Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مجلس شورای عربستان سعودی در جلسه روز دوشنبه خود با تغییر پرچم ملی این کشور موافقت کرد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجلس شورا، بالاترین نهاد مشورتی پادشاهی سعودی به تغییر سرود ملی و پرچم عربستان رأی مثبت داده است.

بر این اساس، مجلس شورای عربستان با اکثریت آرا پیش نویس اصلاحیه شکل پرچم، حذف عبارت «لااله الاالله، محمد رسول‌الله» از پرچم ملی این کشور و تغییر سرود ملی را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه اینترنتی خبر الیمنی  نیز اعلام کرد که تصمیم رژیم آل سعود برای حذف عبارت توحید «لااله الاالله، محمد رسول الله» از پرچم ملی این کشور در چارچوب ایجاد روابط دیپلماتیک با رژیم اسرائیل است که واکنش شهروندان سعودی را به دنبال داشته است.

عربستان از زمان روی کارآمدن آل سلمان تلاش‌های زیادی با هدف عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرده است. محمد بن سلمان ولیعهد سعودی آشکارا از حق موجودیتی این رژیم دفاع کرده و در این راستا حتی محتوای کتاب‌های درسی عربستان در راستای عادی ‌سازی با اسرائیل نیز تغییر کرده است.

سال گذشته، محمد بن سلمان در اقدامی که بیانگر آماده‌سازی برای ورود به سازش با اسرائیل است دستور داد بسیاری از احکام دینی مربوط به یهودیان که سال‌ها در کتب درسی دانش‌آموزان عربستانی وجود داشت حذف شود.

در همین راستا بسیاری از فعالان و شهروندان سعودی نسبت به تغییر پرچم عربستان و حذف عبارت توحید «لااله الاالله، محمد رسول الله» واکنش نشان دادند و هشتگ‌هایی را در فضای مجازی  برای محکومیت این اقدام  راه‌اندازی کردند.

همچنین این تصمیم سعودی‌ها واکنش‌های فراوانی از سوی کاربران ایرانی به همراه داشته است که برخی از این واکنش‌ها پیش روی شماست.

* گویا سعودی‌ها قصد دارند اذکار مقدس رو از پرچم‌شون حذف کنند قشنگ مشخصه که دارن بر می‌گردن به تنظیمات کارخونه؛ مرحله‌ی بعدی احتمالا قرار دادن بت‌های لات و هبل و عزیٰ در کعبه و بعدش زنده به گور کردن دختراشونه!

* خبرگزاری آسوشیتدپرس: مجلس شورا، بالاترین نهاد مشورتی پادشاهی سعودی به تغییر سرود ملی و پرچم عربستان رأی مثبت داده است. 
پ ن: آخیییییش از این به بعد در کنار آتش زدن پرچم اسرائیل و آمریکا پرچم سعودی رو هم آتیش میزنیم

* آل‌سعود نمی‌خواد عبارت لااله‌الاالله رو از پرچم عربستان حذف کنه ؛ می‌خواد کم کم جای "یاحیدر کرار" رو روی پرچم خالی کنه

کد خبر 654748 برچسب‌ها خبر ویژه عربستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر ویژه عربستان محمد رسول الله لااله الاالله پرچم عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۵۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 بهبود روابط ایران و عربستان نه تنها مطلوب اسرائیل نیست بلکه مطلوب آمریکا نیز نیست. در این زمینه مناظره آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره بهبود رابطه ایران و عربستان در شبکه تلویزیون اسرائیلی آی 24 نیوز را می‌بینید که لحن آتشینی به خود گرفت. در بخشی از این مناظره طرف آمریکایی خطاب به سعودی گفت: «اگر حمایت آمریکا و غرب از ارتش عربستان نبود، یمنی ها ناهار را در ریاض می خوردند!/نزدیکی روابط ایران و عربستان مایه تعجب آمریکاست...» و در مقابل طرف سعودی گفت: «... اقدامات عربستان به شما شوک وارد کرده؟ بیشتر به سلامتی خود توجه کنید!...» این مناظره را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • ببینید | جلوگیری افسران پلیس سعودی از عکس گرفتن یک زن با پرچم فلسطین مقابل کعبه
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • رسول الله (ص) محور وحدت هستند
  • فیلم| برخورد پلیس سعودی با عکس گرفتن در مقابل کعبه با پرچم فلسطین
  • برخورد پلیس سعودی با عکس گرفتن در مقابل کعبه با پرچم فلسطین | ویدئو