Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@14:04:31 GMT

حمله پهپادی جدید به امارات

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۳۲۶۲

حمله پهپادی جدید به امارات

آفتاب‌‌نیوز :

گروهی کمتر شناخته شده به نام «الویه الوعد الحق» مسئولیت این حمله پهپادی را برعهده گرفت. این گروه حدود یک سال پیش مسئولیت حمله به یکی از کاخ‌های سلطنتی عربستان سعودی را برعهده گرفته بود. مقامات عربستان و آمریکا بر این باور هستند که آن حمله از خاک عراق انجام شده بود.

به این ترتیب این احتمال وجود دارد که امارات عربی متحده اکنون علاوه بر جنوب از شمال نیز در معرض حملات موشکی و پهپادی قرار گرفته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولیت سه حمله قبلی به امارات عربی متحده را نیروهای حوثی یمن برعهده گرفته بودند.

وزارت دفاع امارات بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد که انهدام «سه پهپاد متخاصم» به دور از مناطق پرجمعیت این کشور صورت گرفت. در مقابل حساب‌های اینترنتی منتسب به گروه «الویه الوعد الحق» مدعی شدند که چهار پهپاد «تاسیسات حیاتی ابوظبی» را هدف گرفتند.

گروه «الویه الوعد الحق» افزوده که این حمله را به تلافی سیاست‌های امارات در عراق و یمن انجام داده است. این گروه در روز ۲۳ ژانویه سال ۲۰۲۱ مسئولیت حمله به کاخ اليمامه در ریاض را برعهده گرفته بود.

گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در عراق پیش از این امارات عربی متحده را به دلیل آنچه «دخالت» ابوظبی در انتخابات پارلمانی اخیر در عراق می‌خوانند تهدید کرده بودند.

سفارت آمریکا در امارات روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن برای مقابله با حملات موشکی و پهپادی به امارات در نظر دارد ناو «یو اس اس کول» را به همراه چند فروند جنگنده هوایی به این کشور اعزام کند.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: امارات حمله پهپاد جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید حملات مقاومت عراق به اهداف صهیونیستی همزمان با حمله به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای جدید بار دیگر از حمله به هدفی نظامی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

گروه مقاومت اسلامی عراق بامداد سه‌شنبه با انتشار بیانیه دیگری اعلام کرد که در حمایت از مردم نوار غزه، پایگاه صهیونیستی «اسپیِر» را با استفاده از چندین پهپاد هدف قرار داده است.

ساعاتی پیش نیز، گروه مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه اسرائیلی «یوهنتن» در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

این چهارمین حمله رزمندگان مقاومت اسلامی عراق در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

کد خبر 6098851

دیگر خبرها

  • چهارمین حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه رژیم صهیونیستی
  • تشدید حملات مقاومت عراق به اهداف صهیونیستی همزمان با حمله به رفح
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «یاردن» ارتش اسرائیل
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب سرزمین های اشغالی | جزئیات آمار مقاومت عراق در ۲۰۰ روز پس از طوفان الاقصی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاهی در ایلات اشغالی