Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - به منظور توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک، بهینه‌سازی و ارتقای بهره‌وری، تفاهم نامه تولید ۶ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر و پاک در استان کرمان به امضای زینی‌وند استاندار کرمان و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) رسید.

محمود کمانی، معاون وزیر نیرو در این آیین به ظرفیت استان کرمان در حوزه توسعه انرژی‌های تجدید پذیر پرداخت و گفت: کرمان هم اکنون با ۷۰ مگاوات نیروگاه انرژی‌های تجدید پذیر از استان‌های فعال کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: کرمان ۱۰۰ مگاوات دیگر انرژی پاک در حال راه اندازی دارد که  اگر پیک سال ۱۴۰۱ به مدار بهره برداری برسد، سهم خوبی از مجموع ۵۰۰ مگاوات نیروگاه در دست کشور است.

معاون وزیر نیرو از برنامه دولت برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه انرژی‌های تجدید پذیر خبر داد و گفت: تلاش بر تامین برق کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر با هدف حفظ منابع فسیلی و آبی و کاهش آلایندگی است.

او می گوید: مسیر‌های مختلفی برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر دیده شده است و در حال حاضر سرمایه گذاران آمادگی احداث ۹۳ هزار مگاوات را دارند که تاکنون ۴۳ هزار مگاوات تفاهم نامه منعقد کردیم.

کمانی همچنین از توجه به توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در لایحه بودجه ۱۴۰۱ و آمادگی صنایع خودتامین بزرگ نام برد و گفت: در تفاهم نامه وزارت صمت و نیرو، احداث ۱۰ هزار مگاوات انرژی‌های تجدید پذیر دیده شده که ۲ هزار مگاوات آن انجام شده است.

به گفت او محدودیت‌های قبلی در صادرات انرژی‌های تجدید پذیر برداشته شده و احداث این نیروگاه‌ها برای مجموعه‌های رمزارز دیگر مدل‌های دیده شده برای توسعه انرژی تجدید پذیر است.

کمانی گفت: ۵۵۰ هزار واحد خانگی نیروگاه‌های خورشیدی پیش بینی کرده ایم که منابع ایجاد آن به صورت وام در اختیار نهاد‌های حمایتی قرار می گیرد و راهی برای توانمندسازی اقشار حمایتی نیز خواهد بود.

معاون وزیر نیرو همچنین از احداث کارخانجات تولید تجهیزات انرژی‌های تجدید پذیر در کشور و استان خبر داد.

 علی زینی‌وند استاندار کرمان ۱۴ بهمن ماه در جریان امضای این تفاهم نامه گفت: بدنه کارشناسی وزارت خانه‌ها و تمرکزگرایی در دولت‌ها اجازه کار در استان‌ها را نمی‌دهد.

او به کمیته ویژه انرژی خورشیدی در استان پرداخت و از ظرفیت بالای کرمان برای پایلوت بودن طرح‌های انرژی‌های تجدید پذیر به لحاظ موقعیت جغرافیایی، همراهی و آمادگی کامل دستگاه‌ها و بخش خصوصی نام برد.

به گفته استاندار کرمان باید در کمیته انرژی، سهمی برای شرکت‌های بزرگ در نیروگاه‌های خورشیدی تعیین کرده و امیدواریم برای واگذاری زمین دستمان باز باشد.

او می گوید:  اگر وزارت نیرو و دستگاه‌های محیط زیست و منابع طبیعی ظرفیت را برای ما فراهم کنند و  قوانین دست و پاگیر برداشته شود که خرید برق تضمین شود، احداث ۶ هزار مگاوات در استان کار دشواری نیست.

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از اخذ مجوز‌های لازم و توافق نامه‌ها برای احداث واحد تولید سلول‌های خورشیدی در کرمان خبر داد و گفت: مراحل اجرایی این واحد در استان نیز صورت گرفته و به زودی کلنگ زنی آن را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمان وزیر نیرو انرژی های تجدید پذیر مگاوات نیروگاه توسعه انرژی هزار مگاوات نیروگاه ها تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال خاموشی نداریم

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری مشترکان صنعت برق امسال خاموشی نخواهیم نداشت.

همایون حائری در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا برای امسال پیش بینی برای وقوع خاموشی و انتشار جداول در این راستا شده است؟ گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش بینی برای خاموشی‌ها نداریم.  

حائری ادامه داد: انشاالله با تلاش‌های صورت گرفته و مدیریت مصرف می توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: ۲۰ هزار مگاپات ناترازی برق که اعلام شده صحت ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: نمی توان عدد دقیقی را اعلام کرد، چراکه ناترازی برق بستگی به مدیریت مصرف دارد.

ناترازی برق به حدود ۱۱ هزار مگاوات می رسد

به تازگی مصطفی رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر - درباره رقم ناترازی برق در تابستان سال جاری گفت: اگر مشارکت مردم نباشد ناترازی زیاد است؛ اما پیش بینی ما این است با پویش با انرژی و مشارکت مردم ناترازی به حداقل ممکن برسد.

به گفته وی در ابتدای دولت رقم ناترازی حدود ۱۴ هزار مگاوات بود پیش بینی این است؛ امسال با اقداماتی که صورت می گیرد به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسیم.

تعریف ۱۸۰ برنامه و شروع پویش با انرژی برای گذر از تابستان احتمال خاموشی در کشور را کمرنگ کرده است، اما انتظار می‌رود که مردم همکاری لازم را در این بخش داشته باشند تا تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر گذاشته شود.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • امسال خاموشی نداریم
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف‌پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ساخته شد
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ابداع شد
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد