Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@11:55:27 GMT

کنگره آمریکا 20 بهمن درباره ایران جلسه برگزار می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۵۰۵۲

کنگره آمریکا 20 بهمن درباره ایران جلسه برگزار می‌کند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، وب‌سایت اطلاع‌رسانی سنا اعلام کرد که جلسه استماع برای بروزرسانی سناتورهای کنگره در خصوص جدیدترین تحولات مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار است روز چهارشنبه ۹ فوریه (۲۰ بهمن ماه) برگزار شود که البته پشت درهای بسته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کمیته روابط خارجی سنا همچنین از «راب مالی» نماینده ایالات متحده آمریکا در امور ایران درخواست کرده است تا درباره مذاکرات فعلی وین در جلسه استماع سنا گزارش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، جلسه استماع سنا درباره مذاکرات وین درباره برجام درست یک روز پس از آن تنظیم شده است که سناتور «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طی سخنرانی در سنا خواستار توقف مذاکرات وین و رویکرد سخت‌تر دولت بایدن علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

منندز، اولین سناتور ارشد دموکرات و هم‌حزبی بایدت است که رئیس‌جمهور هم‌حزبی خود و سیاست‌های وی در قبال ایران را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم ایران ما را به یک توافق بد یا یک توافق موقت تهدید کند که به او اجازه می‌دهد به ساخت ظرفیت هسته‌ای خود ادامه دهد».

کمیته روابط خارجی سنا از «راب مالی» نماینده آمریکا در امور ایران درخواست کرده است تا درباره مذاکرات فعلی وین در جلسه ۲۰ بهمن استماع سنا گزارش دهد.

منندز که در زمان مذاکرات هسته‌ای ایران در دولت اوباما با برجام مخالفت کرد، روز سه‌شنبه هفته جاری گفت بایدن نباید به چارچوبی پایبند بماند که «بخش عمده‌ای از برنامه هسته‌ای ایران را دست نخورده باقی می‌گذارد».

وی روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه ضمن ابراز نارضایتی از افزایش واردات نفت ایران از سوی چین گفت: «چین در حال خریداری نفت ایران با تخفیف است. چین در سال گذشته، ۳۵۰ تا ۶۵۰ هزار بشکه نفت خام در روز از ایران خریداری کرده که معادل انتقال ۱۰ میلیارد دلار به ایران می‌شود که این در تناقض با تحریم‌های فعلی است».

وی درخواست خود برای اعمال فشار به ایران  را تنها به دولت بایدن محدود نکرد و از طرف‌های مذاکره‌کننده و اتحادیه اروپا نیز خواست تا تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کنند و در این باره گفت: «ما گروه ۱+۵ (۱+۴ به همراه آمریکا) را ترغیب می‌کنیم تا بر اساس پارامترهای برجام، مکانیسم ماشه برای اجرای تحریم‌ها علیه ایران را فعال کنند».

منندز: بایدن نباید به چارچوبی پایبند بماند که «بخش عمده‌ای از برنامه هسته‌ای ایران را دست نخورده باقی می‌گذارد».

باب منندز در ادامه از اتحادیه اروپا به نوعی خواست که قوانین برجام را زیرپا بگذارنند و اینطور ادامه داد: «ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم که تحریم‌های قبل برجام را مجدداً علیه ایران وضع کند».

در ماههای اخیر، بسیاری از نمایندگان کنگره در حالیکه مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های یکجانبه ایران در حال انجام است، فشارها به دولت بایدن را برای اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران تشدید کرده‌اند و اوایل ژانویه، بیش از ۱۰۰ عضو جمهوری‌خواه کنگره در نامه‌ای به بایدن از او خواستند که مذاکرات را متوقف کند و موضع سختی در قبال ایران اتخاذ کند.

