌شود و در پایان نوار سخنرانی آیت الله العظمی امام خمینی در میان حاضرین توزیع شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۳۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزارت امور خارجه افغانستان امروز در بیانیه‌ای با اشاره به کشف گور‌های جمعی از محوطه بیمارستان ناصر اعلام کرد: پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه بیمارستان یاد شده در شهر خان یونس که در میان آنها اجساد زنان و کودکان نیز وجود دارد گویای مظلومیت مردم بی دفاع فلسطین و پایبند نبودن رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی تفاوتی و چشم پوشی جامعه بین المللی نسبت به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی پنداشته می‌شود.
وزارت امور خارجه افغانستان کشتار بی رحمانه بیماران، مجروحان و افراد غیرنظامی فلسطینی را به شدت محکوم می‌کند و ضمن اعلام حمایت از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین از همه جهان می‌خواهد برای جلوگیری از وحشت و بربریت رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین سهیم شوند.

دیگر خبرها

  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد