Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور عصر پنجشنبه در مراسم آغاز عملیاتی گازرسانی سه شهر کوهستانی نوشهر و نور با اشاره به خالی شدن روستاها اظهار داشت: در استان مازندران به دنبال احیای اقتصاد روستا هستیم زیرا بهترین شرایط آب و هوایی و نیروی انسانی در روستاها به سر می‌برند.

وی افزود: برای فعال کردن اقتصاد روستاها باید به کشاورزی، دامپروری و دامداری توجه شود و امروز این حوزه‌ها اکنون در روستاها دچار مشکل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: یکی از برنامه‌های اصیل این است که برای احیای اقتصاد روستاها تعاونی‌های روستایی تشکیل شود و تسهیلات در اختیار این تعاونی‌ها قرار می‌گیرد و کنسرسیوم خرید محصولات روستایی در استان فعال می‌شود.

حسینی پور یادآور شد: با فعال کردن این کنسرسیوم محصولات تضمینی خریداری می‌شود و با ایجاد پالایشگاه لبنی در آمل بیش از ۱۰۰ محصول لبنی صادراتی در استان تولید می‌شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش بنیان اقدام به تولید نرم افزاری کرده است تا نقش واسطه گری و سوداگری را از بین بریم و محصولات را مستقیم عرضه کنیم و هر روستایی با ورود به این سامانه، محصولات را نمایش و عرضه می‌کند و مردم ایران و دنیا اقدام به خرید می‌کند.

وی گفت: طی قراردادی که پست منعقد کردیم، محصولات از طریق پست به خریداری عرضه و منتقل می‌شود، از این رو هر روستایی شرکت تعاونی تشکیل دهد و طرح توجیهی داشته باشد، تسهیلات مورد نظر ارائه می‌شود.

حسینی پور تاکید کرد امکانات باید سبب ایجاد تحول در روستاها شود و با فعال کردن اقتصاد، جوانان دیگر گرفتار شغل‌های کاذب نمی‌شوند.

مایلی سرپرست شرکت گاز مازندران با بیان اینکه هزارو ۶۸۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های گازرسانی در استان هزینه شد، گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به گازرسانی سه شهر پول، کجور و بلده است که ۱۸۵ روستا را با ۳۷ کیلومتر شبکه گازرسانی دربرمی گیرد.

وی افزود: سرانه گازرسانی هر خانوار در سه شهر کوهستانی ۲۰ میلیون تومان است و امیدواریم این کار عظیم با دست نیروهای متخصص و بومی اجرایی شود و گازرسانی به منطقه تا سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد.

گازرسانی به سه شهر پول، کجور و بلده در این مراسم آغاز و کلنگ زنی شد.

کد خبر 5416154

منبع: مهر

کلیدواژه: محمود حسینی پور گاز رسانی استانداری مازندران دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه بارش برف ایلام همدان گرگان عکس استانها زنگ انقلاب سویه اومیکرون کرونا سه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه با فرمانداران شهرستان‌های لرستان، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی لرستان در عدم تحقق توسعه، بی اتحادی در دستگاه‌های اجرایی و مسئولان خدمتگزار است.

وی خطاب به فرمانداران، تصریح کرد: شما مسئول به‌کارگیری بدنه دولت و ایجاد اتحاد به‌ویژه در دستگاه‌های زیر مجموعهٔ یک وزارت هستید.

استاندار لرستان، اظهار کرد: در اولین جلسه‌ای که در تهران خواهم داشت این موضوع را از طریق وزارت‌خانه‌ها پیگیری خواهم کرد.

شفقت، عنوان کرد: وزارت‌خانه‌ها باید یک وحدت رویه و همدلی را در بین دستگاه‌های اجرایی تحت مدیریت خود ایجاد کنند و ما هم اتحاد حاکمیتی را برقرار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: وحدت رویه در بین نمایندگان مجلس و ائمه جمعه نیز به‌عنوان یک پشتیبان کننده مجموعه اجرایی، رافع مشکلات استان است.

استاندار لرستان، ادامه داد: با این وحدت رویه بسیاری از مشکلات استان و انتظارات محقق خواهد شد.

شفقت، گفت: لرستان امکانات خدادادی زیادی دارد که تنها با برنامه‌ریزی، اقدام و همدلی می‌توانیم آنها را بهره‌ور کنیم.

وی در ادامه بر فعال‌کردن و پیشرفت روستاها تأکید کرد و ادامه داد: ایجاد و ارتقای خرد اقتصادی در روستاها بر پایه داشتن برنامه جامع منطقه‌ای باعث رونق و افزایش درآمد در روستاها شده و حاشیه‌نشینی شهری را کمتر خواهد کرد.

استاندار لرستان، به مدیریت هزینه‌های دولت اشاره کرد و گفت: در شهرهای کوچک منطق مجتمع اداری را پیگیری کرده و از هزینه‌های اضافه خودداری کنید.

کد خبر 6088239

دیگر خبرها

  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد