Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی هدایت روز پنج شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: منطقه ۱۹ شامل پنج ناحیه است که عمده مشکلات امنیتی، اجتماعی و اقتصادی در ناحیه سوم دیده می شود  که در مجاورت بازار خلازیر و کوره های آجرپزی قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی این مناطق بی دفاع شهری برنامه های کوتاه و بلند مدت داریم افزود: تا هفته آینده شکل جدیدی از بازار خلازیر را رونمایی می کنیم که هم  اکنون در یک محیط امن و مناسب بیش از یک هزار غرفه بازار در حال نصب است و پارکینگ، نگهبان و کلانتری و سایر الزامات نیز برای این بازار دیده شده است و در هفته آینده فاز نخست این بازار رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه ۱۹ ادامه داد: همگان بازار خلازیر را یک بازاری نابسامان و نامنظم می دانند و تلاش داریم این بازار را با شکل جدید و منظم رونمایی کنیم، در پاریس نیز یک روز در هفته بازار دست فروشان وجود دارد و شهروندان یک روز در هفته می توانند اجناس دسته دوم از این بازار خریداری کنند.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب اقتصادی بازار دستفروشان خلازیر افزود: روزانه هفت تا هشت هزار نفر از این بازار درآمد کسب می کنند و گردش مالی این بازار از خیلی مجتمع های تجاری تهران بالاتر است به همین منظور تلاش داریم این بازار را به یک ناحیه صنعتی و منظم شهری تبدیل کنیم.

هدایت درباره مشکلات روشنایی این مناطق نیز گفت: برنامه ریزی داریم تا سال آینده این مناطق از ناحیه سوم را نیز روشنایی مناسب تامین کنیم همچنین یک مجتمع انتظامی در این مناطق ایجاد شده که در روزهای آینده با هدف افزایش تامین امنیت شهروندان این مناطق این مجتمع با حضور فرماندهی پلیس نیروی انتظامی تهران بزرگ افتتاح خواهد شد.

ساخت ۲۰ هزار مسکن در کوره های آجرپزی

وی با اشاره به تعداد قابل توجهی کوره های آجرپزی که اغلب آنها غیرفعال است اشاره کرد و گفت: در برنامه بلند مدت تلاش داریم این کوره ها را که به یک فضای ناامن و بی دفاع شهری تبدیل شده با هدف توانمندسازی شهروندان ۲۰ هزار مسکن ملی در این مناطق ایجاد کنیم.

شهردار منطقه ۱۹ تاکید کرد: این طرح با هدف توانمندسازی شهروندان به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دنبال می شود و در صورت تایید مجوز از سوی شهرداری تهران طرح نهضت مسکن سازی در این نقاط از شهر اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت  ۸۹ کیلومترمربع در جنوب شهر تهران واقع شده و با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ شهرداری همجوار است؛  این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت‌الله سعیدی محدود می‌شود.

منطقه ۱۹ دارای پنج ناحیه و ۱۲ محله است که خانی‌آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل‌آباد، نعمت‌آباد، صالح‌آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محله‌های این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجرپزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش همگانی خودرو از مکان‌های شاخص منطقه ۱۹ به شمار می‌رود.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران کوره های آجرپزی شهرداری تهران بازار خلازیر منطقه ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۳۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود

به نقل از شهرداری قم، باتوجه به گستردگی جغرافیایی و وجود شهرک‌های مسکونی به شکل پراکنده در منطقه پردیسان، کمبود مراکز خدماتی به‌عنوان یکی از نیاز‌های اساسی ساکنین، بیشتر احساس می‌شود که با راه‌اندازی مجتمع نانوایی به متراژ ۱۸۰ مترمربع در بازار همشهری ۱۷ واقع شاهد کاهش این کمبود خواهیم بود.

سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم، با ایجاد تسهیلات لازم و ساخت فضای مناسب در امر تهیه و توزیع میوه و تره‌بار و محصولات کشاورزی، در راستای اهداف سازمان خدمات ارزنده‌ای را به شهروندان ارائه، و با همکاری شهرداری‌های مناطق در قبال تحویل زمین، ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم را با جدیت پیگیری و شهرداری را در راستای شهری سالم یاری می‌نماید.

شایان‌ذکر است، سازمان میادین در راستای امر ساماندهی، نیازمند دریافت زمین مناسب جهت توسعه خدمات‌رسانی مؤثر و مطلوب است، تا زمینه فعالیت در سازمان گسترده‌تر و خدمات شایسته‌ای را به شهروندان ارائه و رضایت‌مندی عموم را جلب نماید. در نهایت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های سازمان در سطح شهر، باعث جذب سرمایه، ساماندهی مشاغل مختلف و کسب درآمد پایدار می‌گردد و از سفر‌های غیرضروری درون‌شهری کاسته، که این امر باعث کاهش ترافیک و مصرف انرژی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق