Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-28@13:30:54 GMT

سردترین بازی تاریخ؛ دو بازیکن هندوراس یخ کردند (عکس)

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۵۹۴۶

سردترین بازی تاریخ؛ دو بازیکن هندوراس یخ کردند (عکس)

آمریکا بامداد امروز در مینه‌سوتا و در دمای منفی 16 درجه میزبان هندوراس بود، دیداری که یک آبروریزی تاریخی بود.

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه کونکاکاف(آمریکای شمالی)، بامداد امروز چهار دیدار برگزار شد که در یکی از این دیدارها تیم ملی فوتبال کانادا در خانه السالوادور به برتری 2 بر صفر رسید و یک گام دیگر به کسب سهمیه حضور در مرحله پایانی این رقابت‌ها نزدیک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان جان هردمن که در این دیدار توسط آتیبا هاتچینسون (66) و جاناتان دیوید (3+90) به گل رسیدند، با این برد 25 امتیازی شدند و همچنان صدرنشین هستند.

 

 

 

 

آمریکا هم در خانه خود با نتیجه 3 بر صفر هندوراس را از پیش‌رو برداشت. وستون مک‌کنی در دقیقه 8، واکر زیمرمن در دقیقه 37 و کریستین پولیسیچ در دقیقه 67 برای آمریکا در این دیدار گلزنی کردند. مردان گِرگ برهالتر با این پیروزی 21 امتیازی شدند و جایگاه خود در رده دوم جدول را استحکام بخشیدند.

مکزیک هم به لطف گل دقیقه 80 رائول خیمنس که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، با نتیجه یک بر صفر پاناما را شکست داد. تیم تحت‌هدایت جراردو مارتینز با این برد 21 امتیازی شد و به خاطر تفاصل گل کمتر نسبت به آمریکا همچنان در رده سوم جدول است. کاستاریکا هم در خانه جامائیکا به برتری یک بر صفر دست یافت.

 

 

 

 

از منطقه کونکاکاف سه تیم به طور مستقیم بلیت سفر به قطر را دریافت خواهند کرد و تیم چهارم رده‌بندی نهایی راهی پلی‌‌آف بین قاره‌ای (مصاف با نماینده اقیانوسیه) می‌شود.

تیم های کانادا، امریکا، مکزیم و پاناما فعلا در رده های اول تا چهارم قرار دارند.

 

 

 

 

 

 

اتفاق عجیب و در نوع خود جالب بازی های دیشب، برگزاری بازی آمریکا و هندوراس در دمای منفی 16 درجه شهر مینه‌سوتا بود. مسئولان فوتبال آمریکا برای بالاتر بردن شانس پیروزی خود بازی را به شهر سردسیری مینه‌سوتا که در این مقطع سال دمایی همواره زیر صفر دارد، منتقل کرده بودند.

بازی در ورزشگاه آلیانس فیلد، زمانی شروع شد که دما منفی 16 بود و در پایان بازی به منفی 29 رسیده بود! این سردترین بازی تاریخ منطقه کونکاکاف بود.

 

 

 

 

 

هرنان داریو گومس مربی هندوراس در پایان بازی به شدت معترض بود و گفت:« در مورد بازی چه می توان گفت؟ این بازی اصلا در شرایط طبیعی برگزار نشد. واقعا عجیب است که ابرقدرتی چون آمریکا چرا برای کسب پیروزی به چنین روشی متوسل می شود؟ یعنی نمی شد بازی را به شهری با دمای عادی برای برگزاری یک بازی فوتبال منتقل کرد؟»

 

در بین دو نیمه لوئیس لوپز و رومل کیوتو دو بازیکن هندوراس به دلیل افت شدید دمای بدن شان زیر سرم رفتند و نتوانستند در نیمه دوم به میدان بروند. در نتیجه مربی مجبور شد دو تعویض اجباری انجام دهد.

 

 

 

 

 

 

بازیکنان هر دو تیم قبل از شروع بازی برای گرم کردن با مشکل مواجه بودند و البته برای آمریکایی ها شرایط عادی تر بود. حتی دستکش، کلاه و گرمکن هم افاقه نکرد و هندوراسی ها از سرما می لرزیدند. تنها دقایقی پس از شروع بازی بود که بازیکنان هندوراس توانستند تا حدی خود را با شرایط محیط وفق دهند و البته دو بازیکن که در عمل یخ کرده بودند، بین دو نیمه از حال رفتند.

