Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@15:54:50 GMT

بازگشت وضعیت قرمز کرونا به آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۵۹۴۴

بازگشت وضعیت قرمز کرونا به آذربایجان شرقی

به گزارش ایرنا، به رغم هشدارها و اخطارهای کارشناسان بهداشت و درمان برای رعایت پروتکل های بهداشتی، تزریق دُز سوم واکسن کرونا و رعایت فاصله اجتماعی به نظر می رسد سهل انکاری و صبوری عده ای در دریافت نوبت سوم واکسن در کنار سرعت بالای انتشار سویه اُمیکرون، موجب افزایش مبتلایان شده است.
با قرمز شدن شهرستان آذرشهر زنگ خطر تسری این وضعیت کرونایی به تمام استان به وضوح شنیده می شود طوری که هفت شهرستان آذربایجان شرقی نیز نارنجی شده و در آستانه قرمزشدن هستند و دیگر شهرستان آبی در این استان نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با افزایش موارد ابتلا، بستری و بیماران بدحال در بیمارستان‌های کشور و آذربایجان شرقی در  صورت ادامه این روند باید منتظر افزایش فوتی بر اثر ابتلا به کرونا باشیم.
خیز دوباره کرونا با سویه جدید اُمیکرون تهدید جدی برای سلامت جامعه است و در صورت عدم توجه به توصیه‌های مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت جهانی و کارشناسان بهداشت و درمان کشور شاهد افزایش فوت هموطنانمان خواهیم بود.
سرعت شیوع امیکرون سه برابر بیشتر از سویه دلتا بوده به طوری که در این هفته وضعیت شهرستان های آذربایجان شرقی از آبی ابتدا به زرد و اکنون بیشتر شهرستان های استان نارنجی و زرد شده و پیش بینی می شود به زودی در روزهای آینده وضعیت قرمز فراگیر شود.

خوشبختانه هنوز تعداد فوتی های کرونایی در آذربایجان شرقی زیاد نشده و افزایش نیافتن فوتی ها به رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبت مردم و واکسیناسیون به‌موقع بستگی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون ۶ میلیون و ۲۹۷ دُز واکسن در آذربایجان شرقی تزریق شده که چهار هزار و ۳۰ دُز آن در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.
بهمن نقی پور گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۲ هزار نفر در آذربایجان شرقی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و در کشور از جایگاه مناسبی برخورداریم ولی سرعت واکسیناسیون دُز سوم باید افزایش یابد.
وی افزود: تاکنون در اذربایجان شرقی بیش از ۲میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۲۳۲ تست کرونا در آذربایجان شرقی انجام شده که از این تعداد یکهزار و ۲۰۷ مورد مثبت بوده است و ۱۸۴ نفر بستری شده اند.
حسین حقایی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با فوت یک نفر از بیماران کرونایی در استان تعداد جان باختگان در آذربایجان شرقی به ۶ هزار و ۹۲۱ نفر رسیده است.
وی مجموع بیماران شناسایی شده را در استان ۲۳۸ هزار و ۴۳ نفر اعلام و اظهار امیدواری کرد: بتوانیم زودتر از پیک خارج شده و عید امسال با اوج بیماری کرونا مواجه نشویم.

برچسب‌ها کرونا وضعیت قرمز آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا وضعیت قرمز آذربایجان شرقی کرونا وضعیت قرمز آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت افشین قطبی و تیم ملی ایران

به گزارش "ورزش سه"، در هفته‌های اخیر و بعد از اعلام رس می‌امیر قلعه‌نویی در یک برنامه تلویزیونی در مورد تمایل تیم ملی ایران به همکاری با افشین قطبی شایعات زیادی در مورد احتمال حضور این سرمربی با تجربه در فوتبال ایران بازگشت او مطرح شده است.

افشین قطبی که سابقه درخشانی در اولین فصل حضور خود در پرسپولیس داشته و با این تیم به عنوان قهرمان رسید، در ادامه در تیم ملی ایران و البته باشگاه فولاد نیست مشغول کار گردید و البته در کشورهای مختلفی در قاره آسیا از جمله ژاپن و چین نیز کار کرد.

اما حالا افشین قطبی فرسنگ‌ها دورتر از ایران و در لیگ برتر کانادا مشغول به کار بوده و هدایت تیم اف سی ونکوور را بر عهده دارد. اما علاقه قلبی افشین قطبی به حضور در فوتبال ایران باعث شده شایعات در مورد احتمال بازگشت او به فوتبال ایران قوت بگیرد.

در همین خصوص ساعتی قبل تماسی با مهدی حاج باقر مدیر برنامه افشین قطبی داشتیم تا از آخرین وضعیت مذاکرات او با تیم ملی ایران و در شایعات بازگشت او آگاه شویم. مدیر برنامه افشین قطبی در این خصوص مدعی شد مذاکرات بین طرفین در این خصوص ادامه دارد و به زودی احتمالاً خبر نهایی در مورد آینده افشین قطبی و تیم ملی ایران منتشر خواهد شد.

تیم افشین قطبی اخیراً در لیگ کانادا شروع قابل قبولی داشته و با توجه به تعدد استفاده از بازیکنان جوان در بدنه ترکیب اصلی، به نظر می‌رسد هفته به هفته شرایط برای اف سی ونکوور و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران بهتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آغازمسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • آخرین وضعیت حضور قطبی در تیم ملی ایران
  • آخرین وضعیت افشین قطبی و تیم ملی ایران
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی