Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه اینترنتی یورک الرت، این درمان که توسط محققان «کالج دانشگاهی لندن» روی موش‌ها انجام شد ، MINIMA نامیده می‌شود و شامل یک دانه حرارتی فرومغناطیسی است که با استفاده از یک اسکنر ام آر آی به سمت تومور هدایت می‌شود و بعد از راه دور برای کشتن و از بین بردن سلول‌های سرطانی مجاور، حرارت داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان می‌گویند: یافته‌های این مطالعه که در Advanced Science منتشر شده است، «اثبات مفهومی» را برای درمان دقیق و مؤثر گلیوبلاستوما (نوعی سرطان مغز) که به سختی قابل دسترس است، همراه با سایر سرطان‌ها مانند پروستات، که می‌توانند از درمان‌های کمتر تهاجمی بهره ببرند، ارائه می دهند.

دکتر مارک لیتگو نویسنده ارشد این مطالعه از مرکز تصویربرداری زیست پزشکی پیشرفته «کالج دانشگاهی لندن»، گفت: MINIMA یک روش درمانی جدید با هدایت ام آر آی است که با درمان دقیق تومور بدون آسیب رساندن به بافت های سالم، ظرفیت جلوگیری از ایجاد عوارض جانبی درمان های سنتی را دارد.

وی افزود: از آنجایی که این دانه گرمایشی مغناطیسی است، می توان از میدان های مغناطیسی موجود در اسکنر ام آر آی برای هدایت از راه دور این دانه از بافت به تومور استفاده کرد. این دانه پس از رسیدن به تومور می تواند گرم شود و سلول های سرطانی را از بین ببرد، این نوع درمان آسیب محدودی به بافت های سالم اطراف وارد می کند.

اسکنرهای ام آر آی در بیمارستان های سراسر جهان در دسترس هستند و در تشخیص بیماری هایی مانند سرطان نقش اساسی دارند. این ابداع محققان کالج دانشگاهی لندن نشان می دهد که MINIMA این پتانسیل را دارد که یک اسکنر MRI را از یک دستگاه تشخیصی به یک پلتفرم درمانی ارتقا دهد.

برچسب‌ها سرطان مغز انگلیس برگزیدگان علم بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرطان مغز انگلیس برگزیدگان علم سرطان مغز انگلیس برگزیدگان علم بهداشت و سلامت ام آر آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات

به گزارش خبرگزاری مهر، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ هیأت وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳» طی نامه شماره ۱۸۹۷۸ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر اساس این لیست انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی در سال جاری کماکمان ارز ترجیحی به واردات آنها اختصاص داده می‌شود و تنها برنج است که ارز ترجیحی برای واردات آن در سال جاری اختصاص نیافته است.

کد خبر 6094292 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • (تصاویر) رولکس؛ نسخه «چه کسی اهمیت می‌دهد»
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد