Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@23:39:11 GMT

آمار ۴۶ هزار بیکار در استان اردبیل قابل قبول نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۳۹۳۹

آمار ۴۶ هزار بیکار در استان اردبیل قابل قبول نیست

گروه استان‌ها - استاندار اردبیل گفت: طبق آمار رسمی اعلام شده در سال ۹۸ حدود ۴۶ هزار نفر بیکار در استان اردبیل داریم که احتمالا آمار واقعی بیشتر از این میزان نیز باشد و با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالا در استان این آمار قابل قبول نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل ، سیدحامد عاملی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اظهار داشت: طبق آمار رسمی اعلام شده در سال 98 حدود 46 هزار نفر بیکار در استان اردبیل داریم که احتمالاً آمار واقعی بیشتر از این میزان نیز باشد و با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالا در استان این آمار قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در حوزه‌های مختلف استان اردبیل ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی دارد که آن طور که باید از این جایگاه‌ها استفاده می‌شود چرا که ظرفیت بالای آب و هوایی استان است که توانسته استان را در یک جایگاه ویژه، اساسی و حیاتی قرار دهد و لازم و ضروری است که در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود در این حوزه ثروت حداکثری را داشته باشیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در سال‌های اخیر مشکلاتی سبب شده تا حوزه کشاورزی استان آن طور که باید توانسته در مسیر مطلوب قرار بگیرد که به همین منظور باید اقدامات مناسب و اساسی در این زمینه انجام یابد و امری لازم و ضروری است تا از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی حمایت‌های همه جانبه‌ای انجام یابد.

عاملی اظهار کرد: انتظار از فعالان حوزه کشاورزی انتظار می‌رود تا نظرات و ایده‌های نو و کاربردی برای تولید ثروت حداکثری و اشتغال‌زایی در کشاورزی را ارائه دهند تا توسعه کشاورزی استان با حضور متخصصان خارجی و استقبال از ایده‌ها در استان رقم بخورد که این موضوع در حال حاضر برای ما بسیار حائز اهمیت و ضروری است.

عاملی از تدوین سند چشم‌انداز دوساله اردبیل  خبر داد و گفت: این سند در کلیه حوزه‌ها تدوین می‌شود که در طول دو سال آینده می‌توانیم با تدوین این سند حوزه کشاورزی را به جایگاه ویژه‌ای برسانیم و از ظرفیت کشت و صنعت مغان به عنوان یک الگوی مناسب برای این مجموعه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اهمیت به توسعه صادرات و اشتغال‌زایی و حرکت از سمت شکل سنتی به سمت طرح‌های نوین و کارآیی و بهره‌وری برای ما بیش از هر مسئله دیگری مورد توجه واقع شده و با توجه به این که پایاب سد خداآفرین یکی از ظرفیت‌های استان به شمار می‌رود به همین دلیل باید از روش‌های نوین در این زمینه استفاده کنیم.

تورم روزافزون بزرگترین نگرانی ژرمن‌ها/ افزایش شمار بیکاران در اتریش و آلمان عضو کمیسیون بهداشت مجلس: 40 هزار پزشک بیکار در کشور شناسایی شد/ چرا همه پزشکان ‌طبابت نمی‌کنند؟ نرخ بیکاری استان بوشهر 2.2 درصد کاهش یافت

استاندار اردبیل افزود: باید نسبت به جبران عقب‌ماندگی‌های استان مدیران حرکت مثبتی را در استان انجام دهیم و اقدامات راهگشایی را در این زمینه ارائه و اجرایی کنیم.

انتهای پیام/144/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان اردبیل حوزه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۵۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

بیشتر بخوانید؛ هوای تهران در شرایط قابل قبول

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۴۱ و کیفیت هوا در وضعیت پاک است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229373 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت
  • هوای پایتخت در شرایط قابل قبول / باران در راه تهران
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • هوای تهران پاک است
  • تنفس هوای قابل قبول در پایتخت
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • هوای سه شهر درمدار نارنجی
  • شوراها کمک کنند ظرفیت مردمی پای کار بیاید
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • هوای پایتخت در آستانه پاکی قرار گرفت