Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسن آصفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه انجمن‌های صنفی و تخصصی اکنون برای دریافت مجوز از وزارت کشور منعی ندارند، اظهار داشت: اینکه اکنون شاهد آن هستیم که وزارت کشور برای صدور مجوز فعالیت به انجمن‌های تخصصی صنفی تعلل کرده و به متقاضیان مجوز نمی‌دهد جای سوال دارد چرا که این وزارتخانه اکنون منعی برای صادر کردن مجوز برای متقاضیان در این حوزه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مسئله صدور مجوز فعالیت انجمن‌های صنفی تخصصی در گذشته با ایراداتی از سوی شورای نگهبان روبه رو شده بود، افزود: موضوع مجوز انجمن های صنفی از مجلس قبل باقی مانده بود و قرار بود ایراداتی که شورای نگهبان به این قانون گرفته بود را برطرف کند اما این اتفاق رخ نداد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به ایرادات شورای نگهبان به این قانون اشاره کرد و گفت: دولت قبل، صدور مجوز انجمن‌های تخصصی را در قالب احزاب مورد توجه قرار داده بود و خواهان آن بود که صرفا وزارت کشور مجوز فعالیت این تشکل‌ها و انجمن‌ها را صادر کند.

آصفری ادامه داد: انجمن‌های تخصصی مشمول قوانین احزاب نمی شوند و باید صدور مجوزهای مرتبط برعهده مجموعه‌های تخصصی مانند وزارت صمت باشد.

وی توضیح داد: احزاب برای دریافت مجوز فعالیت خود باید به کمیسیون ماده 10 احزاب مراجعه کنند و نباید انجمن های تخصصی  را در این فرایند به چالش کشید. انجمن‌های تخصصی مجموعه‌هایی غیرسیاسی هستند و باید سازوکار صدور مجوز برای آن‌ها در فرایند دیگری دنبال شود.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: این ایرادات در کمیسیون امور شوراها بررسی و مقرر شد به جای عضویت وزارت کشور در فرایند صدور مجوزها برای انجمن‌های تخصصی، از وزارتخانه صمت یا وزارتخانه‌های تخصصی مربوط به آن انجمن در جلسات صدور مجوز دعوت شود تا فرایند اعطای مجوز فعالیت به انجمن‌های تخصصی با دقت بالاتری پیگیری شود.

انتهای پیام /

منبع: فارس

کلیدواژه: آصفری انجمن مجوز انجمن های تخصصی مجوز فعالیت وزارت کشور صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۵۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آرمان وطن‌دوست در جلسه کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی استان کردستان اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان و با هدف ارزیابی فعالیت، صدور مجوز، تعلیق، لغو فعالیت و رسیدگی به شکایات، تعداد ٩ پرونده مربوط به بخش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.   معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: با نظر اعضای حاضر در این کمیته برای تأسیس سه دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان موافقت شد.   او با بیان اینکه با صدور این سه مجوز تعداد دفاتر خدمات‌مسافرتی و گردشگری دارای مجوز استان به ٦٤ مورد افزایش یافت، عنوان کرد: همچنین برای سه مورد شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان رای صادر، دو دفتر لغو مجوز و یک مورد تجدیدنظر شد.    وطن‌دوست یادآور شد: عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان به‌صورت مستمر ارزیابی و مواردی مانند نحوه برگزاری تور‌های مسافرتی و ارائه خدمات به مشتریان، اعتبار پروانه بهره‌برداری، نحوه فعالیت، وضعیت عمومی دفاتر خدمات مسافرتی، حضور مستمر و فعال مدیر عامل و مدیران فنی در دفاتر خدمات مسافرتی و... بررسی و با متخلفان و برگزارکنندگان تور‌های بدون مجوز برخورد جدی می‌شود.   معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با تاکید بر اینکه باید رفاه و امنیت گردشگران در اولویت باشد، بیان کرد: تأسیسات گردشگری کردستان از جمله دفاتر مسافرتی باید خدمات مناسبی را در اختیار گردشگران قرار دهند، تا بتوان شاهد رونق گردشگری در استان بود.

دیگر خبرها

  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • صدور مجوز فنس کشی زمین های کشاورزی فیروزکوه
  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • استقلال به خاطر برکناری خطیر از لیگ قهرمانان محروم می‌شود؟
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد