Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بالغ بر ۴۰۵ پرونده حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان کرمان تشکیل شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، یدالله موحد ظهر امروز در ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور معاون قضایی دادستانی کل کشور و حضور ویدئوکنفرانس مقامات قضایی سراسر استان برگزار شد با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 405 پرونده حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان کرمان تشکیل شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است اظهار داشت: در بسیاری از این پرونده‌ها براساس مکاتبات دستگاه قضایی با سازمان‌های مربوطه رفع مشکل انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در مواردی که توفیقی حاصل نشود، این پرونده‌ها در جلسه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با حضور مدیران مربوطه مطرح شده و راهکارهای رفع مشکلات واحدهای تولیدی اندیشیده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی تلاش شده برمبنای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلان قوه قضاییه در زمینه حمایت حقوقی و قضایی از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی وارد شده و از استان‌های فعال باشیم که در این راستا دستگاه قضایی استان به ملجا و پناهگاه مدیران تولید استان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه استان کرمان علاوه بر اینکه مهد مردان بزرگی چون سردار سلیمانی است، پهناورترین استان کشور بوده و از مواهب طبیعی و خدادادی بیشماری برخوردار است ادامه داد: استان کرمان قطب معادن کشور است و در این حوزه، استانی بی‌نظیر به شمار می‌رود.

موحد با عنوان اینکه یک پنجم باغات کشور در استان کرمان است و این استان قطب علمی کشور نیز به شمار می‌رود گفت: مواهب خدادادی استان کرمان روز به روز در حال فقیر شدن بوده و منابع معدنی و آب‌های زیرزمینی این استان در حال از دست رفتن است.

وی بیان کرد: منافع محصولات باغی و رزاعی این استان در جاهای دیگر سرمایه گذاری می‌شود و در حوزه صنعت و معدن نیز همین وضعیت برقرار است.

معاون قضایی دادستان کل کشور: تولیدکنندگان به دستگاه قضایی پناه آورده‌اند/ تعطیلی واحدهای تولیدی ممنوعرئیس کل دادگستری استان کرمان:‌ شرایط نا به‌سامان اقتصادی به توسعه حاشیه‌نشینی دامن می‌زند

رئیس کل دادگستری استان کرمان، قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر و نیز حضور و عبور اتباع بیگانه را از معضلات امنیتی مهم استان برشمرد و گفت: برآورد می‌شود 70 درصد مواد مخدر ورودی به کشور از پهنای این استان عبور کند.

وی با بیان اینکه بزرگترین تهدید و معضل پیچیده امنیتی، اجتماعی و فرهنگی استان کرمان نشات گرفته از قاچاق مواد مخدر است افزود: استان کرمان هزینه‌های بیشماری برای مبارزه با مواد مخدر پرداخت کرده و آبرو و اعتبار خود را برای مبارزه با مواد مخدر گذاشته است.

موحد با اشاره به اینکه شاید در دنیا استانی مانند کرمان با مواد مخدر مبارزه نکرده است گفت: در این حوزه باید توجه داشت که اگر اقدامات مبارزه‌ای در این استان انجام نشود، در سایر استان‌ها باید شاهد مبارزات با این پدیده شوم باشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، 202 تن انواع موادمخدر در این استان کشف شده و سازمان‌های کاشف با دشواری‌های بسیار این مواد را کشف کرده‌اند افزود: با کشف این مواد، دستگاه قضایی نیز با پرونده‌های سنگین روبه‌رو می‌شود و زندانیان ماندگاری نیز وارد زندان‌های این استان می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر معادل 10 درصد جمعیت استان کرمان را اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز تشکیل می‌دهند و تهدیدهای امنیتی زیادی نیز در این حوزه وجود دارد گفت: 32 حوزه قضایی در استان کرمان فعالیت دارد که روزانه حدود 650 رای  قضایی در استان صادر می‌شود.

انتهای پیام/511/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان اقتصاد مقاومتی استان کرمان سرمایه گذاری دستگاه قضایی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۵۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان

حجت الاسلام حمیدی گفت : در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای برنامه ریزی این نهاد از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است.

وی افزود: از این تعداد ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

او اظهار داشت: برنامه محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثر بخشی آن‌ها را نیز مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار دهند.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد : ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راه کار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی