Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ نماینده نی‌ریز و بختگان گفت: پروتکل‌خاص و ویژه برای احیای تالاب‌ها باید تدوین شود چون حقابه تا به تالاب می‌رسد توسط سوءاستفاده‌گران برداشت می‌شود و یک سوم آن نصیب دریاچه نمی‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، فرهاد طهماسبی ظهر امروز در مراسم روز جهانی تالاب که در شهرستان بختگان برگزار شد، اظهارداشت: مدت‌هاست که فریاد خشکیدن دریاچه‌ها و تالاب بختگان و طشک، پریشان و مهارلو در گوش مردم طنین‌انداز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همزمان هم‌ گلایه‌های از زبان مردم شنیده می‌شود که بی‌توجهی دولت‌ها سبب بیشتر شدن آثار خشکیدگی بر زندگی مردم شده است، گفت: این تالاب روزگاری پشتوانه محکمی برای کشاورزی و دامداری شهرستان‌های اطراف بوده اما امروز شاهد بادهای نمکی و درگیر شدن مردم با بیماری‌های صعب‌العلاج هستیم.

نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان با بیان اینکه امروز به لحاظ بی‌توجهی شاهد خشکیدن و آثار سوء آن بر مردم اطراف این تالاب هستیم، افزود: توسعه بی‌رویه کشاورزی در بالادست سبب تضییع حق مردم و تلاب شده است.

طهماسبی با بیان اینکه عزم ملی و انسجام ملی می‌طلبد و مجموعه دولت باید مصمم به ارائه راهکار عملی برای احیای تالاب بختگان و طشک باشد، عنوان کرد: نیاز است که برای اجرای مطالعات و طرح‌های دانشگاهی اقدام جدی شود تا این مطالعات شکل عملی به خود بگیرند‌.

وی با بیان اینکه مردم همجوار تالاب‌‌های استان فارس هم مانند مردم اطراف دریاچه ارومیه حق دارند که از احیای تالاب برخوردار باشند، تصریح کرد: مردم منتظر هستند که نتایج این جلسات را ببینند.

توقف انتقال آب بین‌حوزه‌ای و در حوزه آبریز دریاچه، توقف توسعه کشاورزی در بالادست دریاچه و برخورد جدی با این موضوع، توقف طرح‌های انتقال آب برای کشاورزی در حوزه آبریز دریاچه‌ها،
پلمپ هزاران چاه و اعمال نظارت بر برداشت آب زیرزمینی، کاهش آب مصرفی کشاورزی به میزان 40 درصد با استفاده از روش‌های نوین، آموزش و ترویج کشاورزی بهره‌ور و تخصیص حقابه‌های تالاب بختگان و طشک از جمله راهکارهایی است که طهماسبی به آن اشاره کرد.

وی افزود: پیگیری خط انتقال آب از خلیج فارس برای صنعت تا از آب دریاچه برای صنعت استفاده نشود در کنار تصفیه آب حوزه دریاچه و استفاده برای دریاچه و کاهش مصرف آب سد ملاصدرا و اختصاص برای حقابه تالاب راهکارهایی است که دولت و دستگاه‌های مسئول استان فارس باید احیای تالاب‌ انجام دهند.

نماینده نی‌ریز و بختگان تصریح کرد: پروتکل‌خاص و ویژه برای تالاب‌ها باید تدوین شود چون حقابه تا به تالاب می‌رسد توسط سوءاستفاده‌گران برداشت می‌شود و یک سوم آن نصیب دریاچه نمی‌شود.

وی با اشاره به برخی از مشکلات مردم این شهرستان گفت: همجواری روستاهای نی‌ریز و بختگان با مناطق حفاظت شده و وجود 2 پارک ملی با حساسیت ویژه در این حوزه انتخابیه محدودیت‌هایی برای مردم ایجاد کرده و بازبینی طرح‌ هادی روستاها با سد محیط زیست روبه‌رو است.

طهماسبی در ادامه بیان این مشکل گفت: ادارات محیط زیست هم اجازه ساخت بنا نمی‌دهند باید شورای عالی محیط زیست تشکیل و در اصلاح و تعدیل حدود باید اقدامات جدی شود.

برگزاری مراسم روز جهانی تالاب‌ها در تالاب بختگانمعاون عمرانی استانداری اصفهان: با اقدامات عالمانه و نگاه تخصصی مشکلات تالاب گاوخونی برطرف می‌شودنماینده مردم اصفهان در مجلس: باید از تالاب ها محافظت کنیم/ نیاز آنی تالاب گاوخونی «آب» است

وی افزود: درخواست برای انجام فعالیت معدنی و اقتصادی در حواشی این مناطق وجود دارد که مردم 3 شهرستان ذی‌نفع هستند که سهولت در این امر با رعایت مقررات محیط زیست می‌تواند مشکلات مردم را برطرف کند.

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تالاب بختگان احیای تالاب محیط زیست تالاب ها نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده از اعراب حاشیه خلیج فارس خواسته که در حمایت از رژیم اسرائیل در تقابل با ایران، دفاع هوایی یکپارچه تشکیل دهند.

به گزارش فارس، بلینکن غروب دوشنبه در نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت: «این حمله تهدید شدید و فزاینده ایران و ضرورت همکاری ما در زمینه دفاع هوایی یکپارچه را نشان می‌دهد».

این در حالی است که طرح تشکیل پدافند هوایی پکپارچه از چندین سال پیش مطرح شده، اما تا کنون موفقیتی در پیشبرد آن حاصل نشده است.

چند روز پیش از این معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اجرای موفق عملیات «وعده صادق» علیه اسرائیل را نشان‌دهنده شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیا توصیف کرده بود.

ایشان روز دوشنبه گفت: «اجرای موفق عملیات "وعده صادق" نشانه شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیاست.

سردار سنایی راد گفت: «در شرایطی بودیم که، چون رژیم صهیونیستی با مانعی برای ادامه اقدامات خود را مواجه نمی‌دید و احتمال تکرار این جنایت وجود داشت لذا برای متوقف کردن این روند جنایت و ترور از یک سو و تنبیه متجاوز از سوی دیگر، عملیات وعده صادق طراحی شد.»

او در خاتمه گفت: «در طراحی این عملیات همه ابعاد ماجرا در نظر گرفته شد که ضمن ارسال پیام قدرت و ترمیم یا تثبیت بازدارندگی ما، هیچ زمینه‌ای برای بهانه جویی علیه ما وجود نداشته باشد، اگر صهیونیست‌ها می‌توانستند ۵ جنازه زن و کودک در این ماجرا در اختیار داشته باشند حتماً دنبال مظلوم نمایی و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران بودند.»

دیگر خبرها

  • تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • (ویدئو) حضور پرشور مردم در کنار تالاب هامون