Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@11:41:45 GMT

سردرگمی معامله‌گران در بازار طلا

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۴۵۱۹

سردرگمی معامله‌گران در بازار طلا

ایسنا/اصفهان رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: با توجه به نوسان قیمت روزانه طلا و سکه، معامله‌گران دچار سردرگمی شده‌اند که امیدواریم با تدابیر بانک مرکزی در راستای ثبات قیمت‌ها، در روزهای پایانی سال و اعیاد ماه رجب شاهد رونق دوباره بازار طلا و سکه باشیم.

هوشنگ شیشه‌بران در گفت‌وگو با ایسنا با تحلیل بازار جهانی طلا، اظهار کرد: قیمت اونس جهانی در معاملات امروز پنجشنبه، ۱۴ بهمن‌ماه، به ۱۸۰۵ دلار رسید که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امروز نرخ ارز در صرافی ملی علیرغم، روز گذشته با افزایش مواجه شد به‌طوری‌که نرخ دلار برای فروش به ۲۵ هزار و ۲۰۵ تومان رسید و همچنین قیمت یورو نیز ۲۸ هزار و ۶۸۷ تومان رقم خورد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان اضافه کرد: با توجه به اخبار مذاکرات وین معاملات در سطح بازار همچنان در فاز احتیاط خرید و فروش می‌شود، به‌طوری‌که امروز قیمت سکه طرح جدید با ۵۰ هزار تومان، افزایش به ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

وی ادامه داد: قمیت سکه طرح قدیم نیز بدون تغییر ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد، همچنین قیمت نیم‌سکه بدون تغییر ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار و تومان و ربع‌ سکه بدون تغییر ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان دادوستد شد.

شیشه‌بران با بیان اینکه سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز امروز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار  داد وستد شد، ادامه داد: بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار اکنون یک میلیون و ۲۱۴ هزار تومان و قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز ۵ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان معامله شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نوسان قیمت روزانه طلا و سکه، معامله‌گران دچار سردرگمی شده‌اند که امیدواریم با تدابیر بانک مرکزی قیمت‌ها به ثبات برسد و آرامش به بازار بازگردد تا در روزهای پایانی سال و اعیاد ماه رجب شاهد رونق دوباره بازار طلا و سکه باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قیمت طلا دلار هزار تومان طلا و سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز +قیمت

از مجموع ۲۷۰ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج های عمده و خرد تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران، ۱۹۰ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

به گزارش مشرق، در بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا که امروز ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز مبادله ایران برگزار شد، ۱۹۰ کیلو گرم شمش طلای استاندارد با عیار ۹۹۵ در هزار معامله شد.

از مجموع ۲۷۰ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۱۹۰ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

گفتنی است، در مجموع ۲۳ جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، ۳۱۶۵ کیلو گرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفت.

لازم به ذکر است، از این پس علاوه بر واردکنندگانی که جهت رفع تعهد ارزی خود شمش طلا وارد کرده بودند، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان که مشمول رفع تعهد صادراتی نبودند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۸ اردیبهشت؛ ثبات قیمت سکه طی ۲۴ ساعت گذشته
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز +قیمت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت؛ سکه ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کدام خودرو امروز گران شد؟
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟
  • بازار طلا از خواب خوش صعود، می‌پرد؟