Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دهشیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به شیوع پیک ششم کرونا و انتقال سریع سویه جدید اومیکرون به منظور حفظ سلامت مردم و ساکنان مناطق مختلف شهرستان، تصمیم یادشده اتخاذ شد و از تجمع افراد در این مکان‌ها جلوگیری می شود.

سرپرست فرمانداری تفت از مردم خواست با کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری و سفرهای تفریحی به این شهرستان و سایر نقاط استان یزد، مسئولان ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان را در کاهش آمار مبتلایان به بیماری کووید- ۱۹  کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین محسن میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در نشست ستاد کرونای تفت گفته بود: حضور جمعیت در تفرجگاه پیست «سَخوید» این شهرستان از لحاظ شیوع کرونا خطرناک است و با توجه به تردد بالا ضروری است نسبت به جلوگیری از انتقال ویروس اقدام های لازم صورت گیرد.

مناطق ییلاقی شهرستان تفت در ایام زمستان به دلیل پوشش برف مقصد گردشگری و تفریحی تعدادی از مردم استان یزد است به گونه ای که در روزهای تعطیل تفرجگاه پیست سخوید شاهد حضور جمعیتی چند هزار نفری است و مرکز این شهرستان ۵۰ هزار نفری در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین ۱۳ بهمن ماه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به روند صعودی افراد مبتلا به بیماری کووید - ۱۹ در استان گفته بود که  هم اکنون شهرستان های یزد ، خاتم ، مروست ، ابرکوه ، مهریز، اردکان و میبد در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

دکتر علیرضا اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین وضعیت شهرستان اشکذر زرد، و شهرستان های تفت ، بافق و بهاباد هم نارنجی است.

وی خاطرنشان کرد: از یکهزار و ۵۵۰ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا  ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی مطابق سازمان جهانی بهداشت ۹۲۳ بیمار مبتلای قطعی به کووید -۱۹  در استان شناسایی شدند که از این تعداد، ۸۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و ۸۴۳ نفر هم در منزل دوران نقاهت را طی می‌کنند.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: هم اکنون  ۳۹۰ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری  هستند که از این تعداد، ۷۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا ویروس کرونا عامل بیماری کووید- ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد .

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. 

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی  شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حدود ۸۰درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند ، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

برچسب‌ها کرونا کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد یزد تفت محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کووید 19 کرونا کووید 19 یزد تفت محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهار کرد: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

وی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مسئله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا(ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

امام جمعه مشهد با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.


آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهدالرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • پایداری شبکه گاز خراسان جنوبی در برابر سیلاب
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد