Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، محمدرضا مرتضوی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از واحدهای برتر صنعتی و معدنی مازندران در ساری افزود: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی، لازمه توسعه و پیشرفت در بخش های مختلف است و در صورت تحقق این مهم علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، شاهد ایجاد اشتغال پایدار و توسعه خواهیم بود.

وی لازمه توسعه سرمایه گذاری و ایجاد ثروت و ارزش افزوده را حمایت همه جانبه دولتمردان دانست و گفت : دولتمردان موظف هستند از تولید ثروت در کشور حمایت کنند چرا که تنها در این صورت مشکلات اقتصادی که اکنون گریبان مردم را گرفته است، رفع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضوی با بیان اینکه در کشور مشکلات بزرگی وجود دارد که بخش صنعت را گرفتار کرده است ، افزود: بسباری از مشکات بخش تولید از مانع تراشی برخی دستگاه‌های اجرایی ناشی می شود و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت تهران یکی از تبعات رکود تولید به خاطر کم توجهی به بخش خصوصی را کاهش ارزش پول ملی در سال های اخیر برشمرد و گفت : اگر تصمیم درست اتخاذ می کردیم و در بخش های مختلف و با دید باز سرمایه گذاری مطلوبتری انجام می دادیم، اکنون شاهد این مشکللات نبودیم.

مرتضوی حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در استان ها نیازمند ورود جدی استانداران دانست و افزود : استانداران به عنوان عالی ترین مقام دولت در استان موظف به حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی هستند و می توانند با استفاده از اختیارات قانونی، بسیاری از مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی و صنعتی را در جلسه ستاد تسهیلات استان رفع کنند.

وی یکی از مشکلات توسعه صنعتی مازندران را محیط زیست شکننده آن دانست و گفت : ظرفیت مازندران به لحاظ برخورداری از مواهب طبیعی مانند جنگل و دریا بی نظیر است و توسعه صنعتی این استان با رعایت  استانداردهای زیست محیطی باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

در پایان این آیین از ۳۴ واحد برتر صنعتی، معدنی مازندران و پیشکسوتان فعال در این حوزه تجلیل شد.

برچسب‌ها ساری مراسم تجلیل وزارت صنعت معدن و تجارت ایرنا مازندران همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری مراسم تجلیل وزارت صنعت معدن و تجارت ساری مراسم تجلیل وزارت صنعت معدن و تجارت ایرنا مازندران همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد

هرمزگان-جام جم انلاین- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از سازمان منطقه آزاد قشم به سکانداری عادل پیغامی به عنوان منطقه آزاد اول و برتر در حوزه اقتصاد تقدیر کرد. 

به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه های مختلف مناطق آزاد، منطقه آزاد قشم در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی تمامی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شد.

حجت‌ الله عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است با اهدای لوح از زحمات عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی جزیره تقدیر کرد.

 

بنابراین گزارش، افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها، رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته است.

با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می شود این رویکرد مطابق با شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" و با بکارگیری توان فعالان اقتصادی این جزیره ادامه یابد.

 

دیگر خبرها

  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان