Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@19:58:31 GMT

روسیه در بلاروس اس-۴۰۰ مستقر کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۴۶۰۱

روسیه در بلاروس اس-۴۰۰ مستقر کرد

همزمان با تشدید تنش ها بین غرب و ناتو با روسیه و تهدیدهای کشورهای عضو ناتو به این کشور و بلاروس متحد اصلی مسکو، وزارت دفاع روسیه از استقرار مجموعه های پدافند موشکی اس-۴۰۰ در بلاروس خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: مجموعه های پدافند موشکی اس-۴۰۰ روسیه در راستای آماده باش رزمی نیروهای این کشور در بلاروس مستقر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تسلیحات از مناطق شرقی روسیه و با پیمودن نزدیک به ۱۰ هزار کیلومتر به بلاروس منتقل شده اند و قرار است در پایگاهی نظامی در استان برست در غرب بلاروس مستقر شود.

مرحله نخست آزمایش رزمی نیروهای روسیه و بلاروس تا روز ۹ ماه فوریه جاری ادامه خواهد داشت و در مرحله دوم که از روز ۱۰ فوریه تا ۲۰ همین مااه ادامه خواهد داشت، نیروهای دو کشور در رزمایش مشترک شرکت می کنند.

اس ۴۰۰ یک سامانه دفاعی با فناوری برش هوایی است که می‌تواند موشک‌های بالستیک، جت‌ها و پهپادهای دشمن را در فاصله‌ای در حدود ۶۰۰ کیلومتر و در ارتفاع بین ۱۰ متر تا ۲۷ کیلومتر و با سرعت ۴ هزار و ۸۰۰ متر در ثانیه هدف قرار دهد و با ۷۲ موشک زمین به هوا قادر به منهدم کردن ۳۶ هدف به طور همزمان است.  

روسیه یک هفته پیش نیز برای تقویت بلاروس کشور متحد خود، مجموعه های موشکی پدافند هوایی پانتسیر-اس در این کشور مستقر کرد.

یک مقام وزارت دفاع روسیه در این رابطه به خبرنگاران گفت:مجموعه های پانتسیر-اس برای یک لشکر موشکی با قطار از حوزه نظامی شرق روسیه به بلاروس حمل شد.

یک لشکر موشکی مجهز به ۱۲ مجموعه موشکی پانتسیر-اس است و هر یک از این مجموعه ها به ۱۲ موشک مجهز می شود.  

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز پیشتر  اعلام کرده بود که روسیه تعدادی از جنگنده های سوخو-۳۵ را از مناطق شرقی این کشور به بلاروس منتقل و در چند پایگاه هوایی این کشور مستقر کرد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت روسیه اس 400 بلاروس وزارت دفاع روسیه ناتو مسکو خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان در آیین تکریم و معارفه رئیس سابق و جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد، که با حضور استاندار، فرماندهی سپاه الغدیر و سایر مسئولان استان یزد برگزار شد با بیان اینکه نیروهای مسلح پشتوانه امنیت و زینت حاکمان نظام هستند، اظهار کرد: این نیروی عزیز و قدرتمند نیاز به نیروی والاتری برای حراست و حفاظت دارد و سازمان قضایی نیروهای مسلح به عنوان یک نیروی مسیطر و مقتدر از جایگاه نیروهای مسلح حفاظت و صیانت می‌کند.

بنابر روایت ایلنا، وی اولویت اول سازمان قضایی نیروهای مسلح را حفظ سلامت و صیانت از نیروهای مسلح و غیور مردان این سرزمین در عرصه‌های انتظامی، سپاه، ارتش، بسیج، نیروهای امنیتی و وزرات اطلاعات دانست.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور افزود: در سایه‌سار سلامت نیروهای مسلح، جامعه به تعالی می‌رسد و این اقدام نیاز به تلاش و کار فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه با همراهی و دقت نظر سازمان قضایی، مجموعه حفاظت اطلاعات، مجموعه عقیدتی و سیاسی، نمایندگی، ولی فقیه در سپاه دارد.

نیروهای مسلح ایران پاک‌دست‌ترین نیروهای امنیتی و نظامی هستند

وی با افتخار به اینکه نیروهای مسلح ما پاک‌دست‌ترین نیروهای امنیتی و نظامی هستند، گفت: وقتی بتوانیم در یک سال اعلام کنیم که هیچ جرمی در مجموعه نیروهای مسلح اتفاق نیفتاده است خرسند خواهیم بود که وظیفه خود را درست اجرا کردیم.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در وصف مجموعه قضایی کشور، آن را دستگاه حساس و مهمی دانستند، اما سازمان قضایی نیروهای مسلح را حساس‌تر دانستند، زیرا مخاطب آن نیروهای امنیتی و نظامی هستند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به ضرورت صیانت از حقوق نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد علیرغم تمام اقدامات پیشگیرانه و صیانت‌ها، مجازات این نیروها سنگین‌تر و شدیدتر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظلم بیشمار رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه گفت: طوفان وعده صادق که توسط سپاه اجرا شد تنها ۱۰ درصد از ظرفیتی بود که برای شب عملیات محیا شده بود و دو پایگاه مهم اسرائیل را مورد هدف قرار داد و خسارت‌های فراوان به تجهیزات آنان وارد نمود.

حجت الاسلام پورخاقان گفت: هدف این بود که ۱۳ موشک مافوق صوت به مقرهای مورد نظر اصابت کنند که این هدف محقق شد و مابقی عملیات برای انحراف دشمن بود و دشمن در این عملیات بشدت غافلگیر شد.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان گفت: این عملیات حرکت ترکیبی از پهپادهای نسل اول و ساده بود و در آن از چند مورد پهپاد، موشک‌های کروز و بالستیک بهره گرفته شده بود و ما از تجهیزات هایپرسونیک فتاح ۲ استفاده نبردیم.

عملیات وعده صادق معادلات جهانی را تغییر داد

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور یادآور شد: تحقق این دستاورد بزرگ سبب شد از آن زمان همه قدرت‌ها در لاک خود فرو بروند و متوجه شوند که نه تنها اسرائیل، بلکه آمریکا و هیچ قدرت دیگری حق نگاه چپ ندارد و معادلات جهانی تغییر یافت.

حجت‌الاسلام پورخاقان ادامه داد: خدا را شاکر هستیم که قدرت ایران ظهور کرد و فرصتی ایجاد شد تا بتوانیم از موشک‌های خود در میدان رزم واقعی استفاده ببریم و موشک‌های ما نمادی شدند و همچون شهاب سنگ‌هایی آسمان بیت‌المقدس را نورانی کردند.

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در این مراسم ضمن تبریک انتصابات جدید و خداقوت به تلاشگران عرصه قضایی، اظهار کرد: ریاست سابق شورای قضایی در مدت خدمت خود همواره در شورای تأمین استان یزد پیشنهاداتی راه‌گشا ارائه کرده و ما در استان بهره زیادی از وجود ایشان بردیم.

وی گفت: جرم یک مفهوم نکوهیده است و این امر در بین نیروهای مسلح بر اساس سطح اختیاراتشان سبب می‌شود خسارت‌های این جرم‌ها بیشتر باشد.

استاندار یزد بیان کرد: مجموعه قضایی باید برای صیانت از حقوق نیروهای مسلح نقش مهمی داشته و وظیفه سخت و دشواری را برعهده دارد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از زحمت چندین سال مهدی تشکری در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد تقدیر و غلامعلی دهشیری رئیس سابق دادگستری استان یزد به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900272

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه