Web Analytics Made Easy - Statcounter

منیژه صفیاری پنجشنبه در پنجمین همایش دادخواهی برای کودکان قربانی ترور در سنندج اظهار داشت: کودک این دُردانه‌گان هستی امروز با مصائبی جانکاه و تاسف‌بار روبرو شده که هیچ کلامی قادر به توصیف این حجم از مصائب سهمگین بر این غنچه‌های خلقت نیست.

وی ادامه داد:‌ عمق فاجعه نسبت به کودکان بی‌پناه و معصوم در دهه‌های گذشته چنان تاسف‌بار و جانکاه است که یادآوری آن خاطرات پس از گذشت دهه‌ها، همچون زمان وقوع حادثه دردناک بوده و روح و جان انسان را آزرده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده جنبش کودکان برای کودکان در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: من یک نمونه کودک قربانی ترور جنایت صدام و منافقین در بازار تهران و فرزین حسینی نمونه دیگری از کودک قربانی جنایت صدام و حزب دموکرات در کردستان و آیلان کُردی نمونه ای از قربانی جنایت اوباما و داعش در سوریه هستیم و این روند تباه شدن کودکان همچنان ادامه دارد و با هیچ مرهمی تسکین و با هیچ اقدامی جبران نخواهد شد.

 در ادامه همایش دکتر سلطانی، جامعه شناس و عضو هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در خصوص پدیده تروریسم بیان داشت، ایران و به خصوص منطقه کردستان از پدیده ترور آسیب های جدی دیده است.

وی بیا بیان اینکه تروریسم چند ویژگی دارد افزود: این پدیده همراه با خشونت بوده و در آن گفتگویی وجود ندارد، تروریست ها به دنبال سود و منفعت سیاسی خود هستند و در این راه با اقدامات تروریستی خودشان پیام هایی برای ترساندن به جامعه مخابره می کنند.

این جامعه شناس عضو هلال احمر در خصوص پدیده اقدامات انتحاری و تروریستی نیز اظهار داشت:‌ غالب انتحارکنندگان در سنین پایین بوده و فریب گروه‌های تروریستی را خورده‌اند.

دکتر یزدانی، روانشناس کودک، سخنران بعدی همایش به موضوع عدالتخواهی برای کودکان پرداخت و گفت: کودکان باید شاد باشند و به خلق آثار هنری بپردازند اما برخی نمی خواهند کودکان را شاد ببینند و با جنگ و ترور موجب ایجاد ترس در کودکان می شوند.

وی ادامه داد: باید برای مقابله با این جریان به ایجاد آثار هنری از قربانیان بپردازیم تا یادشان را گرامی بداریم و می توانیم این کار را با خلق نقاشی یا فیلم و کلیپ از آنها انجام دهیم.

یزدانی اضافه کرد: می‌توان به سازمانهای بین المللی نامه نوشت و از کسانی که خشونت ایجاد می کنند شکایت کرد.

مسوول خیریه کودکان افغانستان هم در این آیین در خصوص کودکان قربانی ترور در افغانستان گفت: در دو دهه گذشته در افغانستان شاهد تعداد بیشماری از اقدامات انتحاری و انفجار و جنگ بوده ایم که کودکان بسیاری از افغانستان در این جریانات آسیب دیده اند.

مریم کریمی افزود: موارد بسیاری از کودکان قربانی ترور در افغانستان داریم که در نتیجه اقدامات تروریستی، پدر و مادر و اعضای خانواده خود را از دست داده و یا معلول شده اند و از آن بدتر اینکه برخی از آنها نان آور خانه نیز بوده اند.

وی با بیان اینکه من نیز نمونه ای از آسیب های تروریسم و جنگ هستم که به کشورهای دیگر آواره شده ایم اضافه کرد: همچنین مادرهایی را داریم که با استرس ناشی از اقدامات تروریستی، کودکان معلول به دنیا آورده اند.

 کریمی گفت: از جامعه جهانی می خواهیم که برنامه هایی برای کودکان آسیب دیده از ترور و جنگ داشته و از آنها حمایت موثر و دائمی کند.

در بخش دیگری از مراسم برادر شهید سید فرزین حسینی در روایتی از برادر شهیدش اظها رداشت: سید فرزین حسینی یکی از قربانیان خشم گروه های تروریستی بود که در هفدهم اردیبهشت 1359 در اثر ترکش خمپاره حزب دموکرات به شهادت رسید. 

وی افزود: برادرم هشت ساله و با دوستش در حال بازی بود که با ترکش جانیان دموکرات خنده اش برای همیشه متوقف شد.

این مراسم به مناسبت بیست و پنجمین سال تشکیل دفتر امور کودکان و منازعات مسلحانه در سازمان ملل متحد اما با محوریت کودکان کُرد آسیب دیده از این منازعات و بویژه کودک شهید سید فرزین حسینی برگزار شد.

برچسب‌ها جنگ کردستان سنندج کودک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ کردستان سنندج جنگ کردستان سنندج کودک برای کودکان فرزین حسینی قربانی ترور آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۴۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانلود آهنگ مست عشق علیرضا قربانی + متن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی متن آهنگ مست عشق علیرضا قربانی 

تو مرا جان و جهانی چه کنم جان و جهان را♫♪♭

تو مرا گنج روانی چه کنم سود و زیان را

نفسی یار شرابم نفسی یار کبابم♫♪♭

چو در این دور خرابم چه کنم دور زمان را

تو مرا جان و جهانی چه کنم جان و جهان را♫♪♭

تو مرا گنج روانی چه کنم سود و زیان را

چه خوشی عشق چه مستی چو قدح بر کف دستی♫♪♭

خنک آنجا که نشستی خنک آن دیده‌ی جان را

ز تو هر ذره جهانی ز تو هر قطره چو جامی♫♪♭

چو ز تو یافت نشانی چه کنم نام و نشان را

 

 دانلود آهنگ علیرضا قربانی مست عشق

تو مرا جان و جهانی چه کنم جان و جهان را♫♪♭

تو مرا گنج روانی چه کنم سود و زیان را

مرده بدم مرده بدم زنده شدم زنده شدم♫♪♭

گریه بدم گریه بدم خنده شدم

دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم♫♪♭

ز همه خلق رمیدم ز همه باز رهیدم

نه نهانم نه پدیدم چه کنم کون و مکان را♫♪♭

ز وصال تو خمارم سر مخلوق ندارم

چو تو را صید و شکارم چه کنم تیر و کمان را♫♪♭

تو مرا جان و جهانی چه کنم جان و جهان را

تو مرا گنج روانی چه کنم سود و زیان را♫♪♭

───┤ ♩♬♫♪♭ ├───

 

tags # علیرضا قربانی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان قربانی گرفت
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • دانلود آهنگ مست عشق علیرضا قربانی + متن
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم