Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز از تصویب لایحه فروش برخی از املاک غیرقابل سرمایه‌گذاری شهرداری این شهر خبر داد.

حجت‌الله زارع زاده در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: لایحه‌ای برای اجازه فروش قطعاتی از املاک متراژ پایین شهرداری با کاربری تجاری و تجاری صنعتی از طرف شهرداری به شورای شهر ارسال شد، این لایحه شامل ۹۰ قطعه ملک می‌شود که بیش از دو سوم آنها کمتر از ۵۰ متر و مابقی کمتر از ۷۰۰ متر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موقعیت و متراژ املاک مورد ذکر در لایحه افزود: این املاک عمدتاً در نقاطی هستند که امکان سرمایه گذاری روی آنها برای شهرداری خیلی ضعیف می‌باشد، بهترین حالت ممکن برای شهرداری این است که املاک به مزایده گذاشته شوند و عوائد حاصل از فروش آنها جهت توسعه و عمران شهر استفاده شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: طی دو جلسه ابتدا در صحن و سپس در کمیسیون تلفیق شورا با دقت این لایحه بررسی و در سی و سومین جلسه شورا مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن به رأی گذاشته شد که در نهایت با اکثریت آرا مشروط به فروش با قیمت کارشناسی بروز توسط کارشناسان رسمی دادگستری به تصویب اعضا رسید به گونه‌ای که منافع و فواید حاصل از این فروش باید صرفاً در حوزه پروژه‌های اولویت دار عمرانی صرف شود.

وی با بیان اینکه فروش ۸۶ قطعه از ۹۰ قطعه پیشنهادی به تصویب رسیده است، تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود شهرداری با فروش این زمین‌ها قصد پرداخت حقوق کارکنان خود را دارد صحت ندارد، بلکه با فواید حال از فروش آنها پروژه‌های عمرانی و اولویت‌دار شهرداری به سرانجام خواهند رسید و به نوعی یک ارزش افزوده ایجاد می‌شود.

زارع زاده گفت: با توجه به موقعیت مکانی برخی از املاک شهرداری این امکان وجود دارد که مورد تصرف افراد سودجو قرار گیرد، در واقع فروش چنین زمین‌هایی که امکان سرمایه‌گذاری در آن برای شهرداری وجود ندارد، راهی برای صیانت از سرمایه‌های شهرداری است.

کد خبر 553219

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای شهر اهواز مدیریت شهری سرمایه گذاری فروش املاک برنامه ریزی شهری شهر فرصت های سرمایه گذاری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۵۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران

آفتاب‌‌نیوز :

درکنار اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اتاق اصناف ایران به نمایندگی از اصناف کشور به نقد تصویب لایحه «اضافه شدن تعطیلات پنجشنبه به تعطیلات آخر» در کمیسیون اجتماعی مجلس شد. این لایحه را اواخر سال گذشته دولت تقدیم مجلس کرد و در نهایت نمایندگان کمیسیون اجتماعی آن را تصویب کردند. البته آن‌ها به دنبال رایزی بخش خصوصی کشور تاکنون رای قبلی خود را پس گرفتند. اما فعالان اقتصادی بخش خصوصی نگران تصویب این لایحه در صحن علنی مجلس هستند.

برهمین اساس مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران نیز در جدیدترین اظهارنظر درباره موضوع تعطیل کردن روز‌های پنجشنبه گفت: این موضوع آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده، یک تناقض آشکار و یک «خودتحریمی» بزرگ محسوب می‌شود.

او افزود: اتخاذ برخی تصمیمات فاقد کارشناسی‌های لازم و اخذ نظر از فعالان حوزه‌های مرتبط، هزینه‌ها و خسارات فراوانی درپی خواهد داشت؛ به طوریکه جامعه باید سالیان سال تاوان آن تصمیم نادرست را بدهد. باتوجه به نیاز اصناف به مراودات لحظه به لحظه با دنیا، موضوع تعطیل کردن روز‌های پنجشنبه که به موضوع داغ این روز‌ها تبدیل شده، از این دست تصمیمات خسارت‌بار برای جامعه خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد در از حدود ۲۰۰ کشوری که در سازمان ملل متحد ثبت شده‌اند، خود را با تعطیلات میلادی منطبق کرده‌اند. اگر تصمیم «تعطیلی پنجشنبه‌ها» اجرایی شود، با توجه به تعطیلی ۲ روزه پنجشنبه و جمعه در کشور ما و تفاوت آن با ۲ روز تعطیلات در کشور‌های دیگر، یک فاصله ۴ روزه در هفته ایجاد خواهد شد.

صفایی ادامه داد: ما در حال حاضر نیز در حوزه اقتصاد منطقه‌ای با چالش‌ها و مشکلات مختلفی مواجه هستیم و کشور‌هایی مانند ترکیه که خود را با تقویم جهانی منطبق کرده‌اند، درحال گرفتن سهم بازار ما در منطقه هستند. اتخاذ چنین تصمیماتی آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده، یک تناقض آشکار و یک «خودتحریمی» بزرگ محسوب می‌شود؛ بنابراین باپیشنهاد اتاق اصناف ایران، این است که به جای روز «پنجشنبه»، روز «شنبه» تعطیل شود.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • کشف ۴۰ تن گندم غیرقابل استفاده در حمیدیه
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • خبر خوش برای مستاجران
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