Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@08:44:55 GMT

در جهش اُمیکرون، سی‌تی‌اسکن ضرورت ندارد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۳۸۶۹

در جهش اُمیکرون، سی‌تی‌اسکن ضرورت ندارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از عدم ضرورت سی‌تی‌اسکن در تشخیص و درمان اُمیکرون خبر داد.

مصطفی جوانیان با بیان اینکه تشخیص اٌمیکرون نیازی به سی‌تی‌اسکن ندارد گفت: سوش جدیدی که در کشور غالب شده است، سوش اُمیکرون است که خوشبختانه علائم آن خفیف‌تر از سوش دلتا است و درگیری‌ های ریوی هم در آن به ‌مراتب کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از خطر رفتارهای شدید بیماری برای کسانی که همچنان واکسن نزده اند خبر داد و اظهار کرد: افرادی که بیماری‌ های زمینه‌ای مثل دیابت، فشارخون، بیماری‌ های نارسایی کلیه، نارسایی قلبی، نارسایی کبدی یا افرادی که سیستم ایمنی آن‌ ها به دلایل بیماری یا مصرف داروها تضعیف‌ شده باشد و خانم‌ های باردار به‌ عنوان افراد پرخطر محسوب می‌ شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل تاکید کرد: افراد پرخطر چنانچه علامت‌دار شدند حتی علامت‌های خفیف، باید با پزشکان خانواده خودشان مشورت کنند.

جوانیان افزود: سی‌تی‌اسکن در این سویه برای افرادی که علامت‌دار شدند به عنوان اولین قدم تشخیصی نیست؛ چون در تشخیص و درمان بیماری که علائم تنفسی ندارد یا علائم تنفسی خفیف دارد سی‌تی‌اسکن کمک خاصی نمی‌کند و هیچ ضرورتی ندارد، مگر در موارد خاص که باید با نظر پزشک انجام شود.

وی با بیان اینکه پزشکان خانواده مشاوران بسیار خوبی در این زمینه هستند، گفت: توصیه می‌کنیم افراد پرخطر حتما با پزشکان خانواده خودشان مشورت نمایند.

منبع: الف

کلیدواژه: سی تی اسکن ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد

مریم نیکزادفر گفت: با فعالیت این سامانه بارشی از بامداد سه شنبه تا امروز بارش‌های خفیف و موثری در استان داشتیم و تاکنون بیشترین باران به میزان ۱۱۹ میلیمتر از شیرآباد خان ببین و ۱۱۴ میلیمتر از جعفر آباد گرگان ثبت شد.

او افزود: این سامانه به تدریج تا امشب از استان خارج می‌شود و فقط امشب و فردا احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده در کوهستان وجود دارد.

نیکزادفر گفت: امروز مراوه تپه با ۱۲ درجه سردترین نقطه استان بود و بیشینه دما بین ۲۶ تا ۲۸ درجه در مناطق شمالی استان ثبت شد.

کارشناس هواشناسی گفت: فردا دمای هوا یک تا دو درجه افزایش خواهد یافت و تا اواسط هفته آینده آسمان استان پایدار پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • صعود سخت سپاهان با پیروزی خفیف برابر استقلال ملاثانی
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ویژگی‌های اسکنر لابراتواری و اسکنر مدیت
  • ایمن سازی سراهای پرخطر بازار
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است