Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه تامین سوخت اروپا کمتر از یک سال از فلج شدن بزرگترین خط لوله سوخت آمریکا بر اثر حمله باج افزاری، قربانی حمله سایبری شد.

به گزارش بلومبرگ، مدیر سازمان امنیت فناوری اطلاعات آلمان اظهار کرد: این وضعیت جدی بوده اما وخیم نیست. این حمله یک بازرگان نفت بزرگ را هدف گرفته و پرداختها در صدها جایگاه بارگیری سوخت را مختل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت مابانفت (Mabanaft GmbH&Co.KG) که مقادیر بزرگی سوخت را در آلمان ذخیره و توزیع می کند، روز سه شنبه اعلام کرد سیستمهای فناوری اطلاعات این شرکت هک شده و فعالیتهایش مختل شده است. یک شرکت واسطه که تحویل سوخت به مشتریان داخلی را از طریق رودخانه راین انجام می دهد، روز چهارشنبه اعلام کرد پایانه های متعدد در قطب تجارت نفت آمستردام-روتردامم-آنتورپ تحت تاثیر این واقعه قرار گرفته اند.

این وقایع نشان می دهند امنیت سایبری تا چه اندازه به نگرانی رو به رشدی در صنعت نفت تبدیل شده است. سال میلادی گذشته شرکت کلونیال پایپ لاین که گرداننده بزرگترین خط لوله سوخت رسانی در آمریکاست، پس از حمله سایبری که این شرکت را ناچار کرد خط لوله خود را ببندد، باج پرداخت کرد. توقف فعالیت این خط لوله باعث کمبود سوخت و افزایش قیمتها در آمریکا شده بود.

شرکت مابانفت که دیزل، بنزین و نفت کوره توزیع می کند، پس از حمله هک در ۲۹ ژانویه، ناچار شد وضعیت فورس ماژور در آلمان اعلام کند. اقدام مشابه از سوی شرکت اویل تنکینگ دویچه لند که یک شرکت ذخیره سازی سوخت مرتبط است، انجام شد. اعلام وضعیت فورس ماژور به یک شرکت اجازه می دهد به تعهدات قراردادی خود به دلیل شرایطی که از کنترلش خارج است عمل نکند.

شرکت اویل تنکینگ که پایانه هایی را در سطح بین المللی اداره می کند، تایید کرد که سیستمهایش به همراه مابانفت هک شده است. با این حال اعلام کرد همه پایانه هایش در بازارهای جهانی همچنان در امنیت کامل فعالیت می کنند. این شرکت در سطح جهانی بیش از ۴۰ پایگاه را اداره می کند.

به گفته شرکت ریورلیک، پایانه های متعدد در قطب تجارت نفت اروپا تحت تاثیر مسائل فناوری اطلاعات قرار گرفته اند.

طبق ایمیلی که توسط بلومبرگ مشاهده شده است، شرکت سی تنک ترمینال که تاسیسات ذخیره سازی گسترده ای در آنتورپ دارد، از حمله سایبری متاثر شده است. در این نامه که از سوی یک شرکت همکاری کننده با سی تنک بوده است، تایید شده است سیستمهای فناوری اطلاعات این شرکت ذخیره سازی با اختلال غیرمنتظره ای روبرو شده اند.

نشریه هندلزبلات گزارش کرد دادستانها سرگرم تحقیق هستند تا دریابند آیا شرکت مادر مابانفت قربانی حمله باج افزاری شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مابانفت پیشتر گفته بود همه گروهها به تلاش برای برگرداندن هر چه سریعتر فعالیتها به وضعیت عادی در همه پایانه ها ادامه می دهند. با این حال به درخواست باج یا زمان رفع این وضعیت اشاره ای نکرد.

برچسب هاآلمان حمله سایبری خبرگزاری بلومبرگ (Bloomberg) شرکت مابانفت (Mabanaft GmbH&Co.KG)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آلمان حمله سایبری خبرگزاری بلومبرگ Bloomberg آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو فناوری اطلاعات حمله سایبری یک شرکت خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان

به گزارش قدس آنلاین، حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان و هدف قراردادن اهداف غیرنظامی از سوی ارتش این رژیم همچنان ادامه دارد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی یک تانکر حامل سوخت را در منطقه دورس واقع در البقاع در شرق لبنان هدف قرار داده است.

بنا بر گزارش‌های رسیده برخورد موشک شلیک‌شده از سوی این پهپاد صهیونیستی به موانع خاکی کنار جاده، به زخمی‌شدن راننده این تانکر حامل سوخت انجامیده است.

همچنین در نتیجه این حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان، تانکر حامل سوخت نیز دچار آسیب شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • حمله خشن بوندسلیگا به کفش طلای اروپا
  • تخریب پل سید کلاته رامیان رفت و آمد را مختل کرد
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است