 

 

 

 

 

مربی هندرواس ادامه داد:« بازیکنانم بین دو نیمه شرایط خوبی نداشتند و دو بازیکن به دلیل افت دما زیر سرم رفتند. فوتبال نباید با زجر و عذاب همراه باشد. برگزاری این بازی در چنین دمایی درست نبود. هیچ آنالیزی از این بازی نمی توان داشت. نمی توانم عملکرد تیم خودم را زیر سوال ببرم، چون شرایط بازی نداشتیم. هیچ بازیکنی در این دما نمی تواند توانایی هایش را نشان دهد. این فوتبال نیست. می دانم آمریکا به این سه امتیاز برای صعود نیاز داشت ولی به چه قیمتی؟»

 

 

 

 

دیوید فیتلسون خبرنگار "ESPN" هم در انتقاد از شرایط برگزاری این بازی توئیت کرد:« کونکاکاف باید از برگزاری این بازی در مینه‌سوتا جلوگیری می کرد. مهم‌تر از هر چیزی سلامت بازیکنان است و فدراسیون فوتبال آمریکا نیاز به چنین فاکتوری برای کسب پیروزی نداشت. این بازی مایه شرم‌ساری بود. اعتراض هندوراسی ها منطقی بود و هیچ دیداری در دمای زیر 11 درجه نباید برگزار شود.»

 

 

 

 

یخ زدگی می تواند باعث بی حسی، سوزن سوزن شدن یا سوزش در ناحیه آسیب دیده شود. پوست همچنین می تواند رنگ طبیعی خود را از دست بدهد، رنگ پریده یا مایل به آبی شود. سرمازدگی می تواند به طور دائم به بافت بدن آسیب برساند و در موارد شدید منجر به از دست دادن اندام شود. استاندارد.

داور می توانست با توجه به دمای پایین هوا از برگزاری بازی جلوگیری کند اما ترجیح داد مسابقه را شروع کند.

 

هندوراس تیم ملی هندوراس تیم ملی آمریکا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: هندوراس تیم ملی هندوراس تیم ملی آمریکا مینه سوتا دو بازیکن بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل سجادی‌منش صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن روز ملی خلیج فارس برنامه‌های متنوعی به همین مناسبت در استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی از انعکاس برنامه روز ملی خلیج‌فارس در شبکه‌های ملی و خبرگزاری‌ها و دعوت از ۱۹ شبکه خارجی خبر داد و بیان کرد: شبکه‌ها و کانال‌های خارجی برای حضور در روز ملی خلیج‌فارس در بوشهر دعوت شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر اضافه کرد: شبکه‌های مختلف تلویزیونی، ترکیه، اسپانیا، آلمان، روسیه، ایتالیا، لبنان، چین، عراق، آمریکا، انگلیس، امارات متحده عربی، قطر و دیگر کشورها برای انعکاس روز ملی خلیج‌فارس به بوشهر دعوت شده‌اند.

سجادی‌منش با اشاره به دعوت از شبکه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری‌ها، نویسندگان، کارگردان‌ها، تهیه‌کنندگان و دیگر هنرمندان برای روز ملی خلیج‌فارس در بوشهر اضافه کرد: این مجموعه با هدف مشاهده و انعکاس تاریخ مقاومت مردم استان بوشهر در حاشیه خلیج‌فارس در ادوار مختلف تاریخی دعوت شده‌اند.

وی بازدید از کنسولگری انگلیس، عمارت امیریه، ساختمان‌های تاریخی در بافت بوشهر، قبر ژنرال انگلیسی، گورستان متجاوزان انگلیسی و موزه خلیج فارس را از جمله برنامه‌های یاد شده دانست و بیان کرد: اقتدار تاریخ مقاومت استان بوشهر در این برنامه نشان داده می‌شود و تا به اطلاع مردم جهان رسانده شود.

رزمایش اقتدار در نوار ساحلی بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر تاریخ مقاومت استان بوشهر را پیش از اسلام در منطقه سیراف نام برد و اضافه کرد: استان بوشهر با داشتن قرن‌ها تاریخ مقاومت از جایگاه بالایی در مبارزه با استعمار و استکبارستیزی دارد.

سجادی‌منش با اشاره به اینکه این استان در تاریخ مقاومت خود دارای سرداران بزرگی است گفت: رئیس علی دلواری، نادر مهدوی و دیگر رزمندگان در مبارزه با استعمار و استکبار حماسه ثبت کردند که تاریخ مبارزات این سرداران روایت می‌شود.

وی از برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه وعده صادق و نمایش اقتدار ایران اسلامی در بوشهر خبر داد و گفت: با همکاری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه روز ملی خلیج فارس برگزار می‌شود و در این راستا رزمایش اقتدار در نوار ساحلی بوشهر به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با بیان اینکه ۴۰ چهره، تاریخ مقاومت استان بوشهر در خلیج‌فارس روایت می‌کنند، اضافه کرد: رزمایش بسیج مردمی با همکاری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با استقرار دعوت‌شدگان در شناور شهید باقری برگزار می‌شود.

کد خبر 6089933

دیگر خبرها

  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر
  • تاریخ دقیق قرعه‌کشی جام حذفی ایران مشخص شد
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • پنج بازیکن برتر تاریخ فوتبال از نگاه جمال موسیالا