Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:24:44 GMT

انقلاب اسلامی زمینه ساز تحول بزرگ در جهان شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۳۹۳۳

انقلاب اسلامی زمینه ساز تحول بزرگ در جهان شد

مسلم مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت و تبریک چهل و سومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت:  سه باور و شاخص در وجود امام خمینی(ره)  وجود داشت که زمینه‌ساز انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: امام خمینی(ره) خداباوری بسیار عمیقی  داشت و این خداباوری به حدی بود که این بت شکن تاریخ معاصر با دستان خالی و بدون هیچگونه پشتوانه نظامی و مادی توانست انقلابی بزرگ را در دنیا رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

️وی با اشاره به باور به مردم به عنوان مهمترین باور امام خمینی(ره) عنوان کرد: امام راحل بدون امکانات مادی و تنها با تسخیر و هدایت قلب های مردم و نفوذ الهی توانست انقلاب اسلامی را به سرانجام رساند.

وی با اشاره به خودباوری عمیق امام(ره) تصریح کرد: خوباوری امام راحل به حدی بود که وقتی شاه معدوم پس از آنهمه فشار و تهدید به ایشان پیشنهاد مالی برای رها کردن انقلاب داد، این شخصیت بزرگ؛ ساده زیست؛ مردمی و شجاع فرمود من به پشتوانه مادی این ملت به شما پول می دهم که از ایران بروید.

مرادی با اشاره خودباوری مردم و نقش مهم آنها در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب ما مردمی بود بنابراین ما هرچه داریم از ملت داریم  بنابراین تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان و مسوولان باید با مردم از هر طیف، جناح، قشر، سن و تفکری با احترام برخورد کنند.

وی تاکید کرد: مسوولان باید در پیگیری مشکلات مردم سعه صدر داشته باشند چون این انقلاب از آن مردم و وظیفه ما خدمت به آنها است. 

برچسب‌ها لرستان سلسله دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لرستان سلسله دهه فجر لرستان سلسله دهه فجر انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس بزرگ امام خمینی درگذشت

    عصر ایران- خانم معصومه حایری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی  و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح امروز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

   وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست.

   از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

   او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب کند.

  با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما چند سال پیش گفت‌و‌گویی با او در عصر ایران منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آیا می شناسیدش؟
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