از طرف دیگر شنبه ۹ بهمن ماه نیز، «تام کاتن» سناتور تندرو جمهوری‌خواه و از منتقدان برجام به همراه ۹ سناتور دیگر جمهوری‌خواه با ارسال نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ضمن انتقاد از افزایش صادرات نفت ایران، خواهان اجرای تحریم‌ها علیه نفتکش‌های حامل نفت ایران و خریداران نفت ایران شدند (جزئیات بیشتر).

تلاش کنگره آمریکا برای انزوای ایران در شرایطی است که دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها بین هیأت‌های مذاکره‌ کننده ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در  پایتخت اتریش در جریان است و براساس تفاهم صورت گرفته بین طرف‌ها قرار است از امروز این مذاکرات برای یک هفته متوقف شود تا هیأت‌ها برای مشورت و رایزنی به پایتخت‌ها مراجعت کنند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: باب منندز کمیته روابط خارجی سنا جلسه استماع کنگره راب مالی ایران جمهوری اسلامی ایران اتحادیه اروپا مذاکرات وین نفت ایران تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است

به گزارش خبرنگار مهر، دوومیدانی یکی از رشته هایی است که مدتهاست با سرپرست اداره می‌شود و هنوز تکلیف برگزاری انتخابات این فدراسیون نیز مشخص نشده است. در حال حاضر حسین مطیعی سرپرستی فدراسیون را بر عهده دارد.

پژمان معتمدی دبیر سرپرست فدراسیون دوومیدانی امروز (دوشنبه) در گفت وگو با اهالی رسانه اظهار داشت: از سال ۷۸ در فدراسیون دوومیدانی در بخش‌های مختلف فعالیت داشتم.‌این انتخابات یکی از نادرترین انتخابات در رشته دوومیدانی است چون تمام افرادی که نام نویسی کردند از نخبه‌های این رشته به شمار می‌روند. تلاش ما این است که در این شرایط یک محیط خنثی برای همه داشته باشیم. دغدغه دوومیدانی برای من کلیدی است و تمام وقتم را برای آن گذاشتم.

وی افزود: ثانیه به ثانیه وقت ورزشکارانی المپیکی برای من ارزشمند است. در این یک سال هم تغییرات مدیریتی زیادی داشتیم بنابراین ضرورت داشت ما زمان را از دست ندهیم چون فرصتمان برای کسب سهمیه کوتاه است. بنابراین جلسه‌ای با ورزشکاران داشتیم که همراه مربی‌های خود آمدند و برنامه‌ها و قرارداد بین ما و ورزشکاران منعقد شد. از ورزشکاران خواستیم تمام هم و غم خود را برای کسب سهمیه بگذارند.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: اخیرا جلسه هیات رییسه را هم داشتیم تا هر چه سریعتر مجمع را برگزار کنیم. بر اساس آیین نامه ۴۵ روز بعد تشکیل جلسه هیات رییسه می توان مجمع را برگزار کرد که بر اساس آن از اوایل و یا نهایتا نیمه خرداد می‌توانیم بعد از آمدن تایید صلاحیت‌ها مجمع را برگزار کنیم. مجمعی که سلامت و بی‌طرف باشد.

معتمدی اضافه کرد: اولویت ما در حال حاضر بچه‌های المپیکی هستند اما مسابقات دیگری در سطح ملی و حتی برون مرزی در نظر گرفتیم تا قدم مثبتی برای سایر دونده‌ها نیز برداریم. ما روی دانش روزامد مربیگری خیلی فعالیت خاصی نداشتیم. فکر میکنم بدون شک یک تحول در حاضر در این حوزه نیز رخ داده است. در اوایل خرداد یک سمینار بین اللملی خواهیم داشت که به صورت مجازی هم خواهد بود. تلاش داریم مدرس بین‌المللی را بیاوریم که تاکنون از سه مربی بین‌المللی دعوت کردیم و مکاتبات لازم انجام شده است.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های فدراسیون دوومیدانی گفت: ما سال ۸۵ یک طرح ملی استعدادیابی را انجام دادیم که ۱۷ هزار کودک ۱۰ تا ۱۲ ساله از ۱۴ استان حضور داشتند که از بین آنها ۵۰۰ نفر انتخاب شدند. قطعا برنامه استعدادیابی را همراه با جوایز مناسب ادامه خواهیم داد.

