Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر در جمع خبرنگاران از رفع تصرف و قلع وقمع بنا در اراضی ملی و ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی کشاورزی به  میزان  ۱۴۰ هکتار  در محدوده شهر اهرم- بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این اقدام با دستور قضایی و حضور دادستان شهرستان تنگستان صورت پذیرفت که ارزش آن  بالغ بر ۱۹۳ میلیارد تومان برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمادی تصریح کرد: از این مقدار ۱۰۱ هکتار از اراضی ملی در محدوده شهر اهرم بوشهر بود که از تصرف اشخاص  خارج و ساخت و سازهای غیر مجاز نیز قلع و قمع و به دولت برگشت داده شد که ارزش برآورد شده این اقدام بالغ بر ۱۸۶ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: در اقدام بعدی نیز ۲۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاوری به میزان ۴۰۰ هزار مترمربع که در محدوده شهر اهرم بود قلع و قمع صورت گرفت و به وضع سابق برگشت داده شد که ارزش برآورد شده آن بیش از هفت میلیارد تومان بود که از خرده و کوچک شدن این اراضی جلوگیری به عمل آمد.

جمادی بر حفظ حقوق بیت المال تاکید کرد و اظهار داشت: هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز علاوه براینکه قلع وقمع بنا را در پیش دارد، جرم مرتکب و قابل تعقیب و پیگیری می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۳۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد

 منصوری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها گفت: در حال حاضر، در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲/۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد