Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@09:49:55 GMT

هجمه شدید رئیس‌جمهور لبنان به سران برخی احزاب

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۵۳۹۴

هجمه شدید رئیس‌جمهور لبنان به سران برخی احزاب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در گفت‌وگویی مفصل با روزنامه «الجمهوریه» کشورش، به سوالات این روزنامه درباره آخرین تحولات مربوط به لبنان پاسخ داد.

عون اعلام کرد که لبنان پاسخی مثبت به طرح پیشنهادی کویت داده و اکنون منتظر پاسخ امارات و سعودی است.

وی بر ادامه توافق با حزب‌الله تأکید کرد و آن را سوپاپ اطمینان برای جلوگیری از جنگ و فتنه داخلی خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عون همچنین از آمادگی برای سفر به سوریه تا قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری خبر داد.

رئیس‌جمهور لبنان در اظهاراتی بی سابقه به رؤسای احزاب «القوات اللبنانیه» و «التقدمی الاشتراکی» هجمه لفظی داشت.

پاسخ لبنان به طرح پیشنهادی کویت

عون در خصوص طرحی که اخیرا کویت با هماهنگی شورای همکاری خلیج فارس به لبنان ارائه داد، گفت، بیروت در پاسخ به طرح کویت برخورد مثبتی داشته، بر سر برخی بندها موافقت شد و بندهای دیگری نیز وجود داشت که لبنان پیشنهاد داد با کمیته مشترک خلیج فارس مورد بررسی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: پاسخ لبنان مثبت و قابل درک بوده و ما اکنون منتظر پاسخ امارات و عربستان سعودی هستیم.

پاسخ صریح به ولید جنبلاط

عون در پاسخ به این اظهارات «ولید جنبلاط» رئیس حزب «التقدمی الاشتراکی» (سوسیالیست ترقی خواه) که گفته بود رئیس‌جمهور لبنان با سیاست‌هایش عامل فروپاشی کشور شده، گفت: آیا من کسی هستم که به اموال عمومی دست اندازی کرده‌ام؟ آیا این من هستم که از سال ۱۹۹۲ تا همین دیروز شریک سیاست‌های اقتصادی و مالی بوده‌ام؟ آیا من از مهندس ورشکستگی و سقوط حمایت می‌کنم؟ آیا من وارد فساد شده‌ام یا اصرار بر مقابله با آن دارم؟ اصلا شما گیج می‌شوید که با کدام ولید جنبلاط صحبت کنید. در مورد او صحیح است که بگوییم: اگر با توست منتظر باش تا رهایت کند و اگر با دیگری است منتظر باش که پیش تو برگردد. شخص دمدمی مزاج دولت نمی‌سازد.

پاسخ به سمیر جعجع

رئیس‌جمهور لبنان در پاسخ به حملات مکرر «سمیر جعجع» رئیس حزب القوات اللبنانیه به طعنه گفت: آیا من کسی را آزرده‌ام؟ یا کاخ ساخته‌ام؟ یا به متحدی خیانت کرده‌ام؟ یا دست به تحریک زده‌ام؟ سمیر جعجع درباره دستاوردهایش به ما بگوید. جرأتش را داشته باشد و لیستی تهیه کند و به ما بگوید برای کشور چه کرده و چه پروژه‌هایی را اجرا کرده است. شغل جعجع تحریک و دعوت به کناره‌گیری است.

ارتباط با حزب‌الله ادامه دارد

وی درباره رابطه با حزب‌الله و توافق معروف به «مار میخائیل» هم گفت: توافق میان ما ادامه دارد و بین ما جدایی نیفتاده است. بله احیانا این رابطه گاهی دچار سردی یا جمود شده همانطور که اخیرا در نتیجه اختلاف درباره برخی پرونده‌های داخلی رخ داد اما باید این ابهامات را برطرف کنیم و توافق را توسعه دهیم نه اینکه لغوش کنیم.

عون گفت، این توافق سوپاپ اطمینان  در برابر فتنه و جنگ داخلی است و به برکت آن بیش از یک آزمون دشوار را پشت سر گذاشتیم. جبران باسیل به دلیل پاسخ منفی به درخواست آمریکا برای مخالفت با حزب‌الله تحریم شد ... توافق همچنان یک ضرورت ملی است.

پایان دوره ریاست‌جمهوری

میشل عون درباره انتخابات ریاست‌جمهوری لبنان تصریح کرد، آنچه در درجه اول به وی مربوط است این است که دوره‌اش در ۳۱ اکتبر تمام می‌شود و کاخ ریاست‌جمهوری را در این تاریخ حتما ترک خواهد کرد حتی اگر فورا رئیس‌جمهور جدید انتخاب نشده باشد، مهم آن است که دولت برای پر کردن خلأ سیاسی وجود داشته باشد.

تعلیق فعالیت سیاسی سعد الحریری

وی در خصوص پیامدهای اقدام «سعد الحریری» رئیس «المستقبل» در تعلیق فعالیت سیاسی گفت، وی اختلافات سیاسی معروفش با الحریری را جدا از الزامات تعادل ملی که عدم پذیرش عقب‌نشینی یک طیف اصلی را مطرح می‌کند، میداند به همین خاطر نزد «عبداللطیف دریان» مفتی جمهوریه لبنان رفته و به وی اعلام کرده: درست است که من با سعد الحریری اختلاف داشتم اما اگر باید میهن پرستانه فکر کرد و شما نباید صحنه را خالی کنید.

سفر به سوریه

میشل عون با تأکید بر آمادگی برای سفر به سوریه تا قبل از پایان دوره ریاست‌جمهور گفت، اگر دلیلی برای این کار وجود داشته باشد مانعی ندارد که این اتفاق بیفتد.

وی در پایان از نحوه عملکرد دولت لبنان به نخست‌وزیر «نجیب میقاتی» ابراز خرسندی کرد و گفت، به اختیارات هیچ کسی تعرض نکرده و از دیگران نیز می‌خواهد که به اختیارات رئیس‌جمهور بر اساس قانون اساسی احترام بگذارند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: میشل عون رئیس جمهور لبنان سمیر جعجع رئیس جمهور لبنان ریاست جمهوری ریاست جمهور حزب الله آیا من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جنبش مقاومت اسلامی لبنان بامداد پنجشنبه از عملیات موشکی علیه نظامیان و پایگاه رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

حزب‌الله در این راستا، تصاویر حمله موشکی به اهداف صهیونیستی در مناطق «رامیم»، «هونین» و «مرغلیوت» در شمال فلسطین اشغالی را منتشر کرد.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان ضمن اشاره به گرفتن تلفات از صهیونیست‌ها در این حمله، گفت که این عملیات را در پاسخ به حملات اشغالگران علیه غیرنظامیان لبنانی انجام داده است.

این در حالی است که در بامداد پنجشنبه، مناطق اطراف شهرک‌های «مارون الراس»، «حولا» و «یارون» چندین مرتبه هدف حملات توپخانه‌ها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان پیش از این نیز گفته بود که نظامیان صهیونیست در نزدیکی پایگاه «جل العلام» در شمال فلسطین اشغالی را با موشک هدف قرار داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است