Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@02:02:44 GMT

وصول مالیات از مسکن مهر پردیس/ ماجرا چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۴۴۸۶

وصول مالیات از مسکن مهر پردیس/ ماجرا چیست؟

بنا به اعلام  وزارت راه و شهرسازی، پیمان پیرفرشی با اعلام اینکه طی ۲ سال آینده پردیس تبدیل به شهری با تمامی امکانات زیربنایی و روبنایی خواهد شد، از اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی برای واحد‌هایی که بیش از ۲ سال در پردیس خالی مانده‌اند خبر داد.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص تصفیه‌خانه شماره ۲ پردیس با اشاره به اینکه کار روزانه در حال پیگیری است، گفت: دو لاگون تصفیه فاضلاب در اسفند و قبل از اتمام سال در پردیس راه‌اندازی می‌شود تا امکان انتقال فاضلاب میسر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرفرشی در خصوص تازه‌ترین وضعیت تکمیل واحد‌های باقیمانده مسکن مهر پردیس توضیح داد: اتمام واحد‌های باقیمانده مسکن مهر، پروژه به پروژه، بلوک به بلوک و واحد به واحد در حال انجام است که اینکار با اولویت رفع نواقص واحد‌های تحویلی، واحد‌هایی که در آستانه تحویل هستند، تامین منابع مالی برای تکمیل واحد‌هایی که در مرحله سفت کاری هستند انجام می‌شود تا مشکلات مردم حل شود.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های مسکن مهر پردیس پیشرفت ۹۰ درصد به بالا دارند و در همه فازها، زیرساخت‌های آب، برق، گاز، فاضلاب، شبکه آب، شبکه فاضلاب کار شده است. همچنین برنامه‌ریزی شده تا همزمان با تکمیل واحدها، مشکلات زیرساختی نیز برطرف شود.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه ۲۰ قرارداد مشارکتی برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی پردیس به ارزش بیش از ۴ هزار میلیاردتومان منعقد شده است، گفت: در خصوص پروژه‌های روبنایی همچون مسجد، مدرسه، درمانگاه، فضای سبز و سایر خدمات عمومی در قالب بسته‌های مشارکتی کار در حال انجام است.

پیرفرشی با تاکید بر اینکه در دو سال آینده که محصولات پروژه‌های مشارکتی شهر به ثمر می‌نشیند پردیس به شهری با همه امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی تبدیل خواهد شد از تعامل مناسب با شهرداری در خصوص تحویل خدمات شهری پردیس خبر داد.

وی در خصوص تعیین تکلیف واحد‌های خالی پردیس نیز اعلام کرد: در حدود ۲ تا ۳ هزار واحد در شهر پردیس هستند که عموما در اختیار دلالان قرار دارد و مالکان آن‌ها واحد‌ها را تحویل نگرفته اند و این واحد‌ها مرتب در حال خرید و فروش است و منجر به سکونت نشده است. در این باره تصمیم بر آن است تا واحد‌های مسکونی خالی پردیس که بیش از ۲ سال خالی باشند در قالب قانون مالیات بر خانه‌های خالی مشمول جریمه و مالیات می‌شوند. این واحد‌ها به امور مالیات معرفی خواهند شد./میزان

منبع: فردا

کلیدواژه: مالیات مالیات خانه های خالی واحدهای مسکونی پردیس مسکن مهر واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۴۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید

درحالی حدود یک‌ماه به آغاز فصل جابجایی در بازار اجاره مسکن باقی‌مانده که این بازار در برخی شهر‌های جدید کشور در وضعیت نابسامانی به سر می‌برد و نرخ‌ها به‌شدت افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین، آخرین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن (مربوط به اسفند ۱۴۰۲) نشان می‌دهد اجاره‌بها مسکن در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به اسفندماه سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۴۴.۵ و ۵۱.۶ درصد افزایش یافته است. این میزان افزایش در حالی صورت گرفته که به‌طور معمول آخرین ماه سال جابجایی‌ها در بازار اجاره مسکن به حداقل می‌رسد.

در این بین با وجود آن‌که حدود یک‌ماه به آغاز فصل جابجایی‌ها در این بازار فرصت مانده که در برخی شهر‌های جدید افزایش عجیب نرخ اجاره‌بها شروع شده است. در شهر جدید پرند که سال گذشته مترو آن پس از سال‌ها وعده و وعید افتتاح شد، برخی مالکان واحد‌های خود را با قیمت‌های چندین برابری نسبت به سال گذشته آگهی کرده‌اند.

یکی از مستاجران که حدود دو هفته‌ای است در فاز ۶ شهر جدید پرند به دنبال آپارتمانی برای اجاره است به تسنیم می‌گوید: هفته آخر فروردین امسال یک واحد ۸۷ متری در فاز ۶ پرند با پول پیش ۵۰ میلیون و اجاره ماهانه ۶ میلیون تومانی (رهن کامل ۲۵۰ میلیون تومان) عرضه می‌شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که طی دو هفته اخیر رهن و اجاره آپارتمانی با همین ویژگی به‌طور مداوم در حال افزایش است. بر این اساس یک واحد مسکونی با همین مشخصات با ودیعه ۲۰۰ میلیون تومانی و اجارخ ماهانه ۲ میلیون تومانی (رهن کامل ۲۸۰ میلیون تومان) فایل شده است.

به گفته وی، در پروژه کیسون که واحد‌های آن همچنان در حال تحویل است، واحد‌های مسکن مهر با ودیعه حدود ۷۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۷ میلیون تومانی عرضه می‌شود. به عبارت دیگر با رهن کامل ۳۰۳ میلیون تومانی!

وی بیان کرد: در فاز پنج ۵ یعنی جایی که پروژه‌های کم کیفیت‌تر و بدون امکانات است یک واحد ۸۵ متری با ودیعه ۵۰ تومانی و اجاره ۵ میلیون تومانی عرضه شده است.

بررسی آگهی‌ها اجاره در شهر جدید پرند نشان می‌دهد مالک یک واحد مسکونی ۱۰۵ متری در فاز یک آنرا با رهن ۶۵۰ میلیون تومانی عرضه کرده است. همچنن رهن یک واحد ۸۰ متری ۲۸۰ میلیون تومان، آپارتمان ۸۰ فاز ۵ با رهن ۷۰ میلیونی و اجاره ۳.۵ میلیون تومانی، واحد ۸۰ متری فاز یک با رهن ۳۵۰ میلیون تومانی و آپارتمان ۸۳ متری با رهن ۲۰۰ و اجاره ۴ میلیون تومانی فایل شده است.

دیگر خبرها

  • توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • گلایه شرکت‌ های ترانزیتی از افزایش هزینه‌ های مرزی و توقف کانتینرها در دوغارون
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • با اجرای مالیات برعایدی سرمایه بساط سفته بازی جمع می‌شود
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