Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود ثابت قدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از عوامل ازدیاد بی رویه این حیوانات در سطح شهر اقدام برخی افراد ناآگاه در غذادادن به این سگها خارج از هر چارچوب و ضابطه بهداشتی است که ضمن فراهم کردن زمینه رشد بی رویه حضور این حیوانات در سطح معابر و اماکن و فضاهای عمومی شهر و به مخاطره انداختن سلامت عمومی مردم، موجب خدشه دارشدن وجهه بهداشت سطح شهر و پراکندگی بقایای مواد غذایی در این اماکن می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار تاسف از حادثه حمله ور شدن سگهای ولگرد به یک استاد دانشگاه در اهواز و جانباختن وی اظهارداشت: با توجه به اینکه شهرداری بر اساس دستورالعمل ابلاغی کشوری درخصوص مقابله با پدیده سگهای ولگرد، اقدام به زنده گیری این حیوانات و انتقال آنها از معابرعمومی می کند برخی افراد ناآگاه اقدام به ایجاد مزاحمت برای این اکیپها و ممانعت از انجام وظیفه قانونی ماموران دراین زمینه می کنند.

ثابت قدم ادامه داد: درهمین راستا ضمن طرح موضوع با دادستان، تقاضای ورود ایشان به این موضوع و برخورد قانونی با افراد متخلف را کردیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز تصریح کرد: افرادی که اقدام به غذادادن بی ضابطه به سگهای ولگرد یا ایجاد مزاحمت برای زنده گیری سگهای مزبور توسط ماموران شهرداری می کنند با پیگرد حقوقی وبرخورد قانونی مواجه خواهند شد.  

وی پیشتر تعداد سگهای ولگرد در این شهر را حدود سه تا چهار هزار قلاده تخمین زده و اعلام کرده بود به دلیل دسترسی این حیوانها به غذا در مرکز شهر وارد می‌شوند که در صورت ادامه روند فعلی احتمال اینکه تعدادشان تا ۱۰ هزارقلاده نیز افزایش پیداکند زیاد است.

ثابت قدم ادامه داد: در راستای پاسخگویی به مطالبات شهروندان و همچنین ایجاد نظم و امنیت شهری جمع‌آوری و زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب به پیمانکار سپرده شده تا با اکیپ‌های زنده‌گیری نسبت به جمع‌آوری سگ‌ها اقدام شود.
وی  با اشاره به اجرای طرحی با عنوان عقیم‌سازی سگ‌های بلا صاحب در اهواز اضافه کرد: این طرح که به عنوان یک راهکار برای کنترل این جانداران اجرایی شد، به دلیل اینکه به صورت مستمر انجام نشد، تأثیر مطلوبی بر کنترل جمعیت این گونه از جانداران نداشت .

این مقام مسئول توضیح داد:  در پی افزایش تهدید این سگها برای امنیت و بهداشت عمومی  شهروندان، سازمان پسماند شهرداری اهواز فراخوانی برای زنده گیری، جمع آوری سگهای بلاصاحب در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر کرده اما تاکنون هیچ داوطلبی متقاضی بستن قرارداد با این سازمان نشده است.

وی تاکید کرد:  طرح جمع‌آوری سگ‌های بلا صاحب براساس دستورالعمل مربوطه اجرا می‌شود که بر اساس آن، پس از عملیات زنده‌گیری، این سگ‌ها جمع آوری و تفکیک شده و مورد معاینه دامپزشک قرار می‌گیرندو پس از آن سگ‌های ناقل بیماری متحمل مرگ با ترحم و مابقی عقیم سازی می‌شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در جهت ساماندهی سگهای بلاصاحب تصریح کرد: این سازمان با همکاری شرکت نفت و توسعه نیشکر یک پناهگاه را در پارک شهروند احداث کرده است همچنین در حال تجهیز مرکز عقیم سازی هستیم تا با عقد قرارداد، عقیم سازی سگهای بلاصاحب نیز در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

طبق اعلام رییس مرکز بهداشت خوزستان سالانه هفت هزار گازگرفتگی سگ در این استان رخ می‌دهد که هر گازگرفتگی سگ حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال برای بهداشت هزینه در بر دارد.

چند روز پیش یک استاد دانشگاه آزاد اهواز در جریان حمله سگ‌های ولگرد در حالی که برای فرار از دست این حیوانات تلاش می کرد با یک خودرو تصادف کرد و در نهایت جان خود را از دست داد.

برچسب‌ها مراکز جمع آوری سگ های ولگرد اهواز شهرداری اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اهواز شهرداری اهواز اهواز شهرداری اهواز سگهای ولگرد جمع آوری سگ عقیم سازی زنده گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)

سواد زندگی؛ توسعه توانمندی‌های فردی؛ مریم طرزی- اگر می‌خواهید بدانید که چگونه درخواست افزایش حقوق کنید، راز آن برنامه‌ریزی و اعتماد به نفس است. بسیاری این کار برای شان سخت است و البته حق هم دارند. نمی توان انکار کرد که کار ساده ای نیست، موقعیت دشواری است و همواره این احتمال وجود دارد که پاسخ منفی دریافت کنید. با این حال، مانند خیلی چیزهای دیگر در زندگی، برای محقق شدنش باید ریسک کرد.

اولین قدم این راه  همیشه بررسی روند حقوق و دستمزد در بخشی است که در آن کار می کنید. علاوه بر این، اطلاع از سلامت مالی شرکتی که در آن کار می کنید نیز عنصری تعیین کننده است. پس از آن، تنها چیزی که باقی می ماند این است که یک استراتژی خوب برای دستیابی به آن میزان افزایش حقوق ترسیم کنیم.

 کوشیده ایم در این متن تمام توصیه ها را به طور مفصل شرح دهیم تا احتمال موفقیت شما بالاتر رود.

متن کامل را در سواد زندگی بخوانید (اینجا)

_____________________

درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران

*شگرد "قصد متناقض" یا چگونه با درآغوش گرفتنِ مشکلات بر آنها چیره شویم؟

*صبر و انتظار را از نو بیاموزیم (+6 تکنیک برای پرورش صبر)

*5 فضیلت بی حوصلگی!

*خوشبختی چیست و چگونه به دست می‌آید؟ (+ توصیه هایی برای خوشبخت بودن)

*« ترازوی رنج و معنا » چگونه عمل می کند؟

*چگونه در لحظه زندگی کنیم (+ تمرین هایی برای ذهن آگاهی)

*اصرار بر حال خوب همیشه خوب نیست؛ حال بدمان را بپذیریم

*احساس مسؤولیت مان را کم کنیم!

*گاهی وقت‌ها هیچ کاری نکنید: هنر "بی عملی"

کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)