معتمدی در واکنش به انتقاد حسین رسولی به نحوه برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران توضیح داد: کمیسیون ورزشکاران را برگزار کردیم. آقای باقری به عنوان نماینده وزارت ورزش در آن جلسه حضور داشتند. در جلسه باید افرادی حضور شرکت می‌کردند که فرزانه فصیحی چون در مسابقات بودند، نتوانستند بیایند. دو سوم اعضا در واقع در آن جلسه حضور داشتند آرای مجازی را وقتی به عنوان آرای اصلی آوردیم که جای سوال داشت که من خودم گزارش آن را به وزارت ارسال کردم و منتظر جواب هستیم. اگر برخلاف آیین نامه باشد ما مجددا جلسه را برگزار خواهیم کرد. کمیسیون داوران و مربیان مشکلی نداشت و برای کمیسیون ورزشکاران منتظر پاسخ وزارت ورزش هستیم تا تصمیم لازم را اتخاذ کنیم.

وی افزود: من خودم ورزشکار بودم و کامل ورزشکاران را درک میکنم. واقعا درخواست برای امکانات و اردو یک عامل برحق است ولی مدل انتقال درخواست مهم است. ورزشکاران ما یک نمونه اخلاقی برای یک جامعه هستند بنابراین انتظار داریم انتقادها ابتدا به خود فدراسیون گفته شود و وظیفه ماست که رسیدگی کنیم. تا جایی که می‌دانم ورزشکاران ما همگی تمام حقوق خود را دریافت کردند.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در واکنش به صحبت‌های مهدی پیرجهان دونده ۴۰۰ متر با مانع ایران که گفته بود به فدراسیون تعهد داده در صورت عدم کسب سهمیه باید هزینه‌های اعزام و اردو را به فدراسیون برگردانند، گفت: همچین جسارتی به ورزشکاران نکردیم. این باور وجود ندارد که حتما ورزشکاران نتیجه بگیرند. آن چیزی که در جلسه مطرح شد تعهدات برای فدراسیون و ملی پوشان است.

وی در مورد روش کسب سهمیه المپیک گفت: برای کسب سهمیه رکورد مستقیم داریم که سخت و دست نیافتنی است و یک روش هم بر اساس رنکینگ است. در حال حاضر مشکل ما گرفتن ویزا برای کشورهای اروپایی است. سعی کردیم مسابقاتی را انتخاب کنیم که در لیست جهانی باشد. ما ورزشکاران را جمع کردیم و جلسه‌ای با مسوول بین‌الملل فدراسیون برگزار کردیم تا همه چیز بررسی شود. ما از هشتم تا دهم تیر به ریز برنامه‌ها را نوشیم که امیدوارم فدراسیون بتواند به تعهدات خود برسد.

معتمدی درخصوص برگزاری مجمع انتخاباتی گفت: شک نکنید ما قرار است یک انتخابات کاملا بی‌طرفانه را برگزار کنیم. حداقل از سمت من هیچ جهت گیری وجود ندارد که فکر میکنم خود وزارت ورزش هم جهت گیری خاصی نداشته باشد. بحث تایید صلاحیت‌ها هنوز مشخص نیست.

وی در پایان در مورد بدهی‌هایی که از زمان سرپرست قبلی فدراسیون به جا مانده است، گفت: در جریان بدهی‌ها نیستم. مطیعی بهتر می‌تواند پاسخ بدهد. او با روی باز این پست را پذیرفته است و در تلاش هستند که بدهی ‌ها را پرداخت کنند.

کد خبر 6091729

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند