Web Analytics Made Easy - Statcounter

«احمد دنیامالی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در مورد سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: ایران با داشتن ۱۵ همسایه  از ظرفیت بسیار بالایی برای ارتقای روابط گسترده اقتصادی و تجاری برخوردار است. دولت سیزدهم می‌تواند با استفاده از این فرصت و  اولویت بخشی به همکاری و تعامل با همسایگان گام‌های مهمی برای توسعه اقتصادی بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده بندرانزلی با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی بدون روابط سیاسی امکان پذیر نیست، تصریح کرد: اولویت سیاست خارجی دولت آیت‌الله رییسی توسعه مناسبات اقتصادی است و این گام مهمی برای شروع به کار دولت سیزدهم  است، امیدوارم که نتیجه تلاش‌های دولت در تقویت روابط سیاسی منجر به توسعه اقتصادی شود.

دنیا مالی تصریح کرد:  اتاق‌های بازرگانی برای توسعه مبادلات تجاری باید اقدام به فعال نمودن دفاتر نمایندگی خود در کشورهای همسایه کنند. فعال شدن این دفاتر در کشورهایی که حجم مبادلاتی بالایی با ایران دارند ضروری است و مسیر دیپلماسی اقتصادی را هموار می‌کند.

وی با ابراز امیدواری از سیاست‌های اتخاذ شده دولت سیزدهم در تعامل با همسایگان گفت: کشورهای غربی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای خود تلاش دارند در عرصه جهانی اعلام کنند که ایران  اهل تعامل نیست، این در حالی است که در ۴۰ ساله گذشته جمهوری اسلامی ثابت کرده که روابط محکم و استواری با همسایگان خود دارد.

نماینده بندرانزلی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای افزایش تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه گفت: راهبرد دولت سیزدهم در افزایش تعامل با کشورهای همسایه و بلوک شرق همزمان با مذاکرات وین بسیار حرفه‌ای و دقیق است، امیدواریم که به زودی شاهد دستاورد خوبی در حوزه توسعه اقتصادی باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وعده رئیس جمهور مبنی بر اینکه معیشت مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم گفت: افزایش فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها موجب شد نگاه به درون و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کشور افزایش یابد و در این سال‌ها توانستیم در فناوری نانو، توسعه حجم فعالیت‌های فنی و علمی، علیرغم محدودیت‌های زیاد از سوی غربی‌ها شاهد پیشرفت‌های خوبی باشیم. در حوزه تولید، امنیت غذایی و صنعت، ظرفیت‌های خوبی برای رونق تولید و اشتغال وجود دارد.

دنیامالی اضافه کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از حمایت نکردن بانک‌ها از بخش تولید و عدم تامین سرمایه در گردش است، تولیدکنندگان هم به صورت غیر مستقیم تحت فشار هستند لذا با رفع موانع تولید باید مسیر تولید را هموار کرد.

عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: تلاش‌های دولت رییسی برای حمایت از  تولید موجب کم رنگ شدن تحریم‌ها علیه ملت ایران خواهد شد. اتکا به ظرفیت‌های داخلی کشور و تعامل با همسایگان ۲ سیاست خوب دولت سیزدهم است که می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ نگین درخشان صنعت گاز در دولت سیزدهم

شانا _ گروه فیلم: احداث و راه‌اندازی ۱۲ ایستگاه تقویت فشار گاز در دولت سیزدهم تنها گوشه‌ای از عملکرد درخشان صنعت گاز و شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران است که در نوع خود نصابی بی‌بدیل به شمار می‌رود.

دریافت 29 MB

ظرفیت‌های سرشار سازندگان و پیمانکاران داخلی با حمایت دولت نقطه عطفی در شکوفایی و خودباوری مهندسان ایرانی است که نتیجه آن داخلی‌سازی پیچیده‌ترین تجهیزات با انتقال فناوری از کشورهای اروپایی است.

ساخت و راه‌اندازی توربوکمپرسورهای ایرانی، سیستم کنترل و تجهیزات ابزاردقیق با توان و بازدهی بالاتر از نمونه‌های خارجی، ایران و صنعت گاز کشور را در بالاترین نقطه این صنعت مهم می‌نشاند و با این اقدام‌ها، بی‌شک شعار «گاز محور توسعه» بیش‌از پیش محقق خواهد شد.

تأسیسات تقویت فشار گاز شهید باقری (خورموج)، شهید محمد اخلاقی (آب‌پخش)، شهید رفیعی‌راد (آرادان)، شهید سیف الاسلامی (نورآباد)، پل کله، شهید قربانی مطلق (دهشیر)، شهید فولادی اردستان، برادران شهید هلیسائی (دوراهان)، شهید راهبر بستک، ارسنجان، خیرگو و شهید کبیری (لامرد)؛ ۱۲ نگین درخشانی است که در دولت سیزدهم از سوی صنعت گاز تقدیم شده است.

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • حسینی: دولت سیزدهم به تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • ۱۲ نگین درخشان صنعت گاز در دولت سیزدهم
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان