Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخیرا در جلسه‌ای که از سوی انجمن شعر و ادب استان در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، یکی از اعضای خانم قطعات ادبی آذری را به صورت آواز می خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ استان البرز ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه حوزه های مختلف فرهنگ و هنر دارد، اما به دلیل عدم حمایت ها و نبود زیرساخت ها، هنرمندان هنر خود را در پایتخت و شهرهای بزرگ عرضه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از هنرمندان مطرح کشور، اهل یا ساکن البرز هستند اما در سایه غفلت مسئولین و بی توجهی به این ظرفیت بزرگ خارج از استان فعالیت می کنند.    اخیرا در حوزه مدیریتی ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی جلسه ای که در تاریخ ۶ بهمن ۱۴۰۰ از سوی انجمن شعر و ادب استان در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، یکی از اعضای خانم قطعات ادبی آذری را به صورت آواز می خواند و کلیپ آن در فضای مجازی به طور گسترده منتشر می شود.   مقدم در دوره فعالیت خود در استان البرز اقدام درخور و شایسته ای برای حوزه فرهنگ و هنر ایران کوچک انجام نداده است، از عدم ساماندهی بیمه هنرمندان و گلایه های آنها تا اهمال در زمینه وضعیت سینماها، تنها بخشی از کارنامه ضعیف وی در زمان مدیریتش است.   وی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نامزد در شهر بومی خود یعنی زنجان کاندید می شود، اما از طرف شورای نگهبان به دلیل عدم التزام به قوانین جمهوری اسلامی رد صلاحیت می شود.   اما باز می بینیم رد صلاحیت مانعی برای فعالیت وی در عرصه مدیریت نمی شود و همچنان در منصب اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز فعالیت می کند.   اکنون چند سوال در اینجا مطرح است.   آیا نباید هر فعالیت فرهنگی و هنری ای که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، تحت نظارت ناظرین این اداره باشد؟   آیا تعلیق سه ماهه انجمن می تواند مانع تکرار این رفتار غیراخلاقی شود؟   ناظران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نباید توبیخ شوند؟   آیا با یک بیانیه می توان جلوی این بی آبرویی را در حوزه فرهنگ و هنر استان البرز گرفت؟   در پی همین اتفاق، ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن محکوم کردن این اقدام بیانیه ای در خصوص نقض قوانین و شئونات اسلامی صادر کرد.   همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمدی امام جمعه چهارباغ در جلسه ستاد دهه فجر به مدیرکل اعتراض کرد و گفت: "تأسف بار است. مدیرکل مربوطه باید شخصاً پاسخگو باشد. با وجود گذشت ۶ ماه از دولت آقای رئیسی ادامه فعالیت مدیران ضعیف استان موجب نگرانی مردم است."   نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: اعتراضات مختلفی نسبت به آوازخوانی یک زن صورت گرفت و ما هم به وزیر فرهنگ و ارشاد انتقاد کردیم، در نتیجه برای انجام جابجایی، سعید جابری انصاری صرفا به عنوان سرپرست انتخاب شد.   حتی کاربران فضای مجازی نیز نسبت به این اقدام واکنش نشان دادند.             نکته قابل توجه اینکه همزمان با وقوع این اتفاق در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، مقدم مدیرکل وقت این اداره با حداکثر آرا به عنوان دبیر ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه ای کشور انتخاب می شود.   این هزینه سازی برای نظام و انقلاب در ایام الله دهه مبارک فجر آن هم از سوی چنین اداره ای قابل اغماض نبوده و موجب بهره برداری گسترده معاندین شده است.   گفتنی است شبکه نفاق ضمن انعکاس ویدئوی خوانندگی خانم جوان، توبیخ ها و تعلیق های انجمن های شعر و ادب آذربایجان را با هدف سیاه نمایی در رعایت برابری حقوق زنان و مردان در ایران مورد بهره برداری قرار داد.   امیدواریم هر کسی بر این منصب مدیریتی می نشیند دغدغه فرهنگ و هنر داشته باشد و میز ریاست را میز خدمت رسانی به مردم و اهل هنر بداند و دیگر شاهد چنین بی اخلاقی ها در این حوزه نباشیم.   انتهای پیام/ مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند. سی دانلود

منبع: دانا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور صابر جعفری کافی‌آباد، رئیس مرکز، و سجاد یاهک، معاون مرکز، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار خواهد شد. 

در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله پژوهشی مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی داده خواهد شد.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز  مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری خواهد بود.

در این نشست همچنین درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیح داده خواهد شد.

از خبرنگاران، روزنامه‌نگاران  و اصحاب رسانه دعوت می‌شود در این نشست خبری شرکت فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی